اخبار داغ

امام جمعه موقت بجنورد:

کمبود پزشکان متخصص در خراسان شمالی مشهود است

کمبود پزشکان متخصص در خراسان شمالی مشهود است
حجت الاسلام رحیم مهدوی‌پور با اشاره به اینکه امروز خراسان شمالی در حوزه متخصصان سلامت کمبود دارد و این یک نیاز جدی برای استان است، گفت: مسئولان ارشد استان باید بستر حضور متخصصان سلامت را در استان ایجاد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، امام جمعه موقت بجنورد پیش از ظهر امروز در دومین مجمع سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: اگر در یک کشور کاری بخواهد سروسامان بگیرد، راهی جز فراهم کردن زیرساخت های مورد ندارد که مهم ترین آن صحت و سلامتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،,

وی ادامه داد: بنابراین تمام کارهای عمرانی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در هر جامعه ای نیازمند سلامت است، زیرا تا زمانی که فرد سالم نباشد و نشاط نداشته باشد نمی تواند به هدف برسد.

,

حجت الاسلام مهدوی پور با بیان اینکه سرمایه و امکانات است عامل دیگری در موفقیت یک جامعه است، گفت: فعالین حوزه سلامت، نیازمند تامین امکانات برای رسیدن به اهداف هستند.

,

وی تخصص را شرط لازم و ضروری بعد از داشتن سرمایه عنوان کرد و گفت:  مجموعه علوم پزشکی اگر سرمایه های کلان داشته باشد اما متخصص نداشته باشد باز هم موفقیتی نخواهد داشت.

,

وی با اشاره به اینکه امروز خراسان شمالی در حوزه متخصصان سلامت کمبود دارد و این یک نیاز جدی برای استان است، یادآور شد:  مسئولان ارشد استان باید بستر حضور متخصصان سلامت را در استان ایجاد کنند.

,

وی اظهار داشت: نکته آخر این است که باید توفیق الهی نیز شامل حال ما شود، زیرا گاهی سلامت، تخصص و سرمایه وجود دارد اما اگر ارتباط با توفیقات الهی قطع شود کار ناقص خواهد بود.

,

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، کم بودن اطلاعات عمومی مردم از حوزه سلامت است، بنابراین هر میزان که مردم نسبت به ملاک های سلامتی آگاهی بیشتری داشته باشند زحمت و هزینه کمتر خواهد شد.

,

وی گفت: بنابراین باید متخصصان حوزه سلامت، از راه های مختلف، اطلاعات عمومی مردم را نسبت به رمز و راز سلامتی شان بیشتر کنند.

,

حجت الاسلام مهدوی پور اضافه کرد: برگزاری این نشست ها، شناخت را نسبت به حوزه سلامت بیشتر خواهد کرد و هر قدر مردم ارتباط صمیمی تری با مجموعه علوم پزشکی داشته باشند قطعا این مجموعه موفق تر خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه