اخبار داغ

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی:

بیش از ۱۱۰۰ زائر خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می‌شوند

بیش از ۱۱۰۰ زائر خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می‌شوند
نوفرستی گفت: امسال ۱۱۸۰ زائر و عوامل کاروان از خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته حج، اظهار کرد: امسال پس از دو سال وقفه به دلیل بیماری منحوس کرونا حج تمتع برگزار میشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: امسال از خراسان جنوبی ۹ کاروان با ۱۰۶۰ زائر به سفر حج اعزام خواهند شد.

,

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: دو کاروان با ۲۰۰ زائر اهل سنت و مابقی زائران اهل تشیع هستند.

,

نوفرستی با بیان اینکه مجموع زائران با عوامل همراه کاروانها ۱۱۸۰ زائر میشوند، عنوان کرد: یکی از کاروانهای استان از خراسان رضوی سهمیه دارد و از فرودگاه مشهد اعزام خواهد شد و مابقی کاروانها از فرودگاه شهید کاوه بیرجند به سفر حج اعزام میشوند.

,

وی اظهار کرد: کاروانهای خراسان جنوبی پنجم و ششم تیر ماه اعزام شده و طول زمان سفر ۲۸ تا ۳۰ روز خواهد بود.

,

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به مسئله بیماری کرونا و طبق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمامی زائران باید حتما دو دُز واکسن سیونوفارم یا آسترازانکا را دریافت کرده و ۷۲ ساعت قبل از اعزام نیز تست pcr منفی را داشته باشند.

,

نوفرستی افزود: زائران باید امسال قبل از اعزام حتنا واکسن های فلج اطفال و مننژیت را دریافت کنند.

,

وی با بیان اینکه تعداد زائران حج امسال مجموعا یک میلیون زائر هستند، گفت: سهم کشور ایران ۴۰ هزار نفر زائر است.

,

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: زائرانی که امسال به حج مشرف میشوند زائرانی هستند که قرار بود سال ۱۳۹۹ به حج اعزام شوند و تمام هزینه سفر را نیز پرداخت کردند اما به دلیل بیماری کرونا حج برگزار نشد.

,

نوفرستی به برنامه های هفته حج اشاره و عنوان کرد: حضور در مزار شهدای دفاع مقدس، شهدای منا و مسجدالحرام، دیدار با خانواده های شهدای منا، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان جنوبی، برگزاری همایش متمرکز با حضور زائران در مصلی المهدی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، سخنرانی در نماز جمعه، برگزاری مسابقات عمومی با موضوع حج، دیدار با پیشکسوتان حج و زیارت، برگزاری شب شعر و … از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته حج است.

,

وی از برگزاری دوره های آموزشی و بایدها و نبایدهای حج برای کاروانها خبر داد و گفت: امسال پیش بینی شده بخشی از هزینه ولیمه حجاج برای کارهای عام المنفعه از جمله ساخت نماز خانه در مدرسه شاهد هزینه شود.

,

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: در سالهای قبل نیز هزینه ولیمه برخی از زائران برای ساخت سه مدرسه با عنوان میقات در استان و تکمیل بیمارستان شیمی درمانی در بیرجند هزینه شده است.

,

نوفرستی در مورد سفر به عتبات عالیات، عنوان کرد: در حال حاضر سفر به عتبات از طریق هوایی انجام میشود و فعلا مرزهای زمینی به سمت عراق بسته است.

,

وی با بیان اینکه مسئولان مربوطه پیگیر بازگشایی مرزهای زمینی برای سفر به عتبات هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال یک هزار زائر هم استانی به عتبات اعزام شدند‌.

,

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر پروازها برای عتبات از فرودگاه مشهد انجام میشود و در صورت تکمیل ظرفیت پرواز در استان پروازهای عتبات از خراسان جنوبی امکان پذیر است.

,

نوفرستی با تاکید بر اینکه برای سفر به عتبات ثبتنام حتما باید از طریق سامانه سماح انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر مرزهای زمینی بازگشایی شود پیش بینی میشود از خراسان جنوبی ۵۰ هزار نفر در پیاده روی اربعین شرکت کنند‌.

,

وی عنوان کرد: سفر به سوریه نیز به صورت متمرکز از تهران انجام میشود‌.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه