اخبار داغ

با وجود تخریب‌های گسترده توسط رسانه های معاند؛

سرود "سلام فرمانده" جهانی شد/ مشق ولایتمداری توسط دهه نودی ها

سرود "سلام فرمانده" جهانی شد/ مشق ولایتمداری توسط دهه نودی ها
طی ماه های گذشته شاهد اجرای سرودی تحت عنوان "سلام فرمانده" بوده ایم که خاری به چشم معاندین دین و نظام شده تا جایی که برای تخریب آن از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، یکی از اقدامات تحسین برانگیز و قابل توجه مسئولان فرهنگی، ساخت سرود" سلام فرمانده" و اجرای آن توسط کودکان و نوجوانانی است که با یادآوری مفاهیم انتظار، خود را سربازان امام زمان(عج ا‌...) می دانند تا ضرورت زمینه سازی ظهور را خاطرنشان شوند.

سرود "سلام فرمانده" سرودی ملی-مذهبی است که در آن با بیانی شیوا مفاهیمی ارزشی چون اعتقاد به امام زمان(عج ا...)، ولایت مداری، نقش انقلاب اسلامی در زمینه سازی ظهور، ضرورت پویایی جامعه منتظر و ترسیم آینده روشن ظهور منجی عالم بشریت در کنار رشادتهای مدافعان حرم چون سردار سلیمانی ترویج شده است.

از آنجا که بر اساس ضرب المثل" آنچه از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند"، اجرای بسیار زیبای این سرود در کنار مفاهیم متعالی آن مورد استقبال عموم مردم ایران و حتی کشورهای دیگر قرار گرفت و همین سبب آشفتگی معاندین داخلی و خارجی شد زیرا نقشه های خود مبنی بر تقابل نسل جدید با انقلاب و دین را نقش بر آب دیدند، آنها به تخریب های گسترده و وارد کردن انتقاداتی نابه جا چون خشونت آمیز بودن این سرود دست زدند، اما نه تنها موفق نشدند بلکه با اقبال عمومی مردم از این سرود ارزشی مواجه شدند.

 مروجان سند ۲۰۳۰ در مقابل گسترش تاثیر سرود "سلام فرمانده" موضع می گیرند

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: افرادی که در مقابل گسترش تاثیر سرود "سلام فرمانده" موضع می گیرند و سعی می کنند این ماجرا را به هر نحوی تخریب و متوقف کنند از پخش آهنگ های مستهجن و رپ در بین کودکان ایرانی نه تنها استقبال نمی کنند، بلکه مروج آن نیز هستند، در واقع این کار توسط افرادی انجام می شود که مروج سند ۲۰۳۰ و انحرافات آن بودند.

وی افزود: یک بار ندیدیم این رسانه ها از پخش موسیقی های مستهجن ساسی مانکن در مدارس و رقص دانش آموزان با این موسیقی ها انتقادی کرده باشند بلکه به شدت هم از آن استقبال کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آنها از هر آنچه که نشان دهنده ایمان و علاقه مردم به اسلام است، ابراز انزجار می کنند و همان افرادی هستند که از ترور شهید سلیمانی هم استقبال کردند و از آن بدرقه بی نظیر و اشک های مردم در فراق شهید سلیمانی ناراحت شدند البته آنها برای این کار ماموریت دارند و برای بروز چنین رفتارهایی وجوهی را دریافت می کنند و حتی معاش آنها در گرو تهاجم به دین اسلام و هرچیزی است که ترویج دهنده باورهای دینی و پایبندی به نظام جمهوری اسلامی است لذا تعجبی ندارد که از این ماجرا ناراحت باشند و حتی سعی می کنند، برگزار کنندگان و خواننده این سرود را به دروغ تخریب کنند، پس باید این موفقیت را تبریک گفت.

,

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: آنچه برای بنده بسیار قابل توجه بود، علاوه بر اینکه کودکان این سرود را یاد گرفتند و در تجمعات بزرگ با علاقه خواندند، این است که چگونه آنها هنگام خواندن این سرود اشک در چشمانشان جمع می شود و گریه می کنند که نشان دهنده تاثیر عمیق این سرود، فهم و وجدان پاک کودکان است.

,

وی افزود: امیدواریم از روز بروز بر تولید این گونه آثار به ویژه برای کودکان و نونهالان افزوده شود و در برابر فرهنگ هرزه غربی که دولت قبلی هم در سند ۲۰۳۰ دنبال اعمال آن بود، ایستادگی شود‌.

,

 سرود "سلام فرمانده" مقوم و موید  گفتمان مقاومت است

,  سرود "سلام فرمانده" مقوم و موید  گفتمان مقاومت است, سرود "سلام فرمانده" مقوم و موید  گفتمان مقاومت است,

حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همیشه در طول ۴۳ سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح بوده، موضوع نبرد گفتمانی و نبرد فرهنگی دشمنان با نظام و ملت ما بوده است.

,

وی افزود: هرگاه ما بر روی ترویج گفتمان مقاومت و دیگر گفتمان های پویا و پیشرو در مواجهه با گفتمان غرب در منطقه که در مقابل ایران صورت می گرفت، متمرکز شدیم، شاهد وارد شدن چنین هجمه هایی علیه کشور بودیم.

,

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: فراموش نکنیم بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دشمن در جنگ فرهنگی سعی می کند در گلوگاه های فرهنگی، شبیخون فرهنگی خود را به کشور ما وارد کند.

,

غفاری تصریح کرد: سرود "سلام فرمانده" اولا مقوم و موید یک گفتمان تحت عنوان گفتمان مقاومت است که سلطه غرب و تعظیم در برابر دشمن را  برنمی تابد بلکه گفتمانی امیدوار نسبت به آینده است که برای حرکت روبه جلو کشور  نقشه راه دارد پس قطعا غرب هیچ یک از این موارد را نمی پذیرد.

,

وی افزود: هجمه ای که غرب و جریان های ضد انقلاب علیه این سرود و نحوه اجرای گسترده آن وارد کردند، نشان دهنده ترس گفتمانی آن ها و هراس از تبلور یک گفتمان در نسل جدید انقلاب است؛ نسلی که غرب برای انحراف آنها از اصول انقلاب بسیار برنامه ریزی و هزینه کرد، اما اکنون می بیند آن برنامه ریزی ها به آن نتایج دلخواه نرسیده است.

,

غفاری خاطرنشان کرد: بسیار جالب است، رسانه های غربی و ضد انقلاب به پخش سرودهای هنجارشکن یا ترانه های برخی خوانندگان هنجارشکن در خارج از کشور می پردازند که گاهی به صورت موردی و دسته جمعی در مدارس خوانده می شود و با افتخار آن را نماد شادی جمعی دانش آموزان می دانند اما زمانی که بحث تکیه جمعی دانش آموزان بر یک ارزش مطرح می شود و سرودی با نگاه اصیل مهدویت توسط آنها خوانده می شود، آن را نماد ترویج خشونت و فاصله انداختن دانش آموزان از فضای کودکانه شان تلقی می کنند.

,

وی عنوان کرد: این تناقضات منبعث از حاکمیت یک رویکرد خاص در اتاق فکر غرب است و نشان می دهد ما به درستی جبهه دشمن را هدف قرار داده ایم و اقدامات ضد فرهنگی آنها را به خوبی رصد کرده ایم، پس قطعا باید این مسیر را ادامه دهیم.

,

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: قطعا سرود "سلام فرمانده" یک نقطه عطف و آشکار ساز در چنین تقابل گفتمانی است و نه تنها نباید در مقابل چنین فشارهایی که البته بی ارزش هم است، تسلیم شویم بلکه باید همین حرکت و حرکت‌های بعدی را به خوبی و با قوت و قدرت بیشتری ادامه دهیم.

,

, ,

نگرانی رسانه های غربی به دنبال استقبال دانش آموزان از سرود "سلام فرمانده" حاکی از مقابله آنها با شکل گیری انسجام فرهنگی در ایران است

, نگرانی رسانه های غربی به دنبال استقبال دانش آموزان از سرود "سلام فرمانده" حاکی از مقابله آنها با شکل گیری انسجام فرهنگی در ایران است, نگرانی رسانه های غربی به دنبال استقبال دانش آموزان از سرود "سلام فرمانده" حاکی از مقابله آنها با شکل گیری انسجام فرهنگی در ایران است,

محسن میرطالبی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: یکی از کارکردهای مهم نظام تعلیم و تربیت هر کشوری بحث تقویت هویت مذهبی، اعتقادی و ملی آن جامعه است که در کشور ما هویت مذهبی-اعتقادی به مراتب اهمیت بالایی دارد و هویت ملی در مرتبه بعدی قرار دارد.

,

این روانشناس مذهبی تصریح کرد: در همه کشورها بحث هویت یابی ملی جز وظایف و کارکردهای نظام تعلیم و تربیت آن کشور است.

,

میرطالبی گفت:ابزارهای مختلفی برای شکل گیری هویت‌های ملی و اعتقادی وجود دارد که یکی از آنها اجرای سرودهای ملی-اعتقادی است و البته در چند سال اخیر کمتر به این موضوع بها داده شد.

,

وی افزود: در ماه های گذشته شاهد اجرا و ترویج سرود اعتقادی "سلام فرمانده" بوده ایم که بر اساس اعتقادات مسلمانان و شیعیان شکل گرفته و از نجوای یک نوجوان و جوان با امام زمان( عج ا...) حکایت دارد و با نمادهای مهمی چون ایستادن و دست در کنار سر قرار دادن نوجوان همراه است که نماد آماده باش نوجوانان برای قرار گرفتن در رکاب امام زمان(عج ا...) است.

,

سرود "سلام فرمانده" باعث انسجام فرهنگی در جامعه شد

, سرود "سلام فرمانده" باعث انسجام فرهنگی در جامعه شد, سرود "سلام فرمانده" باعث انسجام فرهنگی در جامعه شد,

میرطالبی خاطرنشان کرد: سرود "سلام فرمانده" هم جنبه ملی و هم جنبه اعتقادی داشت و باعث انسجام فرهنگی در جامعه شد در واقع به قول متخصصان جامعه شناسی فرهنگی، "انسجام فرهنگی نوعی چسب فرهنگی را ایجاد می کند،" اکنون هم می بینیم این سرود بسیار زیبا شکل گرفت و بین کودکان، نوجوانان و جوانان اعم از دختر و پسر ترویج پیدا کرد به گونه ای که آنها دائما ترجیع بندهای این سرود را داخل منزل و مدرسه تکرار می کنند که از ایجاد یک انسجام فرهنگی حکایت دارد.

,

این روانشناس مذهبی خاطرنشان کرد:سرود" سلام فرمانده" سرودی احساسی، اعتقادی و عاطفی است و در کلیپهای مختلف هم می بینیم  کودکان در حین زمزمه این سرود و حالت نمادین آن که دست را کنار سرشان قرار داده اند، اشک از چشمانشان سرازیر می شود که نشان دهنده  نفوذ این سرود در عمق وجود کودکان و نوجوانان است و حتی شاهد هستیم پدران و مادران هم در کنار فرزندان خود در حال زمزمه این سرود اند.

,

میرطالبی تصریح کرد: با بررسی بازخوردها متوجه رضایت خانواده ها و والدین از اجرای این سرود نشاط آور، لذت بخش و پر معنا می شویم درحالی که متاسفانه ترانه افرادی مانند خوانندگان زیر زمینی نظیر تتلو و ساسی مانکن و...  سراسر فحش و بی محتوایی است، پس قرار گرفتن این نوع موسیقی و سرود تا به میزان فراوانی می تواند با آن موسیقی های زیرزمینی فیک مقابله کند.

,

وی افزود: شادی، نشاط و زمزمه کردن جز نیازهای کودکان و نوجوانان است پس چه بهتر این زمزمه ها دارای محتواهای اعتقادی و تقویت کننده هویت ملی و دینی ما باشد.

,

میرطالبی گفت: بنده به دنبال انجام یک نظرسنجی در دانشگاه دریافتم تا چه میزان این سرود میان دانشجویان هم رایج شده که حاکی از جذابیت این سرود از نظر شادی، عاطفی و احساسی بودن و تقویت کنندگی هویت ملی و عاطفی است.

,

, ,

شکل گیری انسجام فرهنگی، یکی از کارکردهای مهم نظام تعلیم و تربیت   است

, شکل گیری انسجام فرهنگی، یکی از کارکردهای مهم نظام تعلیم و تربیت   است, شکل گیری انسجام فرهنگی، یکی از کارکردهای مهم نظام تعلیم و تربیت   است,

وی با تاکید بر اینکه یکی از کارکردهای مهم نظام تعلیم و تربیت شکل گیری انسجام فرهنگی به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی است، سرودهای ملی را یکی از ابزارهای تحقق این مهم دانست‌.

,

میرطالبی خاطرنشان کرد: سرود ملی و انواع سرودها در همه کشورها وجود دارد و بر روی آن سرمایه گذاری می کنند، تا جایی که نمی توانیم کشوری را پیدا کنیم که روی سرود ملی و هویت های ملی خود برنامه ریزی نکند، در واقع چنین سرودهایی جز ابزارهای اساسی هویت بخشی ملل است.

,

وی افزود: نگرانی بیش از حد رسانه های غربی به دنبال استقبال دانش آموزان از سرود "سلام فرمانده" نشان دهنده این است که آنها دنبال مقابله با شکل گیری انسجام فرهنگی در جامعه ما هستند و می خواهند جامعه ما دائما درگیر التهاب، تشویش و تنش باشد.

,

میرطالبی خاطرنشان کرد: ترویج سرود "سلام فرمانده" در جامعه و استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده های آنها برای غربی ها نگران کننده است که همان ایرانی هایی هستند در مقابل ملت خود ایستاده اند.

,

 هیچ خشونتی در سرتاسر سرود " سلام فرمانده" دیده نمی شود

,  هیچ خشونتی در سرتاسر سرود " سلام فرمانده" دیده نمی شود, هیچ خشونتی در سرتاسر سرود " سلام فرمانده" دیده نمی شود,

محمد رضا مرندی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: از ضد انقلاب جز مخالفت با هرآنچه سبب عزت و سربلندی ملت ما می شود، انتظار نمی رود، در واقع آنها همواره با هر چیزی که باعث عزت، افتخار و تعالی و همبستگی جامعه ما می شود، مخالفت می کنند و به ترویج جنبه های منفی می پردازند.

,

وی افزود: سرود "سلام فرمانده"به دلیل زیبایی این سرود توانست در مدت کوتاهی در قلوب مردم ایران نفوذ کند که دارای چند جنبه کاملا مشهود است؛ یکی سرود مذکور بیشتر متوجه نوجوانان ما و دهه های ۸۰ و ۹۰ است و شور انقلابی را در آنها زنده می کند، دیگر اینکه از حاج قاسم سلیمانی یاد می کند و در ِآن ارزش‌های اسلامی و تشیع نظیر اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به رهبری مقام معظم رهبری و اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور است، موج می زند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: همان گونه که امام راحل در سال ۱۳۴۲ فرمودند سربازان من در گهواره هستند، این موضوع اشاره به آن دارد که اکنون سربازان انقلاب اسلامی ایران به عنوان زمینه ساز ظهور نوجوان هستند، ان شاالله زمانی که به سنین جوانی برسند، ظهور نیز محقق می شود.

,

مرندی خاطرنشان کرد: همچنین سرود " سلام فرمانده" ارزش‌های ملی، اسلامی، انقلابی و شیعی را یادآوری می کند البته مهدویت مختص شیعیان نیست و از آنجا که این سرود از عمق دل و به زیبایی سروده شده، به سرعت توانست در میان مردم نفوذ کند و شور و هیجانی ایجاد کند.

,

, ,

 

,

سرود" سلام فرمانده" سبب همبستگی ملت خواهد شد

, سرود" سلام فرمانده" سبب همبستگی ملت خواهد شد, سرود" سلام فرمانده" سبب همبستگی ملت خواهد شد,

وی عنوان کرد: دانش آموزان به این سرود عشق می ورزند و حتی در خارج از کشور در پاکستان، هندوستان و کشورهای عربی نفوذ کرده حتی به ترکی نیز این سرود خوانده می شود که باعث عزت و افتخار جامعه ما است و سبب همبستگی خواهد شد.

,

 

,

ترویج خشونت در سرود" سلام فرمانده" مردود است

, ترویج خشونت در سرود" سلام فرمانده" مردود است, ترویج خشونت در سرود" سلام فرمانده" مردود است,

مرندی با تاکید بر اینکه ضد انقلاب با این ارزشها مخالف بوده، گفت:ایراداتی مبنی بر ترویج خشونت در سرود" سلام فرمانده" مردود است چه اینکه خشونت‌های فراوانی در فیلم ها، بازی های کارتونی که در بازارهای ایران هم وجود دارد، بازی های نظامی در نرم افزارها و... ترویج می شود اما در سرود " سلام فرمانده" که نوجوانان خطاب به امام زمان(عج ا...) ارادت خود را نشان می دهند و مطرح می کنند مطیع ایشان هستند و حاضرند همه چیز خود را قربانی راه امام عصر( عج ا...) کنند، خشونتی دیده نمی شود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: چنین مخالفت‌هایی به دلیل اثر گذاری این سرودها است و امیدوار هستیم همان گونه که این سرود توانست آثار گسترده ای را در جامعه ما و میان نوجوانان و جوانان خارج از کشور ایجاد کند، حتی افرادی که اعتقادات دینی چندان مستحکمی نداشتند، از آنجا که در این سرود تعصب ملی دیده می شود و سبب شور و شوق افراد می شود، به آن مایل شدند، نقطه آغازی برای ساخت سرودهای انقلابی دیگر شود.

,

مرندی تصریح کرد: در اویل انقلاب سرودهای انقلابی به وفور وجود داشت که شور انقلابی را در جامعه تقویت می کرد اما متاسفانه در سال‌های پس از جنگ، آنها را به فراموشی سپردیم و این شور انقلابی، ملی و دینی در جامعه ما از طریق چنین سرودهایی تقویت نشد.

,

وی افزود: با توجه به موفقیت سرود " سلام فرمانده" در بین اقشار مختلف با همه سلایق، امیدواریم این سرود، نقطه عطفی برای آغاز دوباره اجرا و ترویج سرودهای انقلابی و جمعی از طریق رادیو، تلویزیون و رسانه های جمعی باشد.

,

مرندی با بیان اینکه زنده ماندن محرم به دلیل پر شور و شعور بودن آن است تا جایی که به فرموده امام خمینی(ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، خاطرنشان کرد: هر جامعه ای برای اهداف خود به دو عنصر شور و شعور نیاز دارد که شعور به تنهایی کافی نیست و شور بدون شعور نیز کفایت نمی کند.

,

وی افزود: در کنار استدلال های عقلی و استفاده از شعور عقلایی جامعه نیازمند ایجاد شور ملی، انقلابی و دینی هستیم که با همین سرودها و حرکت‌های جمعی در قالب عزاداری، خواندن مولودی و سرود انجام می شود و البته باید ادامه یابد.

,

به گزارش مرصاد، با توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان امروز به درک مفاهیم دینی و انقلابی باید صدها و صدها نمونه دیگر از سرود ارزشی " سلام فرمانده" اجرا و پخش شود تا بخشی از تهاجمات فرهنگی دشمنان خنثی شود.

, مرصاد,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه