اخبار داغ

افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی/کمبود عرضه و صادرات دلایل اصلی

افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی/کمبود عرضه و صادرات دلایل اصلی
یک فعال صنفی با اشاره به افزایش قیمت صیفی جات گفت: کمبود عرضه و صادرات از جمله دلایل این مساله است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد باقری کارشناس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفتگویی ا اشاره به افزایش قیمت صیفی جات از جمله سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز اظهار داشت: طی روزهای اخیر قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی در مراکز خرده فروشی تا ۱۵ هزار تومان و قیمت پیاز نیز تا ۸ هزار تومان افزایش یافته که دلیل این مساله کاهش عرضه و همچنین صادرات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه تا چند روز قبل سیب زمینی جنوب وارد بازار شد، گفت: از حدود یک هفته پیش برداشت این محصول در استان گلستان آغاز شده و بعد از آن نیز در اصفهان برداشت سیب زمینی شروع می‌شود. همین تغییر مبادی برداشت از جمله دلایل کمبود عرضه و افزایش قیمت است.

,

این فعال صنفی توضیح داد: با افزایش عرضه طی روزهای آینده قیمت سیب زمینی به صورت خیلی جزئی کاهش خواهد داشت.

,

باقری اضافه کرد: گوجه فرنگی که در حال حاضر به بازار عرضه می‌شود محصول شیراز است که عرضه آن نیز کاهش پیدا کرده و قیمت بالا رفته است. ضمن اینکه تا حدود دو الی سه هفته آینده برداشت گوجه فرنگی در اطراف تهران که به اصطلاح به آن گوجه دور شهری می‌گویند آغاز می‌شود و همین مساله منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

,

وی درباره پیاز نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر برداشت پیاز هم در مناطق جنوبی و هم اصفهان انجام می‌شود، گفت: دلیل اصلی گرانی پیاز صادرات این محصول است ضمن اینکه سال گذشته نیز قیمت تمام شده این محصول ۵ هزار تومان بود اما کشاورزان آن را بیشتر از ۳,۵۰۰ تومان نتوانستند بفروشند بنابراین تولید این محصول نیز به شدت کاهش یافته است.

,

باقری با اشاره به اینکه برداشت پیاز دور شهری از بین دو تا سه هفته آینده آغاز می‌شود، افزود: بنابراین ما شاهد کاهش قیمت این محصول نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/
منبع: مهر

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه