اخبار داغ

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

تامین ۷۵ درصد از سلامت جامعه با همکاری سایر نهادها انجام می شود

تامین ۷۵ درصد از سلامت جامعه با همکاری سایر نهادها انجام می شود
سید جواد پورنقی گفت: تامین 75 درصد سلامت جامعه مرتبط با سایر دستگاه ها، مردم، سازمان های مردم نهاد غیر از علوم‌پزشکی است و مشارکت این مجموعه ها می تواند ما را سریع تر به اهداف حوزه سلامت رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سید جواد پورنقی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دبیر مجمع سلامت استان پیش از ظهر امروز در دومین مجمع سلامت استان اظهار داشت: هدف از این جلسه مشارکت عمومی و سلامت همگانی است که ضامن سلامت همگانی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,

وی ادامه داد: حوزه سلامت، حوزه بسیار وسیعی است که شاخص های مختلفی دارد و همه معتقد هستند که قسمت اعظم سلامت به دست افراد و نهادها و دستگاه های دیگری غیر از وزارت بهداشت رقم می‌خورد.

,

پورنقی گفت: 75 درصد سلامت مرتبط با سایر دستگاه ها، مردم، سازمان های مردم نهاد غیر از علوم‌پزشکی است و مشارکت این مجموعه ها می تواند ما را سریع تر به اهداف حوزه سلامت رساند.

,

وی بیان داشت: در اپیدمی کرونا شاهد این قضیه بودیم که اگر قرار بود این موضوع تنها به وزارت بهداشت واگذار می شد قطعا موفقیت آمیز نبود، اما تمام دستگاه ها ، مردم، سازمان های خصوصی و دولتی پای کار بودند، تا وضعیت کرونا در جامعه بهبود پیدا کند.

,

پورنقی خاطرنشان کرد: با بهره گیری از تجربه موفق در کرونا، قطعا این مشارکت نیاز است زیرا اگر دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی بخواهد این مسئولیت را پیش ببرد، موفق نخواهد شد.

,

وی با بیان اینکه یکی از حوزه هایی که می توان از ظرفیت مردمی در پیشبرد آن استفاده کرد، مسئله اهدای عضو است، گفت:  اهدای عضو موضوع عمیقی است و بسیاری از گره های سلامت را باز می کند، نظام و بهره وری خاصی را در نظام سلامت ایجاد می کند که با حضور دانشگاه به تنهایی محقق نمی شود.

,

پورنقی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مکلف به برقراری ارتباط تنگاتنگی با دستگاه های دولتی، سازمان های مردم نهاد، است زیرا قطعا این هماهنگی و کارهای بین بخشی بهره وری را بالا می برد و هدف در این مجمع این است که این ارتباط ایجاد شود تا در حوزه سلامت اتفاقات مثبتی رقم بخورد.

,

این مقام مسئول ادامه داد: جایگاه سلامت استان در مقایسه با میانگین کشوری جایگاه مطلوبی ندارد، بنابراین این یکی از رسالت های ماست که شاخص بهداشت و درمان از میانگین کشوری به سمت جایگاه بالاتری رشد کند.

,

وی گفت: خراسان شمالی در امر واکسیناسیون  در جایگاه نخست کشور قرار گرفت که نشان از هماهنگی و همراهی مردم و دستگاه های استان بوده است، زیرا امر عدالت در سلامت از اهداف وزارت بهداشت است که در این موضوع خراسان شمالی در کشور در گروه استان های نخست کشور قرار داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه