اخبار داغ

رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

هزینه استخراج بالای سنگ گرانیت مانع بهره‌برداری از معادن می‌شود

هزینه استخراج بالای سنگ گرانیت مانع بهره‌برداری از معادن می‌شود
رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در منطقه حاج‌سیران با اینکه ذخیره معدنی سنگ گرانیت با کیفیت خوبی وجود دارد اما هزینه حمل و نقل و جا‌به‌جایی بالا است به همین دلیل مورد استخراج قرار نمی‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی فرامرزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه چهار نوع سنگ تزئینی شامل گرانیت، مرمریت، تراورتن و سنگ چینی در استان وجود دارد، اظهار داشت: تعداد کل معادن سنگ تزیینی استان ۷۵ فقره است، با این شرایط استان زنجا‌ن جزو استان‌هایی با ظرفیت بالا در ذخیره سنگ‌های تزئینی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه یکی از معادن سنگ‌های تزئینی در استان معادن گرانیت است، افزود: ۴۹ فقره معدن گرانیت در استان دارای پروانه بهره‌برداری بود که پروانه تعدادی از این معادن به دلایلی ابطال شده است.

,

رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: بازار گرانیت در دوره‌ای خوب بود و رونق داشت اما در حال حاضر گرانیت رونق گذشته را ندارد چراکه هزینه استخراج نیز همانند بقیه سنگ‌های تزئینی بسیار بالا است و صرفه اقتصادی برای بهره‌برداری ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه سلیقه بازار به سمت استفاده از سنگ تراورتن رفته است، گفت: همین عامل سبب شده تا گرانیت دیگر در نما استفاده نشود و در کف کاربرد داشته باشد.

,

فرامرزی با بیان اینکه ذخیره تعدادی از معادن گرانیت نیز به اتمام رسیده، برخی از معادن نیز کیفیت مناسب برای استخراج را ندارند، خاطر نشان کرد: در منطقه حاج‌سیران با اینکه ذخیره معدنی سنگ گرانیت با کیفیت خوبی وجود دارد اما هزینه حمل و نقل و جا‌به‌جایی بالا است به همین دلیل مورد استخراج قرار نمی‌گیرد.

,

وی بیان کرد: بیشتر معادن گرانیت فعال استان زنجان در حال حاضر در منطقه ابهر و خرمدره قرار دارند و استخراج از این معادن در حال انجام است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه