اخبار داغ

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

طرح خرده فروشی در مرزهای خراسان جنوبی به زودی آغاز می شود

طرح خرده فروشی در مرزهای خراسان جنوبی به زودی آغاز می شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از آغاز طرح خرده فروشی در مرزهای استان در آینده نزدیک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد اشرفی شب گذشته در شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی اظهار کرد: به زودی با دستور رئیس جمهور یکی از بهترین مصوبات در خراسان جنوبی و دیگر استان های هم مرز با افغانستان اجرایی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با اجرای این مصوبه در بحث مبادلات مرزی، مرزنشینان می توانند به صورت هفتگی تا سقف ۴۰۰ دلار، اقدام به خرده فروشی در مرز کنند.

,

به گفته وی؛ این کار سبب تحول بسیار بزرگی می شود، چرا که علاوه بر ایجاد اشتغال، باعث رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: با همکاری همه مسئولان دستگاه های اجرایی استان باید تحول بزرگی در حوزه مبادلات مرزی انجام شود که این کار با ذهنیت های دولت های گذشته امکان پذیر نمی باشد.

,

اشرفی با ذکر این نکته که مرزنشینان باید از درآمد حاصل از مبادلات مرزی با افغانستان، به خوبی بهره مند شوند، تصریح کرد: برای این که مرزنشینان از نظر مالی شرایط بهتری در مرز داشته باشند، موضوع خرده فروشی در مرز مطرح شده است.

,

به گفته وی؛ به این منظور، تعاونی مرزنشینان درح در حال ایجاد سایتی است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان خرداد به بهره برداری می رسد.

,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که در بازارچه ماهیرود در حال انجام است نصب و راه اندازی دستگاه ایکس ری می باشد که مقرر شده تا پایان خرداد ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

,

اشرفی با اشاره به اینکه نصب این دستگاه، کمک بسیار بزرگی برای جا به جایی بار خواهد بود، گفت: وجود دستگاه ایکس ری، در طولانی نشدن صف کامیون ها بهنگام ورود و خروج تجار و بارها تأثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

,

خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران در همسایگی ولایت فراه افغانستان، ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد و دارای چهار بازارچه مرزی به نام‌های گلورده (میل ۷۳) در شهرستان درمیان، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، یزدان در شهرستان زیرکوه و ماهیرود در شهرستان سربیشه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه