اخبار داغ

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

تقویت سامانه‌های اطلاعاتی به تصمیم‌گیری در حوزه منابع انسانی کمک می‌کند/ ۷۹۲ نفر از کارکنان ایثارگر طی برنامه ششم توسعه در زنجان تبدیل وضعیت شده‌اند

تقویت سامانه‌های اطلاعاتی به تصمیم‌گیری در حوزه منابع انسانی کمک می‌کند/ ۷۹۲ نفر از کارکنان ایثارگر طی برنامه ششم توسعه در زنجان تبدیل وضعیت شده‌اند
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: تقویت سامانه‌های اطلاعاتی در حوزه منابع انسانی به تصمیم‌گیری‌های این حوزه در سطح کلان و حتی خُرد در استان‌ها بسیار می‌تواند کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 102 دستگاه اجرایی در استان زنجان مستقر است که عضو شورای اداری استان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه 47 درصد از این دستگاه‌ها زیرمجموعه وزارتخانه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: 6 درصد از دستگاه‌ها در قالب نظامی و انتظامی، 8 درصد دانشگاه‌ها، 10 درصد شرکت‌های دولتی، 14 درصد بیمه و بانک‌ها، 8 درصد نهادهای عمومی غیردولتی و 7 درصد نیز شامل سایر دستگاه‌ها است.

,

نجفی با بیان اینکه دستگاه‌ها در 8 شهرستان استان مستقر هستند، افزود: تعداد دستگاه‌ها و نمایندگی‌های مستقر در شهرستان‌ها به تفکیک، احصا شده‌اند که بعضی شهرستان‌ها به لحاظ ساختار تشکیلاتی، کمبودهایی دارند و بعضی دیگر نیز به‌صورت نمایندگی و مرکز هستند.

,

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات و بررسی آخرین وضعیت 73 دستگاه اجرایی استان گفت: دستگاه‌های مذکور 25769 پُست مصوب دارند که 64 درصد پُست‌ها در حال حاضر با تصدی و 36 درصد پُست‌ها بلاتصدی هستند.

,

وی، مجموع کارکنان 73 دستگاه مذکور را 36419 نفر بیان کرد و اظهار داشت: وضعیت استخدامی 61 درصد از این کارکنان به‌صورت رسمی، 10 درصد پیمانی، 9 درصد قرارداد کار معین، 9 درصد قرارداد کارگری و 11 درصد نیز در قالب سایر است.

,

نجفی با بیان اینکه در مجموع از سال 1387 تاکنون روند تعداد نیروهای رسمی و پیمانی به نسبت رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: کارکنان رسمی به دلیل بخشنامه ابلاغی در راستای تبدیل وضعیت ایثارگران در حال افزایش است و کارکنان دارای قرارداد کار معین و کارگری و شرکتی هم در سال 1399 افزایش را نشان می‌دهد که در اثر اضافه شدن آمار بانک سپه است که در اثر ادغام بانک‌ها ایجاد شده است.

,

وی با اشاره به تفکیک جنسیتی کارکنان دستگاه‌های اجرایی مذکور افزود: 59 درصد نیروها را آقایان و 41 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که بیشترین آمار خانم‌ها در شهرستان خدابنده و کمترین نیز در ستاد شهرستان زنجان است.

,

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در خصوص ترکیب تحصیلی کارکنان دستگاه‌های اجرایی گفت: 26 درصد دارای تحصیلات زیر لیسانس، 49 درصد لیسانس 25 درصد نیز بالاتر از لیسانس هستند.

,

وی با بیان اینکه این ترکیب در بین آقایان و خانم‌ها تقریباً برابر است، افزود: فقط در بین کارکنان دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، تعداد خانم‌ها خیلی پایین‌تر از آقایان است.

,

نجفی با اشاره به برخی دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه منابع انسانی در استان زنجان گفت: یکی از مهمترین مسائل این حوزه، بازنگری و اصلاح یا ایجاد ساختارها و چارت سازمانی در شهرستان‌ها به‌خصوص شهرستان‌های جدید تاسیس است که بعضی از سازمان‌های مرکزی هنوز بازنگری در چارت‌ها را انجام نداده‌اند و این شهرستان‌ها فاقد چارت هستند در حالی که بازنگری در چارت و ساختار سازمانی، خیلی می‌تواند چاره‌ساز باشد.

,

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار داشت: تقویت سامانه‌های اطلاعاتی در حوزه منابع انسانی به تصمیم‌گیری‌های این حوزه در سطح کلان و حتی خُرد در استان‌ها بسیار می‌تواند کمک کند.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد و سامانه‌ها پشتیبانی شوند، دیگر نیازی به جمع‌آوری اطلاعات به‌صورت دستی از دستگاه‌ها نیست ضمن اینکه با این کار از تولید اطلاعات مغایر نیز جلوگیری می‌شود.

,

نجفی افزود: چالش بعدی حوزه منابع انسانی این است که شاید تعداد نیروی انسانی بیشتر از تعداد پُست‌ها باشد اما تعداد نیروهای متخصص، کارآمد و باکیفیت مورد نظر است که سهمیه‌های استخدامی باید به نحوی باشد که نیروهای متخصص در سازمان‌ها به‌کارگیری شوند و کیفیت در سازمان‌ها افزایش یابد.

,

وی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران طی برنامه ششم توسعه از سال 1396 تا 1400 ابراز کرد: 792 مورد طی این مدت تبدیل وضعیت شده‌اند که 66 درصد مربوط به آقایان و 34 درصد نیز مربوط به زنان بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه