اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

بیش از ۱۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در خراسان شمالی سنجش می شوند/ واکسیناسیون برای دانش آموزان ابتدایی اجباری نیست

بیش از ۱۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در خراسان شمالی سنجش می شوند/ واکسیناسیون برای دانش آموزان ابتدایی اجباری نیست
ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه 19 هزار و 604 نوآموز بدو ورود به دبستان در سطح استان خراسان شمالی در طرح سنجش ارزیابی می شوند، گفت: برای اجرای این طرح 100 نفر در ۱۴پایگاه سنجش عمومی و یک پایگاه تخصصی به نوآموزان ارائه خدمات دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: عدالت تربیتی اصلی ترین شاخص آموزش و ‌پرورش است که سنجش و سلامت یکی از ارکان های مهم آن به شمار می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه مجموعه علوم پزشکی و بهزیستی استان در اجرای طرح  سنجش سلامت همکاری های بسیار خوبی با آموزش و پرورش داشته اند، ادامه داد: طی بخشنامه ای به تمام مدارس سطح استان اعلام می شود، ثبت نام دانش آموزان فقط با داشتن گواهی انجام سنجش سلامت قطعی خواهد شد.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای خانواده ها در بستر سامانه شاد و صدا و سیما برنامه هایی با حضور کارشناسان مرتبط برنامه ریزی شده است.

,

اکبری با اشاره به زمان اجرایی شدن طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان که از تاریخ 22 خرداد ماه آغاز می شود، گفت: تمام تلاش و برنامه ریزی ها در این جهت است که با بازنگری های موثر در عوامل اجرایی این طرح بتوانیم به نحو شایسته ای سنجش 19 هزار و 604 نوآموز بدو ورود به دبستان در سطح استان انجام شود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: واکسیناسیون کووید ۱۹برای دانش آموزان ابتدایی اجباری نخواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه در طرح سنجش هشت مورد ارزیابی کلی و ۶مورد معاینات موردی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: گفتنی است که در سال گذشته۹۹.۸۲درصد از نوآموزان در پایگاه های سنجش استان مورد ارزیابی قرار گرفته اند، که از این تعداد 15 هزار و 427 دانش آموز به مدارس عادی و سه هزار و 697 دانش آموز نیز برای ارزیابی تخصصی به پایگاه های تخصصی معرفی شدند.

,

این مقام مسئول یادآور شد: برای اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، ۱۰۰نفر از عوامل در ۱۴پایگاه سنجش در سطح استان فعال خواهند بود و یک پایگاه تخصصی نیز در مرکزاستان فعالیت خواهد داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه