اخبار داغ

گزارش/

تمرین دهه نودی های تبریز برای ظهور با سرود ترکی «سلام فرمانده»

تمرین دهه نودی های تبریز برای ظهور با سرود ترکی «سلام فرمانده»
دست‌های کوچک اما دل‌های بزرگ دهه نودی های تبریز، در صدد راه انداختن پویش خودجوشی است تا ارادت ویژه خود به ساحت امام زمان (عج) را متجلی کرده و به بهانه سرود، تمرین ظهور کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس فرهنگی تبریزبیدار/ «سلام فرمانده» سرودی است که به زمزمه کودکان و نوجوانان ایرانی تبدیل شده و گستره این سرود مرزهای کشور را هم در نوردیده و به زبان های مختلف ترجمه شده تا دل های منتظران ظهور را به تسخیر خود درآورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

این بار دهه هشتادی و  نودی‌های تبریزی با سرود ترکی «سلام فرمانده» می خو.اهند پیام نسل نو برای ظهور منجی باشند.

,

دست‌های کوچک اما دل‌های بزرگ دهه نودی های تبریز، در صدد راه انداختن پویش خودجوشی است تا ارادت ویژه خود به ساحت امام زمان (عج) را متجلی کرده و به بهانه سرود، تمرین ظهور کنند.

,

, ,

کانون جوانان بسیج و مصلی امام(ره) تبریز این روزها به محل تمرین این سرود برای دهه نودی ها تبدیل شده، کودکان و نوجوانانی که به همراه پدر و مادرشان می آیند تا برای خوانش سرود ترکی «سلام فرمانده»  گرد هم آیند. ما هم بین آنها رفته تا حال و هوای حضورشان را برایتان روایت کنیم.

,

 

,

, ,

 

,

بیعت کودکانه نسل جدید با امام زمان(عج)

,

بهاره سلطانی ۷ ساله یکی از این  دهه نودی است که با مادرش به محل تمرین آمده است. از او  دلیل آمدنش را می پرسم و می گوید: بخاطر امام زمانم آمده ام تا سرودش را بخوانم.

,

 

,

, ,

 

,

بهاره با همان طینت پاک کودکی، خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده می کند و می گوید: باید کارهای خوبی انجام بدهیم تا سرباز امام زمان باشیم. نمز بخوانیم، حجاب خود را رعایت کنیم تا ایشان زودتر ظهور کنند.

,

فاطمه زهرا دیگر دهه نودی است که ۹ سال دارد و آمده تا سرود ترکی سلام فرمانده را تمرین کند. او می گوید: باید نماز هایمان را سر موقع بخوانیم و به حرف پدر و مادرمان گوش دهیم تا امام زمان(عج) از ما راضی باشند.

,

 

,

, ,

علی ۱۱ ساله دیگر دهه نودی تبریزی که که خودش را برای ظهور آماده می کند. او می گوید: برای اجرای سرود آمده ایم و دعا می کنیم امام زمان زودتر ظهور کنند.

,

, ,

او خاطر نشان می کند: باید رفتار خود را خوب کنیم تا ایشان زودتر بیایند.

,

کودکان و نوجوانان کنار هم ایستاده اند و سرود می خوانند و کمی آنطرف تر پدر و مادرها در حال عکس گرفتن از آن ها هستند.

,

بعدها می فهمند چه قدمی برداشته اند

, بعدها می فهمند چه قدمی برداشته اند,

با یکی از مادرها همصحبت می شوم و می گوید: شاید الان بچه  متوجه علت حضورشان در این جمع نشوند اما بزرگ تر که بشوند درک می کنند که چه قدمی برای امام خود برداشته اند.

,

, ,

چرا سرود ترکی؟

, چرا سرود ترکی؟,

محمد رهداری مدیر کانون جوانان بسیج تبریز است. او دهه نودی و هشتادی های تبریز را برای این عهد گرد هم آورده است و هر روز چند ساعتی با بچه ها سرود سلام فرمانده را اجرا می  کند.

,

او به تبریزبیدار می گوید: بعد از استقبال گسترده از سرود سلام فرمانده و استقبال از کشورهای مختلف برای پخش زیرنویس، تصمیم گرفتیم ماکت صوتی سرود را به زبان ترکی کار کنیم تا در منطقه آذربایجان و کشورهای همسایه ترک نشین استفاده شود و دهه هشتادی و نودی ها پای کار آمدند که البته شاهد نقد های زیادی نیز بودیم.

,

, ,

رهداری در مورد مشخصات این سرود ترکی می گوید: این شعر از داوود قره زاده متخلص به محزون و شاعر تبریزی است و تک خوانی این سرود برعهده مداح اهل بیت(ع) رامین سلطانی بوده که دلیل انتخاب ما شباهت تن صدایی با تن صدای ابوذر روحی تک خوان فارسی آن است.

,

او می افزاید: ضبط کار با حضور ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان در گروه های سرود انتظار مسجد کلانتر، سربازان امام زمان(عج)  مسجد الزهرا شهرک باغمیشه و قرآن آموزان موسسه جامعه القرآن و اهل بیت(ع) در استودیو مرکز آفرینش های هنری معاونت فرهنگی سپاه عاشورا انجام شده است.

,

, ,

, ,

اجتماع بزرگ در دهه کرامت

, اجتماع بزرگ در دهه کرامت,

رهداری در رابطه با رونمایی شعر ترکی سلام فرمانده می گوید: اجتماع عظیم دهه هشتادی و نودی های تبریز در ۱۱ خرداد مصادف با روز دختر در سنگفرش مصلی با حضور خادمین حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) صورت خواهد گرفت.

,

با رامین سلطانی، تک خوان سرود ترکی سلام فرمانده نیز صحبتی داشته ایم. این مداح اهل بیت(ع) می گوید: حال و هوای این سرود برای همه قابل درک می باشد.

,

, ,

غبطه تک خوان گروه به ارادت دسته جمعی کودکانه

, غبطه تک خوان گروه به ارادت دسته جمعی کودکانه,

او معتقد است در این سرود اتحاد موج می زند و همه بچه ها ارادت دسته جمعی خود را برای امام زمان(عج) ابراز می کند.

,

سلطانی با بیان اینکه به حال این کودکان غبطه می خورم، می افزاید: این کودکان و نوجوانان سرمایه های جمهوری اسلامی ایران هستند و به آنها  افتخار می کنیم. از خدا می خواهیم بخاطر این بچه ها ظهور مولایمان زودتر باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه