اخبار داغ

نویسنده ضدصهیونیسم در فهرست تاثیرگذارترین چهره‌های سال ۲۰۲۲

نویسنده ضدصهیونیسم در فهرست تاثیرگذارترین چهره‌های سال ۲۰۲۲
سالی رونی، نویسنده ایرلندی که چندی پیش دست رد به سینه صهیونیسم زد، به فهرست مجله تایم از تاثیرگذارترین چهره‌های سال ۲۰۲۲ راه یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجله آمریکایی تایم هرساله فهرستی از ۱۰۰ آهنگساز، بازیگر، هنرمند، کنشگر و سیاستمدار را به عنوان تاثیرگذارترین چهره‌های سال منتشر می‌کند. فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۲، ۲۳ مه منتشر شد. در این فهرست ۱۰۰ نفره تنها یک رمان نویس حضور دارد و آن هم کسی نیست جز سالی رونی، نویسنده ایرلندی که چندی پیش در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با ترجمه کتاب جدیدش به زبان عبری مخالفت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سالی رونی مهر ماه سال گذشته پس از آن که از فروش حق ترجمه اثر جدیدش، دنیای زیبا کجایی؟، به انتشارات صهیونیستی که نسخه عبری دو اثر قبلی وی را منتشر کرده بود، سرباز زد حمایت خود را از جنبش  بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی ابراز کرد. جنبشی که به گفته رونی در تلاش است به حمایت بین المللی از سرکوب فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی پایان داده و آن را برای پیروی از قانون بین الملل تحت فشار گذارد.

,

وی در بخشی از بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده بود، نوشت که اگرچه شاید این تصمیم به مذاق همه خوش نیاید؛ از نظر او همکاری با شرکتی که حساب خود را از آپارتاید جدا نکرده و از حقوق مردم فلسطین دفاع نمی‌کند، کار درستی نیست.  

,

دو کتابفروشی زنجیره‌ای در سرزمین‌های اشغالی در واکنش به این تصمیم از کنار گذاشتن آثار رونی از قفسه‌های خود خبر دادند اما ۷۰ نویسنده و ناشر از جمله کامیلا شمسی، مونیکا علی و چاینا میه‌ویل از این تصمیم به عنوان واکنشی درخور تقلید علیه بی‌عدالتی‌ها و ظلم به مردم فلسطین، حمایت کردند.

,

رمان دنیای زیبا کجایی؟ سومین رمان سالی رونی است که در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۰) منتشر شد و در پنج روز اول انتشار با فروش بیش از ۴۰ هزار نسخه به صدر فهرست کتاب‌های پرفروش انگلیس تکیه زد.

,

از دیگر افرادی که به فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۲ مجله تایم راه یافتند می‌توان به سیمو لیو، ولادیمیر پوتین، کیانو ریوز و رافائل نادال اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه