اخبار داغ

در آستانه روز نسیم مهر انجام شد؛

توانمند سازی و اشتغال اولویت انجمن حمایت از خانواده های زندانیان خراسان جنوبی/ از ۱۵۰۰ خانواده زندانی حمایت می‌شود

توانمند سازی و اشتغال اولویت انجمن حمایت از خانواده های زندانیان خراسان جنوبی/ از ۱۵۰۰ خانواده زندانی حمایت می‌شود
اسماعیل زاده رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی گفت: برای سال جاری علاوه بر برنامه های هر ساله انجمن ها برنامه ریزی شده برای ۳۰ درصد از خانواده های تحت حمایت خود اشتغال ایجاد کنیم چراکه هدف ما در سال جاری توانمند سازی خانواده های زندانیان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، پنجم خرداد ماه از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز نسیم مهر(روز حمایت از خانواده زندانیان) نامگذاری و در تقویم ملی نیز ثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,

این روز به دلیل اهمیت رسیدگی به خانواده زندانیان و با توجه به اینکه نگاه اجتماعی به خانواده زندانی نگاه خوبی نیست و نیاز به یک تغییر نگرش و تفکر در مورد خانواده های زندانیان دارد، نامگذاری شده است.

,

به همین مناسبت با رئیس انجمن حمایت از خانواده های زندانیان خراسان جنوبی به گفت و گو پرداختیم.

,

سید هاشم اسماعیل زاده رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی در گفت و گوی اختصاصی با خاورستان، اظهار کرد: در خراسان جنوبی پنج انجمن حمایت از خانواده های زندانیان داریم که در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، نهبندان و طبس فعالیت دارند.

,

وی افزود: معمولا انجمن حمایت از خانواده های زندانیان در شهرهایی که زندان داریم است و سایر شهرها زیر نظر شهرهای مجاور هستند، شهرهای بیرجند، درمیان، خوسف و سربیشه زیر نظر انجمن بیرجند شهرهای فردوس، بشرویه و سرایان زیر نظر انجمن فردوس شهرهای قاین و زیرکوه زیر نظر انجمن قاین و شهرهای نهبندان و طبس نیز هر کدام دارای انجمن حمایت از خانواده های زندانیان به صورت مستقل است‌.

,

۱۵۰۰ خانواده تحت حمایت

, ۱۵۰۰ خانواده تحت حمایت, ۱۵۰۰ خانواده تحت حمایت,

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی ۱۵۰۰ خانواده زندانی تحت حمایت انجمن هستند که ۷۰۰ خانواده از این تعداد مربوط به مرکز استان است.

,

اسماعیل زاده عنوان کرد: وظایف انجمن متعدد است که شامل کمک به آزادی زندانیان و مهارت آموزی، توانمندسازی خانواده های زندانیان، بهداشت و سلامت، مشاوره، تحصیل، ازدواج فرزندان زندانیان، اجاره منزل و سایر خدمات میشود.

,

جمع آوری ۱۵ میلیارد تومان کمک طی سال گذشته

, جمع آوری ۱۵ میلیارد تومان کمک طی سال گذشته, جمع آوری ۱۵ میلیارد تومان کمک طی سال گذشته,

وی با بیان اینکه بیشترین خدمات انجمن حمایت به خانواده زندانیان میشود، اظهار کرد: در سال گذشته توسط انجمن های حمایت از خانواده های زندانیان استان بیش از ۱۵ میلیارد تومان خدمات به خانواده های تحت حمایت در قالب مستمری، کمک معیشت، بهداشتی، آموزشی و … پرداخت شده است.

,

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی گفت: از این مبلغ ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط انجمن مرکز استان هزینه شده است.

,

اسماعیل زاده بیان کرد: طی سال گذشته بین خانواده های تحت حمایت در مرکز استان ۳ هزار و ۱۰۰ سبد غذایی و ۳هزار و ۷۳۰ بسته حمایتی شامل تبلت، البسه و مواد غذایی توزیع شده است.

,

وی افزود: همچنین طی سال گذشته ۱۲۸۱ مورد کمک بهداشتی و درمانی به خانواده های زندانیان تحت حمایت ارائه شده است.

,

ایجاد اشتغال برای ۲۲۵ خانواده

, ایجاد اشتغال برای ۲۲۵ خانواده, ایجاد اشتغال برای ۲۲۵ خانواده,

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی از ایجاد اشتغال خانگی برای ۲۲۵ خانواده زندانیان طی سال گذشته خبر داد و گفت: حمایت ما برای ایجاد اشتغال به صورت کمک بلاعوض یا دادن کالا و وسایل برای ایجاد اشتغال است.

,

اسماعیل زاده عنوان کرد: اعتبار هزینه شده در خصوص اشتغال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

,

آزادی ۱۴۴ زندانی

, آزادی ۱۴۴ زندانی, آزادی ۱۴۴ زندانی,

وی با بیان اینکه ۱۸۹۰ مورد کمک هزینه تحصیل، لوازم التحریر و خدمات آموزشی به دانش آموزان تحت حمایت ارائه شده، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته با کمک خیران ۱۴۴ زندانی با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که از محل انجمن پرداخت شد، آزاد شده اند.

,

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی عنوان کرد: این تعداد زندانی آزاد شده جدای از آزاد سازی زندانیان توسط ستاد دیه است.

,

ماهیت انجمن

, ماهیت انجمن, ماهیت انجمن,

اسماعیل زاده در مورد ماهیت انجمن حمایت از خانواده های زندانیان، گفت: انجمن شامل هیئت مدیره و اعضایی است که رئیس هیئت مدیره دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوده و اعضا شامل مدیرکل زندانها، رئیس زندان، فرماندار بیرجند، شهردار بیرجند، سه نفر از معاونین رئیس کل دادگستری و پنج نفر از معتمدان محلی میشود؛ اعضای هیئت مدیره بین ۱۲ تا ۱۵ نفر متغییر است.

,

وی تصریح کرد: انجمن های حمایت از خانواده های زندانیان هیچ گونه اعتبار دولتی نداشته و با کمک های خیران و مشارکت های مردمی اداره میشود‌.

,

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی به برنامه های سال ۱۴۰۱ انجمن ها اشاره و بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اهمیت به تولید و اشتغال، برای سال جاری علاوه بر برنامه های هر ساله انجمن ها برنامه ریزی شده برای ۳۰ درصد از خانواده های تحت حمایت خود اشتغال ایجاد کنیم چراکه هدف ما در سال جاری توانمند سازی خانواده های زندانیان است.

,

برنامه های پنج خرداد

, برنامه های پنج خرداد, برنامه های پنج خرداد,

اسماعیل زاده به برنامه های در نظر گرفته شده برای پنج خرداد روز نسیم مهر اشاره کرد و گفت: همزمان با این روز دیدار با تعدادی از خانواده های زندانیان برنامه ریزی شده است همچنین آغاز توزیع ۷۰۰ سبد غذایی در استان هر کدام به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، برگزاری جلسه مجمع عمومی با ۲۵۰ نفر از خیران، برگزاری برنامه فرهنگی با حضور هنرمندان استانی برای خانواده های زندانیان از دیگر برنامه های پیش بینی شده است که طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

,

وی افزود: یکی از اقدامات ویژه ای که امسال برای دانش آموزان خانواده های تحت حمایت انجام خواهد شد برگزاری کلاس های اوقات فراغت برای ۲۱۰ دانش آموز شناسایی شده است.

,

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی ۱۱۰۰ دانش آموز و ۶۵ دانشجو تحت حمایت انجمن های حمایت از خانواده های زندانیان هستند که در بحث هزینه های تحصیلی به آنها کمک میشود.

,

اسماعیل زاده با بیان اینکه تمام تلاش ما مهارت آموزی زندانی و توانمندسازی خانواده های آنها است، تصریح کرد: طی سال گذشته با همکاری شهرداری بیرجند از ظرفیت نیروی کار ۱۲۰ زندانی برای کارهای عمومی شهر استفاده شده است.

,

وی عنوان کرد: شهرک های صنعتی استان و بخش صنایع نیز تعامل خوبی با انجمن حمایت از خانواده های زندانیان داشته و در بحث بکارگیری زندانیان همکاری داشته و دارد.

,

اولویت اول توانمندسازی و اشتغال

, اولویت اول توانمندسازی و اشتغال, اولویت اول توانمندسازی و اشتغال,

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اولویت اول انجمن در سال جاری بحث توانمندسازی و اشتغال خانواده های زندانیان است خیران میتوانند در حوزه اشتغال حمایت های ویژه ای داشته باشند.

,

اسماعیل زاده گفت: در بحث ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت حمایت بحث بازار فروش تامین شده است و تولید کننده نگران بازار فروش نیست؛ خود انجمن تولیدات را از خانواده ها به صورت نقد خریداری کرده و در اختیار خانواده های دیگر قرار میدهد چراکه اغلب تولیدات در بحث مواد غذایی، نان، دوخت پوشاک و … بوده و قطعا مورد استفاده همه است در کنار بسته های حمایتی که به خانواده ها داده میشود برای نمونه یک بسته نان، لباس و .. نیز به آنها میدهیم و به این صورت از تولید انجام شده حمایت میشود.

,

وی به حمایت نهادهای حمایتی اشاره و بیان کرد: حدود ۸۵ درصد خانواده های زندانیان تحت حمایت انجمن تحت حمایت امداد هستند، ستاد اجرایی فرامین امام راحل (ره)، بسیج حقوقدانان، خیران شخصی و آحاد مردم حمایت های خوبی از انجمن و خانواده های زندانیان داشته و دارند.

,

بیش از ۸ میلیارد تومان کمک خیران

, بیش از ۸ میلیارد تومان کمک خیران, بیش از ۸ میلیارد تومان کمک خیران,

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی افزود: سال گذشته کمک خیران به خانواده های زندانیان به ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

,

اساعیل زاده به طرح اجرای پابند الکترونیکی برای زندانیان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از حمایت های انجمن تهیه پابند الکترونیکی برای زندانیانی است که توانایی پرداخت هزینه را ندارند با توجه به اینکه استفاده از پابند و حریم قضایی که برای آن پیش بینی شده خود به نوعی آزادی برای زندانی است قطعا فرد زندانی جهت بودن در کنار خانواده، کارکردن و کسب درآمد خواستار استفاده از آن است؛ تهیه پابند الکترونیکی توسط انجمن به صورت امانت برای زندانی است و چون یکبار انجام شده مجدد به فرد دیگری امانت داده شده و هزینه آن یکبار پرداخت اما برای چند نفر استفاده میشود.

,

وی با تاکید بر اینکه انجمن های حمایت از خانواده های زندانیان از تمامی خانواده های زندانیان حمایت کرده و حمایت ها هیچ ربطی به جرم زندانی ندارد، تصریح کرد: خانواده زندانی هیچ گناهی ندارد و باید از آنها حمایت شود تا شاهد مسائل، مشکلات و تبعات بعدی نباشیم.

,

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی اظهار کرد: زندان بیمارستان اجتماعی جامعه است و وقتی نهادهای فرهنگی و اجتماعی که وظایفی دارند به وظیفه خود خوب عمل نکنند نتیجه زندان میشود و فرد زندانی نتیجه عملکرد بد جامعه است.

,

اسماعیل زاده با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد خانواده های زندانیان کمتر از ۴۰ سال سن دارند، عنوان کرد: حدود ۸۵ درصد از محکومان تحصیلات زیر دیپلم دارند و این یعنی سواد داشتن در کاهش جرم و مرتکب خطا شدن خیلی تاثیر دارد.

,

شماره حساب و کارت جهت کمک

, شماره حساب و کارت جهت کمک, شماره حساب و کارت جهت کمک,

وی شماره حساب های کمک به انجمن حمایت از خانواده های زندانیان را اعلام کرد و افزود: خیران و مردم میتوانند کمکهای خود را به شماره حساب ۰۱۰۵۹۰۷۸۰۲۰۰۱ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۷۷۴۶ بانک ملی و شماره حساب ۴۳۹۶۴۷۲۴۰۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۳۰۴۳۶۶۹۹۸ بانک ملت واریز کنند.

,

رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آدرس ما در مرکز استان نیز بیرجند، خیابان مطهری، مطهری ۱۷ انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی است و شماره تماس جهت هرگونه پرسش و پاسخ ۰۹۱۵۱۶۱۱۸۸۶ میباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه