اخبار داغ

رزمنده قزوینی از رشادت‌های دوران دفاع مقدس می‌گوید؛

عملیات "بیت‌المقدس" وسیع‌ترین عملیات در جنگ تحمیلی بود/ برای آزادی خرمشهر با دنیا جنگیدیم

عملیات "بیت‌المقدس" وسیع‌ترین عملیات در جنگ تحمیلی بود/ برای آزادی خرمشهر با دنیا جنگیدیم
علیرضا دولت‌آبادی گفت: پس از شکست حصر آبادان عملیات طریق‌القدس در شهر بُستان و بعد از آن عملیات فتح‌المبین به وقوع پیوست و همه این عملیات‌ها به نوعی آماده‌سازی برای عملیات بیت‌المقدس بود که به لحاظ وسعت بزرگ‌ترین عملیات انجام شده با حدود ۵ هزار کیلومتر در طول دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح‌قزوین؛ عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگ‌ترین و استراتژیک‌ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس است که طی چهار مرحله مختلف در نهایت منجر به فتح خرمشهر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌قزوین؛ ,

علیرضا دولت‌آبادی یکی از رزمندگان حاضر در عملیات بیت‌المقدس است که علاوه بر دو سال خدمت سربازی، به طور داوطلب در جبهه حضور داشته و با شرکت در عملیات بیت‌المقدس، کربلای ۴ و کربلای ۸ به مقام جانبازی مفتخر گردیده است.

دولت‌آبادی اکنون در سنگر دیگری به عنوان مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین فعالیت دارد و گفته‌ها و ناگفته‌های آن روزها را به نسل امروز منتقل می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با اشاره به اوضاع و احوال آن روزهای کشور اظهار کرد: ابتدای جنگ بود و کشور وضعیت نابسامانی داشت، دشمنان هم که ضمیر انقلاب را شناخته و به اصالتش پی برده بودند فشار مضاعفی وارد می‌کردند.

دشمن از مردمی بودن و حمایت همه جانبه ملت از انقلاب غافل بود

دولت‌آبادی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تصور می‌کردند انقلاب ایران را می‌توانند پس از مدتی سرکوب یا تصاحب کنند اما از مردمی بودن و حمایت همه جانبه ملت از انقلاب غافل بودند.

وی تصریح کرد: فشار زیاد بود و شاهد غائله‌های فراوان در اطراف کشور بودیم تا انقلاب ایران را زمین بزنند، اما انصافا مردم فهیم ایران پای انقلاب بوده و مسائل را به خوبی مدیریت کردند.

جانباز دوران دفاع‌مقدس بیان کرد: سال 1359 در قزوین هم با موضوعاتی همچون ترور مواجه بودیم و من آن زمان که 17 سال داشتم همراه با پدرم در پایگاه بسیج فعالیت می‌کردم.

وی با اشاره به هجوم عظیم نیروهای بعثی عراق در جنگ با ایران ابراز کرد: عراق با 12 لشکر جنگ با ایران را آغاز کرد که این میزان در مدت کمتر از 2 ماه به 20 لشگر و در پایان جنگ به 60 لشگر با ادوات جنگی و تجهیزات کامل نظامی رسید.
 

ایران در بستر شرکت‌های دانش بنیان بر فراز دنیا خواهد ایستاد

دولت‌آبادی افزود: در حالی که ارتش ایران به دلایل مختلفی همچون فرار بعضی از فرماندهان منتسب به شاه و حوادث پیرامون آن آمادگی مناسبی نداشت و بنی‌صدر رئیس جمهور خائن وقت کشور هم با وجود گذشت چند ماه از آغاز جنگ، همچنان اقدام مناسبی برای به عقب راندن دشمن انجام نمی‌داد.

وی تاکید کرد: در هنگام صحبت از فتح خرمشهر مهم این است که بدانیم مردم آن دوران چه شرایطی داشتند و اوضاع کشور چگونه بود تا بتوانیم آن طور که شایسته است حلاوت این پیروزی را حس کنیم.

مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین گفت: آن روزها منافقین با بمب‌گذاری در نقاط مختلف کشور اقدام به خرابکاری و ترور می‌کردند؛ به طوری که شهید آقایی معاون فرمانده عملیات کمیته انقلاب اسلامی را هم در دوراه همدان قزوین به شهادت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهان ما در جنگ ایران و عراق جوان بوده و سپاه هم این سپاهی نبود که امروز داریم، هم‌اکنون سپاه پاسداران ایران به بلوغ خود رسیده و می‌تواند نه فقط یک کشور، بلکه یک دنیا را مدیریت کند.

از دل اعزام‌ دانشجویان پیرو خط امام به جبهه، فرماندهان بزرگی روییدند
 
دولت‌آبادی عنوان کرد: قدرت سپاه را در مقابله با داعش دیدیم همچنین همه کشورهایی که امروزه جزو گروه مقاومت هستند مدیریت نظامی آنها توسط سپاه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس سپاه در حد یک گردان و در عملیات بیت‌المقدس در حد یک تیپ و فاقد تجهیزات لازم بود و تجهیزات گروهان و گردان زرهی نیروهای سپاه با غنیمت‌های زیادی که در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت المقدس بدست آمد کامل شد.

رزمنده دفع مقدس عنوان کرد: در عملیات فتح‌المبین نزدیک به ۱۶ هزار اسیر و در عملیات بیت‌المقدس ۱۹ هزار اسیر گرفتیم که ۱۱ هزار نفر آن مربوط به عملیات آزادسازی شهر خرمشهر بود.

وی تصریح کرد: صدام ۱۱ هزار نیرو در خرمشهر مستقر کرده بود تا این شهر به دست ایران نیفتد؛ زیرا نه فقط آبروی صدام بلکه آبروی دنیای غرب در گرو خرمشهر بود.

فرمانبری ولایتمدارانه فرماندهان دفاع مقدس منجر به شکست حصر آبادان شد

دولت‌آبادی با اشاره به ادعای نیروهای بعثی مبنی بر فتح خرمشهر در مدت 2 روز بیان کرد: صدام در یکی از پایگاه‌های خود در ایلام و در جمع خبرنگاران مدعی شده بود که تهران را ظرف یک هفته تصاحب کرده و مصاحبه دیگر خود را هفته آینده در تهران خواهد کرد و این چیزی بود که در خیالات خود متصور بود.

وی تاکید کرد: دشمن با کمک آمریکایی‌ها نسبت به اوضاع و احوال کشور اشراف اطلاعاتی داشت و حساب همه چیز را هم کرده بود به جز مردم باتقوا، باایمان و ولایتمدار ایران را که امروز هم نگاهشان، به نگاه ولایت است زیرا عمق دید و نظرات ولی فقیه زمانه نسبت به مسائل بسیار بلند بوده به طوریکه وقایع را چند سال جلوتر پیش‌بینی می‌کند.

مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز هم که مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح فرمودند، مطمئن باشید که ایران در بستر شرکت‌های دانش بنیان در فراز دنیا خواهد ایستاد.

وی تصریح کرد: سال ۶۰ با آموزش‌هایی که در پادگان ۲۱ حمزه دیدیم به مهاباد اعزام شدیم که آن زمان کشور درگیر غائله کردستان و قضیه‌ گروهک‌های کومله و دمکرات بود که فجایعی شبیه به داعش داشتند و عکس‌هایی از جنایات خود گرفته و منتشر می‌کردند تا با تبلیغ و ایجاد رعب و وحشت و تضعیف روحیه مانع از حضور نیروهای ایرانی در آن منطقه بشوند.
 


 
همدلی ملت با رزمندگان منجر به پیروزی کشور شد

دولت‌آبادی بیان کرد: در آن زمان با فرمان امام راحل که فرمودند "جوانان بروند و غائله کردستان را ختم کنند" دانشجویان پیرو خط امام برخاستند و به منطقه رفتند که از دل همان اعزام‌ها، فرماندهان بزرگی مثل شهید همت‌ها، شهید بروجردی‌ها و شهید متوسلیان‌ها روییدند.
 

وی تصریح کرد: پس از این غائله‌ها کشور درگیر جنگ با عراق شد که حدود ۱۵ ماه بعد، شروع به عقب راندن دشمن کردیم و با فرمان امام راحل و فرمانبری ولایتمدارانه فرماندهان دفاع‌مقدس با انجام عملیات‌های حصر آبادان یا ثامن‌الائمه محاصره آبادان شکسته شد.

جانباز دوران دفاع‌مقدس عنوان کرد: پس از شکست حصر آبادان عملیات طریق‌القدس در شهر بُستان و بعد از آن عملیات فتح‌المبین به وقوع پیوست که همه این عملیات‌ها به نوعی آماده‌سازی برای عملیات بیت‌المقدس بود و به لحاظ وسعت بزرگ‌ترین عملیات انجام شده با حدود ۵ هزار کیلومتر در طول دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه یک جریان بسیار قوی ایمانی برای دفاع در کشور حاکم بود و ما هم در این فضا تربیت شدیم؛ گفت: برای انجام عملیات بیت‌المقدس اعزام بزرگی در کل کشور صورت گرفت و رزمندگان قزوین هم به سمت اهواز حرکت کردند و من آن روزها برای اولین بار گرمای سوزان اهواز را از نزدیک چشیدم.

مردم ایران در جنگ تحمیلی در واقع جنگ جهانی را پاسخ دادند

دولت‌آبادی عنوان کرد: در حالیکه دشمن تا کارون عقب رانده شده بود ما با تجهیزات نظامی در ساعت ۹ شب به سمت دشمن حرکت کردیم؛ در این عملیات ۲۵ کیلومتر را با پای پیاده طی کردیم.

وی اضافه کرد: فرصت کوتاه و مسیر طولانی بود؛ دم دمای صبح به ما گفته شد تا نماز صبح را نشسته بخوانیم و من در حال خواندن نماز، گلوله‌های دشمن را می‌دیدم که از یکی از پایگاه‌های آنان به سمت ما شلیک می‌شد و در ادامه عملیات، آن پایگاه به دست رزمندگان ایرانی فتح شد و دشمن با وجود تجهیزات فراوان، نتوانست در مقابل نیروهای جان‌برکف ایرانی مقابله کند.

این جانباز قزوینی عنوان کرد: در عملیات بیت‌المقدس رزمندگان ایرانی شب هنگام بدون هیچ چون و چرا آماده حرکت شدند تا به تکلیف خود در راستای دفاع از میهن عمل کنند، هجوم عظیمی به سمت عراق شکل گرفت و در نهایت دشمن را تا مرزهای خود عقب راندیم.

وی تصریح کرد: ایران در جنگ تحمیلی نه تنها با کشور عراق بلکه ابرقدرت‌های جهانی را در مقابل خود دید و آنچه باعث پیروزی ایران در مقابل دشمن بعثی شد، اتحاد ارتش، سپاه و بسیج در سایه رهبری مدبرانه امام راحل و همچنین حمایت‌های همه‌جانبه و کمک‌های مردمی بود.

جبهه دانشگاهی بود که ما را به کمال رساند

دولت‌آبادی ابراز کرد: تصمیم فرماندهان ایرانی برای فتح خرمشهر انجام یک عملیات مستقل بود ضمن اینکه نیروهای بعثی مستقر در خرمشهر خسته شده و مدام اخباری مبنی بر پیروزی رزمندگان ایرانی را می‌شنیدند.

وی اضافه کرد: انتشار اخبار فتوحات رزمندگان ایرانی و شکست نیروهای عراقی منجر به تضعیف روحیه آنان گردید و فشار گردان‌های مستقر در اطراف شهر در نهایت منجر به تسلیم دشمن و فتح خرمشهر شد.

مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین تصریح کرد: خرمشهر در شرایطی فتح شد که کشور شاهد انفجارات منافقین در شهرها، غائله‌های اطراف کشور، خیانت بنی‌صدر، تحریم مطلق کشور و کمبود موادغذایی بود که با مدد الهی این شهر آزاد شد و امام راحل هم فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

وی با اشاره به عظمت همراهی و همدلی مردم با رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: از یکی از رزمندگان نقل شده، روزی در جبهه بسته‌ای به دست ما رسید که حاوی یک قوطی خالی کمپوت با لبه‌های صاف و تمیز شده همراه با نامه‌ای در داخل قوطی با قلم پسر بچه‌ای ۸ ساله بود که نوشته بود "دوست داشتم برای جبهه کمکی بفرستم، با مادرم برای خرید کمپوت به مغازه رفتیم، اما پول او برای خرید کمپوت کافی نبود، در مسیر بازگشت به خانه پایم به قوطی خالی کمپوتی خورد و فکری به سرم زد، من این قوطی را به خوبی شسته و لبه‌های آن را صاف کردم تا به شکل یک لیوان درآید تا شما برای خوردن آب از آن استفاده کنید". این هدیه چنان بر دل ما نشست که آن را روی تانکر آب گذاشته و همه برای خوردن آب با این لیوان صف می‌کشیدیم و با همین همدلی‌ها کشور ما پیروز شد.

دولت‌آبادی بیان کرد: فتح خرمشهر در آن زمان رقم خورد و از آن روز تا به حال فتوحات زیادی رخ داده به طوریکه امروز ایران در بعد نظامی به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده و در عرصه‌های علمی، پزشکی و فناوری به دستاوردهای عظیمی دست یافته است.

دیروز، جبهه دانشگاه بود و امروز دانشگاه‌ها جبهه شدند

وی عنوان کرد: در حقیقت مردم ایران در جنگ تحمیلی جنگ جهانی را پاسخ دادند و صدام به نیابت از کشورهای مختلف بود زیرا در طول 8 سال دفاع مقدس تجهیزاتی از کشورهای مختلف به عنوان غنیمت جنگی به دست ایران رسید که حاکی از حضور کشورهایی بود که امروز ژست ابرقدرتی به خود گرفته و داعیه حقوق بشر دارند.

جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه جبهه رفتگان اعتلای معنوی یافته و چند پله به لحاظ روحی و فکری رشد کردند؛ گفت: دیروز، جبهه دانشگاه بود و امروز دانشگاه‌ها به جبهه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: جبهه جاذبه‌هایی داشت که درکش برای همه سخت است و با وجود همه سختی‌ها دانشگاهی بود که ما را به کمال رساند.

دولت آبادی با اشاره به نقش رزمندگان قزوینی در عملیات بیت‌المقدس گفت: از قزوین در این عملیات ۵ گردان حضور داشت و در آن دوران فقط طی برگزاری یک مراسم در قزوین، ۳۵ شهید قزوینی از عملیات بیت‌المقدس تشییع شدند.

وی با اشاره به مجروحیت و جانبازی خود گفت: در عملیات بیت المقدس به صورت سطحی از ناحیه پشت و در عملیات کربلای 4 با اصابت چندین ترکش مجروح شدم همچنین بیشترین جراحتم مربوط به عملیات کربلای 8 بود که از ناحیه چشم و داخلی دچار مجروحیت شده و به درجه جانبازی نائل آمدم.

جانباز دوران دفاع مقدس در پایان گفت: ما مدیون مادرانی هستیم که فرزندانشان را برای حفظ انقلاب و خاک میهن به جبهه‌های جنگ فرستادند و امروز هم شاهد شیرزنانی هستیم که مدافعان حرم را تربیت کردند.

انتهای پیام/
,

علیرضا دولت‌آبادی یکی از رزمندگان حاضر در عملیات بیت‌المقدس است که علاوه بر دو سال خدمت سربازی، به طور داوطلب در جبهه حضور داشته و با شرکت در عملیات بیت‌المقدس، کربلای ۴ و کربلای ۸ به مقام جانبازی مفتخر گردیده است.

دولت‌آبادی اکنون در سنگر دیگری به عنوان مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین فعالیت دارد و گفته‌ها و ناگفته‌های آن روزها را به نسل امروز منتقل می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با اشاره به اوضاع و احوال آن روزهای کشور اظهار کرد: ابتدای جنگ بود و کشور وضعیت نابسامانی داشت، دشمنان هم که ضمیر انقلاب را شناخته و به اصالتش پی برده بودند فشار مضاعفی وارد می‌کردند.

دشمن از مردمی بودن و حمایت همه جانبه ملت از انقلاب غافل بود

دولت‌آبادی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تصور می‌کردند انقلاب ایران را می‌توانند پس از مدتی سرکوب یا تصاحب کنند اما از مردمی بودن و حمایت همه جانبه ملت از انقلاب غافل بودند.

وی تصریح کرد: فشار زیاد بود و شاهد غائله‌های فراوان در اطراف کشور بودیم تا انقلاب ایران را زمین بزنند، اما انصافا مردم فهیم ایران پای انقلاب بوده و مسائل را به خوبی مدیریت کردند.

جانباز دوران دفاع‌مقدس بیان کرد: سال 1359 در قزوین هم با موضوعاتی همچون ترور مواجه بودیم و من آن زمان که 17 سال داشتم همراه با پدرم در پایگاه بسیج فعالیت می‌کردم.

وی با اشاره به هجوم عظیم نیروهای بعثی عراق در جنگ با ایران ابراز کرد: عراق با 12 لشکر جنگ با ایران را آغاز کرد که این میزان در مدت کمتر از 2 ماه به 20 لشگر و در پایان جنگ به 60 لشگر با ادوات جنگی و تجهیزات کامل نظامی رسید.
 

ایران در بستر شرکت‌های دانش بنیان بر فراز دنیا خواهد ایستاد

دولت‌آبادی افزود: در حالی که ارتش ایران به دلایل مختلفی همچون فرار بعضی از فرماندهان منتسب به شاه و حوادث پیرامون آن آمادگی مناسبی نداشت و بنی‌صدر رئیس جمهور خائن وقت کشور هم با وجود گذشت چند ماه از آغاز جنگ، همچنان اقدام مناسبی برای به عقب راندن دشمن انجام نمی‌داد.

وی تاکید کرد: در هنگام صحبت از فتح خرمشهر مهم این است که بدانیم مردم آن دوران چه شرایطی داشتند و اوضاع کشور چگونه بود تا بتوانیم آن طور که شایسته است حلاوت این پیروزی را حس کنیم.

مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین گفت: آن روزها منافقین با بمب‌گذاری در نقاط مختلف کشور اقدام به خرابکاری و ترور می‌کردند؛ به طوری که شهید آقایی معاون فرمانده عملیات کمیته انقلاب اسلامی را هم در دوراه همدان قزوین به شهادت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهان ما در جنگ ایران و عراق جوان بوده و سپاه هم این سپاهی نبود که امروز داریم، هم‌اکنون سپاه پاسداران ایران به بلوغ خود رسیده و می‌تواند نه فقط یک کشور، بلکه یک دنیا را مدیریت کند.

از دل اعزام‌ دانشجویان پیرو خط امام به جبهه، فرماندهان بزرگی روییدند
 
دولت‌آبادی عنوان کرد: قدرت سپاه را در مقابله با داعش دیدیم همچنین همه کشورهایی که امروزه جزو گروه مقاومت هستند مدیریت نظامی آنها توسط سپاه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس سپاه در حد یک گردان و در عملیات بیت‌المقدس در حد یک تیپ و فاقد تجهیزات لازم بود و تجهیزات گروهان و گردان زرهی نیروهای سپاه با غنیمت‌های زیادی که در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت المقدس بدست آمد کامل شد.

رزمنده دفع مقدس عنوان کرد: در عملیات فتح‌المبین نزدیک به ۱۶ هزار اسیر و در عملیات بیت‌المقدس ۱۹ هزار اسیر گرفتیم که ۱۱ هزار نفر آن مربوط به عملیات آزادسازی شهر خرمشهر بود.

وی تصریح کرد: صدام ۱۱ هزار نیرو در خرمشهر مستقر کرده بود تا این شهر به دست ایران نیفتد؛ زیرا نه فقط آبروی صدام بلکه آبروی دنیای غرب در گرو خرمشهر بود.

فرمانبری ولایتمدارانه فرماندهان دفاع مقدس منجر به شکست حصر آبادان شد

دولت‌آبادی با اشاره به ادعای نیروهای بعثی مبنی بر فتح خرمشهر در مدت 2 روز بیان کرد: صدام در یکی از پایگاه‌های خود در ایلام و در جمع خبرنگاران مدعی شده بود که تهران را ظرف یک هفته تصاحب کرده و مصاحبه دیگر خود را هفته آینده در تهران خواهد کرد و این چیزی بود که در خیالات خود متصور بود.

وی تاکید کرد: دشمن با کمک آمریکایی‌ها نسبت به اوضاع و احوال کشور اشراف اطلاعاتی داشت و حساب همه چیز را هم کرده بود به جز مردم باتقوا، باایمان و ولایتمدار ایران را که امروز هم نگاهشان، به نگاه ولایت است زیرا عمق دید و نظرات ولی فقیه زمانه نسبت به مسائل بسیار بلند بوده به طوریکه وقایع را چند سال جلوتر پیش‌بینی می‌کند.

مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز هم که مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح فرمودند، مطمئن باشید که ایران در بستر شرکت‌های دانش بنیان در فراز دنیا خواهد ایستاد.

وی تصریح کرد: سال ۶۰ با آموزش‌هایی که در پادگان ۲۱ حمزه دیدیم به مهاباد اعزام شدیم که آن زمان کشور درگیر غائله کردستان و قضیه‌ گروهک‌های کومله و دمکرات بود که فجایعی شبیه به داعش داشتند و عکس‌هایی از جنایات خود گرفته و منتشر می‌کردند تا با تبلیغ و ایجاد رعب و وحشت و تضعیف روحیه مانع از حضور نیروهای ایرانی در آن منطقه بشوند.
 


 
همدلی ملت با رزمندگان منجر به پیروزی کشور شد

دولت‌آبادی بیان کرد: در آن زمان با فرمان امام راحل که فرمودند "جوانان بروند و غائله کردستان را ختم کنند" دانشجویان پیرو خط امام برخاستند و به منطقه رفتند که از دل همان اعزام‌ها، فرماندهان بزرگی مثل شهید همت‌ها، شهید بروجردی‌ها و شهید متوسلیان‌ها روییدند.
 

وی تصریح کرد: پس از این غائله‌ها کشور درگیر جنگ با عراق شد که حدود ۱۵ ماه بعد، شروع به عقب راندن دشمن کردیم و با فرمان امام راحل و فرمانبری ولایتمدارانه فرماندهان دفاع‌مقدس با انجام عملیات‌های حصر آبادان یا ثامن‌الائمه محاصره آبادان شکسته شد.

جانباز دوران دفاع‌مقدس عنوان کرد: پس از شکست حصر آبادان عملیات طریق‌القدس در شهر بُستان و بعد از آن عملیات فتح‌المبین به وقوع پیوست که همه این عملیات‌ها به نوعی آماده‌سازی برای عملیات بیت‌المقدس بود و به لحاظ وسعت بزرگ‌ترین عملیات انجام شده با حدود ۵ هزار کیلومتر در طول دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه یک جریان بسیار قوی ایمانی برای دفاع در کشور حاکم بود و ما هم در این فضا تربیت شدیم؛ گفت: برای انجام عملیات بیت‌المقدس اعزام بزرگی در کل کشور صورت گرفت و رزمندگان قزوین هم به سمت اهواز حرکت کردند و من آن روزها برای اولین بار گرمای سوزان اهواز را از نزدیک چشیدم.

مردم ایران در جنگ تحمیلی در واقع جنگ جهانی را پاسخ دادند

دولت‌آبادی عنوان کرد: در حالیکه دشمن تا کارون عقب رانده شده بود ما با تجهیزات نظامی در ساعت ۹ شب به سمت دشمن حرکت کردیم؛ در این عملیات ۲۵ کیلومتر را با پای پیاده طی کردیم.

وی اضافه کرد: فرصت کوتاه و مسیر طولانی بود؛ دم دمای صبح به ما گفته شد تا نماز صبح را نشسته بخوانیم و من در حال خواندن نماز، گلوله‌های دشمن را می‌دیدم که از یکی از پایگاه‌های آنان به سمت ما شلیک می‌شد و در ادامه عملیات، آن پایگاه به دست رزمندگان ایرانی فتح شد و دشمن با وجود تجهیزات فراوان، نتوانست در مقابل نیروهای جان‌برکف ایرانی مقابله کند.

این جانباز قزوینی عنوان کرد: در عملیات بیت‌المقدس رزمندگان ایرانی شب هنگام بدون هیچ چون و چرا آماده حرکت شدند تا به تکلیف خود در راستای دفاع از میهن عمل کنند، هجوم عظیمی به سمت عراق شکل گرفت و در نهایت دشمن را تا مرزهای خود عقب راندیم.

وی تصریح کرد: ایران در جنگ تحمیلی نه تنها با کشور عراق بلکه ابرقدرت‌های جهانی را در مقابل خود دید و آنچه باعث پیروزی ایران در مقابل دشمن بعثی شد، اتحاد ارتش، سپاه و بسیج در سایه رهبری مدبرانه امام راحل و همچنین حمایت‌های همه‌جانبه و کمک‌های مردمی بود.

جبهه دانشگاهی بود که ما را به کمال رساند

دولت‌آبادی ابراز کرد: تصمیم فرماندهان ایرانی برای فتح خرمشهر انجام یک عملیات مستقل بود ضمن اینکه نیروهای بعثی مستقر در خرمشهر خسته شده و مدام اخباری مبنی بر پیروزی رزمندگان ایرانی را می‌شنیدند.

وی اضافه کرد: انتشار اخبار فتوحات رزمندگان ایرانی و شکست نیروهای عراقی منجر به تضعیف روحیه آنان گردید و فشار گردان‌های مستقر در اطراف شهر در نهایت منجر به تسلیم دشمن و فتح خرمشهر شد.

مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین تصریح کرد: خرمشهر در شرایطی فتح شد که کشور شاهد انفجارات منافقین در شهرها، غائله‌های اطراف کشور، خیانت بنی‌صدر، تحریم مطلق کشور و کمبود موادغذایی بود که با مدد الهی این شهر آزاد شد و امام راحل هم فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

وی با اشاره به عظمت همراهی و همدلی مردم با رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: از یکی از رزمندگان نقل شده، روزی در جبهه بسته‌ای به دست ما رسید که حاوی یک قوطی خالی کمپوت با لبه‌های صاف و تمیز شده همراه با نامه‌ای در داخل قوطی با قلم پسر بچه‌ای ۸ ساله بود که نوشته بود "دوست داشتم برای جبهه کمکی بفرستم، با مادرم برای خرید کمپوت به مغازه رفتیم، اما پول او برای خرید کمپوت کافی نبود، در مسیر بازگشت به خانه پایم به قوطی خالی کمپوتی خورد و فکری به سرم زد، من این قوطی را به خوبی شسته و لبه‌های آن را صاف کردم تا به شکل یک لیوان درآید تا شما برای خوردن آب از آن استفاده کنید". این هدیه چنان بر دل ما نشست که آن را روی تانکر آب گذاشته و همه برای خوردن آب با این لیوان صف می‌کشیدیم و با همین همدلی‌ها کشور ما پیروز شد.

دولت‌آبادی بیان کرد: فتح خرمشهر در آن زمان رقم خورد و از آن روز تا به حال فتوحات زیادی رخ داده به طوریکه امروز ایران در بعد نظامی به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده و در عرصه‌های علمی، پزشکی و فناوری به دستاوردهای عظیمی دست یافته است.

دیروز، جبهه دانشگاه بود و امروز دانشگاه‌ها جبهه شدند

وی عنوان کرد: در حقیقت مردم ایران در جنگ تحمیلی جنگ جهانی را پاسخ دادند و صدام به نیابت از کشورهای مختلف بود زیرا در طول 8 سال دفاع مقدس تجهیزاتی از کشورهای مختلف به عنوان غنیمت جنگی به دست ایران رسید که حاکی از حضور کشورهایی بود که امروز ژست ابرقدرتی به خود گرفته و داعیه حقوق بشر دارند.

جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه جبهه رفتگان اعتلای معنوی یافته و چند پله به لحاظ روحی و فکری رشد کردند؛ گفت: دیروز، جبهه دانشگاه بود و امروز دانشگاه‌ها به جبهه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: جبهه جاذبه‌هایی داشت که درکش برای همه سخت است و با وجود همه سختی‌ها دانشگاهی بود که ما را به کمال رساند.

دولت آبادی با اشاره به نقش رزمندگان قزوینی در عملیات بیت‌المقدس گفت: از قزوین در این عملیات ۵ گردان حضور داشت و در آن دوران فقط طی برگزاری یک مراسم در قزوین، ۳۵ شهید قزوینی از عملیات بیت‌المقدس تشییع شدند.

وی با اشاره به مجروحیت و جانبازی خود گفت: در عملیات بیت المقدس به صورت سطحی از ناحیه پشت و در عملیات کربلای 4 با اصابت چندین ترکش مجروح شدم همچنین بیشترین جراحتم مربوط به عملیات کربلای 8 بود که از ناحیه چشم و داخلی دچار مجروحیت شده و به درجه جانبازی نائل آمدم.

جانباز دوران دفاع مقدس در پایان گفت: ما مدیون مادرانی هستیم که فرزندانشان را برای حفظ انقلاب و خاک میهن به جبهه‌های جنگ فرستادند و امروز هم شاهد شیرزنانی هستیم که مدافعان حرم را تربیت کردند.

انتهای پیام/
,

علیرضا دولت‌آبادی یکی از رزمندگان حاضر در عملیات بیت‌المقدس است که علاوه بر دو سال خدمت سربازی، به طور داوطلب در جبهه حضور داشته و با شرکت در عملیات بیت‌المقدس، کربلای ۴ و کربلای ۸ به مقام جانبازی مفتخر گردیده است.
,
,

دولت‌آبادی اکنون در سنگر دیگری به عنوان مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین فعالیت دارد و گفته‌ها و ناگفته‌های آن روزها را به نسل امروز منتقل می‌کند.
,
,

وی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با اشاره به اوضاع و احوال آن روزهای کشور اظهار کرد: ابتدای جنگ بود و کشور وضعیت نابسامانی داشت، دشمنان هم که ضمیر انقلاب را شناخته و به اصالتش پی برده بودند فشار مضاعفی وارد می‌کردند.

دشمن از مردمی بودن و حمایت همه جانبه ملت از انقلاب غافل بود
,
, صبح قزوین؛,
,
, دشمن از مردمی بودن و حمایت همه جانبه ملت از انقلاب غافل بود, دشمن از مردمی بودن و حمایت همه جانبه ملت از انقلاب غافل بود,

دولت‌آبادی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تصور می‌کردند انقلاب ایران را می‌توانند پس از مدتی سرکوب یا تصاحب کنند اما از مردمی بودن و حمایت همه جانبه ملت از انقلاب غافل بودند.
,
,

وی تصریح کرد: فشار زیاد بود و شاهد غائله‌های فراوان در اطراف کشور بودیم تا انقلاب ایران را زمین بزنند، اما انصافا مردم فهیم ایران پای انقلاب بوده و مسائل را به خوبی مدیریت کردند.
,
,

جانباز دوران دفاع‌مقدس بیان کرد: سال 1359 در قزوین هم با موضوعاتی همچون ترور مواجه بودیم و من آن زمان که 17 سال داشتم همراه با پدرم در پایگاه بسیج فعالیت می‌کردم.
,
,

وی با اشاره به هجوم عظیم نیروهای بعثی عراق در جنگ با ایران ابراز کرد: عراق با 12 لشکر جنگ با ایران را آغاز کرد که این میزان در مدت کمتر از 2 ماه به 20 لشگر و در پایان جنگ به 60 لشگر با ادوات جنگی و تجهیزات کامل نظامی رسید.
 
,
,
,
, ,

ایران در بستر شرکت‌های دانش بنیان بر فراز دنیا خواهد ایستاد
,
, ایران در بستر شرکت‌های دانش بنیان بر فراز دنیا خواهد ایستاد, ایران در بستر شرکت‌های دانش بنیان بر فراز دنیا خواهد ایستاد,

دولت‌آبادی افزود: در حالی که ارتش ایران به دلایل مختلفی همچون فرار بعضی از فرماندهان منتسب به شاه و حوادث پیرامون آن آمادگی مناسبی نداشت و بنی‌صدر رئیس جمهور خائن وقت کشور هم با وجود گذشت چند ماه از آغاز جنگ، همچنان اقدام مناسبی برای به عقب راندن دشمن انجام نمی‌داد.

وی تاکید کرد: در هنگام صحبت از فتح خرمشهر مهم این است که بدانیم مردم آن دوران چه شرایطی داشتند و اوضاع کشور چگونه بود تا بتوانیم آن طور که شایسته است حلاوت این پیروزی را حس کنیم.
,
,
,
,

مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین گفت: آن روزها منافقین با بمب‌گذاری در نقاط مختلف کشور اقدام به خرابکاری و ترور می‌کردند؛ به طوری که شهید آقایی معاون فرمانده عملیات کمیته انقلاب اسلامی را هم در دوراه همدان قزوین به شهادت رساندند.
,
,

وی خاطرنشان کرد: فرماندهان ما در جنگ ایران و عراق جوان بوده و سپاه هم این سپاهی نبود که امروز داریم، هم‌اکنون سپاه پاسداران ایران به بلوغ خود رسیده و می‌تواند نه فقط یک کشور، بلکه یک دنیا را مدیریت کند.

از دل اعزام‌ دانشجویان پیرو خط امام به جبهه، فرماندهان بزرگی روییدند
 
دولت‌آبادی عنوان کرد: قدرت سپاه را در مقابله با داعش دیدیم همچنین همه کشورهایی که امروزه جزو گروه مقاومت هستند مدیریت نظامی آنها توسط سپاه انجام می‌شود.
,
,
,
,
از دل اعزام‌ دانشجویان پیرو خط امام به جبهه، فرماندهان بزرگی روییدند
, از دل اعزام‌ دانشجویان پیرو خط امام به جبهه، فرماندهان بزرگی روییدند, از دل اعزام‌ دانشجویان پیرو خط امام به جبهه، فرماندهان بزرگی روییدند,
 
,  ,

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس سپاه در حد یک گردان و در عملیات بیت‌المقدس در حد یک تیپ و فاقد تجهیزات لازم بود و تجهیزات گروهان و گردان زرهی نیروهای سپاه با غنیمت‌های زیادی که در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت المقدس بدست آمد کامل شد.
,
,

رزمنده دفع مقدس عنوان کرد: در عملیات فتح‌المبین نزدیک به ۱۶ هزار اسیر و در عملیات بیت‌المقدس ۱۹ هزار اسیر گرفتیم که ۱۱ هزار نفر آن مربوط به عملیات آزادسازی شهر خرمشهر بود.
,
,

وی تصریح کرد: صدام ۱۱ هزار نیرو در خرمشهر مستقر کرده بود تا این شهر به دست ایران نیفتد؛ زیرا نه فقط آبروی صدام بلکه آبروی دنیای غرب در گرو خرمشهر بود.

فرمانبری ولایتمدارانه فرماندهان دفاع مقدس منجر به شکست حصر آبادان شد
,
,
,
, فرمانبری ولایتمدارانه فرماندهان دفاع مقدس منجر به شکست حصر آبادان شد, فرمانبری ولایتمدارانه فرماندهان دفاع مقدس منجر به شکست حصر آبادان شد,

دولت‌آبادی با اشاره به ادعای نیروهای بعثی مبنی بر فتح خرمشهر در مدت 2 روز بیان کرد: صدام در یکی از پایگاه‌های خود در ایلام و در جمع خبرنگاران مدعی شده بود که تهران را ظرف یک هفته تصاحب کرده و مصاحبه دیگر خود را هفته آینده در تهران خواهد کرد و این چیزی بود که در خیالات خود متصور بود.
,
,

وی تاکید کرد: دشمن با کمک آمریکایی‌ها نسبت به اوضاع و احوال کشور اشراف اطلاعاتی داشت و حساب همه چیز را هم کرده بود به جز مردم باتقوا، باایمان و ولایتمدار ایران را که امروز هم نگاهشان، به نگاه ولایت است زیرا عمق دید و نظرات ولی فقیه زمانه نسبت به مسائل بسیار بلند بوده به طوریکه وقایع را چند سال جلوتر پیش‌بینی می‌کند.
,
,

مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز هم که مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح فرمودند، مطمئن باشید که ایران در بستر شرکت‌های دانش بنیان در فراز دنیا خواهد ایستاد.
,
,

وی تصریح کرد: سال ۶۰ با آموزش‌هایی که در پادگان ۲۱ حمزه دیدیم به مهاباد اعزام شدیم که آن زمان کشور درگیر غائله کردستان و قضیه‌ گروهک‌های کومله و دمکرات بود که فجایعی شبیه به داعش داشتند و عکس‌هایی از جنایات خود گرفته و منتشر می‌کردند تا با تبلیغ و ایجاد رعب و وحشت و تضعیف روحیه مانع از حضور نیروهای ایرانی در آن منطقه بشوند.
,
,
 
,


 
, ,
,
,
همدلی ملت با رزمندگان منجر به پیروزی کشور شد
, همدلی ملت با رزمندگان منجر به پیروزی کشور شد, همدلی ملت با رزمندگان منجر به پیروزی کشور شد,

دولت‌آبادی بیان کرد: در آن زمان با فرمان امام راحل که فرمودند "جوانان بروند و غائله کردستان را ختم کنند" دانشجویان پیرو خط امام برخاستند و به منطقه رفتند که از دل همان اعزام‌ها، فرماندهان بزرگی مثل شهید همت‌ها، شهید بروجردی‌ها و شهید متوسلیان‌ها روییدند.
 
,
,
,

وی تصریح کرد: پس از این غائله‌ها کشور درگیر جنگ با عراق شد که حدود ۱۵ ماه بعد، شروع به عقب راندن دشمن کردیم و با فرمان امام راحل و فرمانبری ولایتمدارانه فرماندهان دفاع‌مقدس با انجام عملیات‌های حصر آبادان یا ثامن‌الائمه محاصره آبادان شکسته شد.
,
,

جانباز دوران دفاع‌مقدس عنوان کرد: پس از شکست حصر آبادان عملیات طریق‌القدس در شهر بُستان و بعد از آن عملیات فتح‌المبین به وقوع پیوست که همه این عملیات‌ها به نوعی آماده‌سازی برای عملیات بیت‌المقدس بود و به لحاظ وسعت بزرگ‌ترین عملیات انجام شده با حدود ۵ هزار کیلومتر در طول دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید.
,
,

وی با بیان اینکه یک جریان بسیار قوی ایمانی برای دفاع در کشور حاکم بود و ما هم در این فضا تربیت شدیم؛ گفت: برای انجام عملیات بیت‌المقدس اعزام بزرگی در کل کشور صورت گرفت و رزمندگان قزوین هم به سمت اهواز حرکت کردند و من آن روزها برای اولین بار گرمای سوزان اهواز را از نزدیک چشیدم.

مردم ایران در جنگ تحمیلی در واقع جنگ جهانی را پاسخ دادند
,
,
,
, مردم ایران در جنگ تحمیلی در واقع جنگ جهانی را پاسخ دادند, مردم ایران در جنگ تحمیلی در واقع جنگ جهانی را پاسخ دادند,

دولت‌آبادی عنوان کرد: در حالیکه دشمن تا کارون عقب رانده شده بود ما با تجهیزات نظامی در ساعت ۹ شب به سمت دشمن حرکت کردیم؛ در این عملیات ۲۵ کیلومتر را با پای پیاده طی کردیم.
,
,

وی اضافه کرد: فرصت کوتاه و مسیر طولانی بود؛ دم دمای صبح به ما گفته شد تا نماز صبح را نشسته بخوانیم و من در حال خواندن نماز، گلوله‌های دشمن را می‌دیدم که از یکی از پایگاه‌های آنان به سمت ما شلیک می‌شد و در ادامه عملیات، آن پایگاه به دست رزمندگان ایرانی فتح شد و دشمن با وجود تجهیزات فراوان، نتوانست در مقابل نیروهای جان‌برکف ایرانی مقابله کند.
,
,

این جانباز قزوینی عنوان کرد: در عملیات بیت‌المقدس رزمندگان ایرانی شب هنگام بدون هیچ چون و چرا آماده حرکت شدند تا به تکلیف خود در راستای دفاع از میهن عمل کنند، هجوم عظیمی به سمت عراق شکل گرفت و در نهایت دشمن را تا مرزهای خود عقب راندیم.
,
,

وی تصریح کرد: ایران در جنگ تحمیلی نه تنها با کشور عراق بلکه ابرقدرت‌های جهانی را در مقابل خود دید و آنچه باعث پیروزی ایران در مقابل دشمن بعثی شد، اتحاد ارتش، سپاه و بسیج در سایه رهبری مدبرانه امام راحل و همچنین حمایت‌های همه‌جانبه و کمک‌های مردمی بود.

جبهه دانشگاهی بود که ما را به کمال رساند
,
,
,
, جبهه دانشگاهی بود که ما را به کمال رساند, جبهه دانشگاهی بود که ما را به کمال رساند,

دولت‌آبادی ابراز کرد: تصمیم فرماندهان ایرانی برای فتح خرمشهر انجام یک عملیات مستقل بود ضمن اینکه نیروهای بعثی مستقر در خرمشهر خسته شده و مدام اخباری مبنی بر پیروزی رزمندگان ایرانی را می‌شنیدند.
,
,

وی اضافه کرد: انتشار اخبار فتوحات رزمندگان ایرانی و شکست نیروهای عراقی منجر به تضعیف روحیه آنان گردید و فشار گردان‌های مستقر در اطراف شهر در نهایت منجر به تسلیم دشمن و فتح خرمشهر شد.
,
,

مسئول راویان فتح سپاه استان قزوین تصریح کرد: خرمشهر در شرایطی فتح شد که کشور شاهد انفجارات منافقین در شهرها، غائله‌های اطراف کشور، خیانت بنی‌صدر، تحریم مطلق کشور و کمبود موادغذایی بود که با مدد الهی این شهر آزاد شد و امام راحل هم فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد".
,
,

وی با اشاره به عظمت همراهی و همدلی مردم با رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: از یکی از رزمندگان نقل شده، روزی در جبهه بسته‌ای به دست ما رسید که حاوی یک قوطی خالی کمپوت با لبه‌های صاف و تمیز شده همراه با نامه‌ای در داخل قوطی با قلم پسر بچه‌ای ۸ ساله بود که نوشته بود "دوست داشتم برای جبهه کمکی بفرستم، با مادرم برای خرید کمپوت به مغازه رفتیم، اما پول او برای خرید کمپوت کافی نبود، در مسیر بازگشت به خانه پایم به قوطی خالی کمپوتی خورد و فکری به سرم زد، من این قوطی را به خوبی شسته و لبه‌های آن را صاف کردم تا به شکل یک لیوان درآید تا شما برای خوردن آب از آن استفاده کنید". این هدیه چنان بر دل ما نشست که آن را روی تانکر آب گذاشته و همه برای خوردن آب با این لیوان صف می‌کشیدیم و با همین همدلی‌ها کشور ما پیروز شد.
,
,

دولت‌آبادی بیان کرد: فتح خرمشهر در آن زمان رقم خورد و از آن روز تا به حال فتوحات زیادی رخ داده به طوریکه امروز ایران در بعد نظامی به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده و در عرصه‌های علمی، پزشکی و فناوری به دستاوردهای عظیمی دست یافته است.

دیروز، جبهه دانشگاه بود و امروز دانشگاه‌ها جبهه شدند
,
,
,
, دیروز، جبهه دانشگاه بود و امروز دانشگاه‌ها جبهه شدند, دیروز، جبهه دانشگاه بود و امروز دانشگاه‌ها جبهه شدند,

وی عنوان کرد: در حقیقت مردم ایران در جنگ تحمیلی جنگ جهانی را پاسخ دادند و صدام به نیابت از کشورهای مختلف بود زیرا در طول 8 سال دفاع مقدس تجهیزاتی از کشورهای مختلف به عنوان غنیمت جنگی به دست ایران رسید که حاکی از حضور کشورهایی بود که امروز ژست ابرقدرتی به خود گرفته و داعیه حقوق بشر دارند.
,
,

جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه جبهه رفتگان اعتلای معنوی یافته و چند پله به لحاظ روحی و فکری رشد کردند؛ گفت: دیروز، جبهه دانشگاه بود و امروز دانشگاه‌ها به جبهه تبدیل شده است.
,
,

وی تاکید کرد: جبهه جاذبه‌هایی داشت که درکش برای همه سخت است و با وجود همه سختی‌ها دانشگاهی بود که ما را به کمال رساند.
,
,

دولت آبادی با اشاره به نقش رزمندگان قزوینی در عملیات بیت‌المقدس گفت: از قزوین در این عملیات ۵ گردان حضور داشت و در آن دوران فقط طی برگزاری یک مراسم در قزوین، ۳۵ شهید قزوینی از عملیات بیت‌المقدس تشییع شدند.
,
,

وی با اشاره به مجروحیت و جانبازی خود گفت: در عملیات بیت المقدس به صورت سطحی از ناحیه پشت و در عملیات کربلای 4 با اصابت چندین ترکش مجروح شدم همچنین بیشترین جراحتم مربوط به عملیات کربلای 8 بود که از ناحیه چشم و داخلی دچار مجروحیت شده و به درجه جانبازی نائل آمدم.
,
,

جانباز دوران دفاع مقدس در پایان گفت: ما مدیون مادرانی هستیم که فرزندانشان را برای حفظ انقلاب و خاک میهن به جبهه‌های جنگ فرستادند و امروز هم شاهد شیرزنانی هستیم که مدافعان حرم را تربیت کردند.
,
,

انتهای پیام/
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه