اخبار داغ

به دلیل بارش‌های اردیبهشت ماه؛

همزمانی برداشت محصولات کشاورزی کار را برای مسئولان سخت کرد/ دغدغه ای برای حمل محصولات کشاورزی نداریم

همزمانی برداشت محصولات کشاورزی کار را برای مسئولان سخت کرد/ دغدغه ای برای حمل محصولات کشاورزی نداریم
عباسی گفت: امسال شرایط همزمان برداشت محصولات کشاورزی را در استان گلستان شاهد هستیم و این در حالی است که سال گذشته کلزا ۱۵ روز زودتر از جو برداشت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ زمان برداشت دسترنج برداشت محصولات کشاورزی شروع شده و مسئولان در تکاپو هستند با توجه به شرایط جهانی بتوانند به بهترین شکل محصولات کشاورزی را خریداری و از امنیت غذایی کشور صیانت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

پیش بینی برداشت ۹۲۰ هزار تنی گندم از مزارع گلستان
 

, پیش بینی برداشت ۹۲۰ هزار تنی گندم از مزارع گلستان,
,

محمدرضا عباسی، معاون جهاد کشاورزی گلستان در این باره می‌گوید: ۳۷۵ هزار هکتار گندم در سطح استان کشت شده و ۹۲۰ هزار تن پیش‌بینی می‌کنیم از این اراضی گندم برداشت کنیم.

عباسی یادآور شد: همچنین ۷۵ هزار هکتار از اراضی استان گلستان به کشت جو اختصاص یافته که پیش‌بینی ما برداشت ۱۰۷ هزار تنی از این اراضی است و در محصول کلزا نیز پیش‌بینی می‌کنیم از سطح ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار ۷۵ تا ۸۰ تن کلزا تولید شود.

وی افزود: دولت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان گندم، ۱۵ هزار تومان کلزا را به قیمت تضمینی خریداری می‌کند و با توجه به آزادسازی ارز ترجیحی و مذاکرات بخش خصوصی از کشاورزان کلزا به قیمت ۲۳ هزار تومان توسط ۶ کارخانه خریداری می‌شود و ۳۰ هزار و ۸۰۰ تن با قیمت توافقی تاکنون کلزا از کشاورزان خریداری شده و ۱۵۳ میلیارد تومان نیز به کشاورزان پرداخت شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: بین پنج تا ۶ درصد در گندم، ۴۵ درصد کلزا تاکنون برداشت شده و همچنین دو هزار و ۷۷۱ دستگاه کمباین نیز معاینه فنی برای برداشت این محصولات کشاورزی صورت گرفته که از این تعداد یک هزار و ۷۱ دستگاه برای برداشت کلزا به هد مخصوص مجهز شده است.

عباسی ابراز داشت: استفاده از این هد تا ۱۵ درصد ریزش محصول را کاهش می‌دهد و در این راستا دولت کشاورزان را مورد حمایت قرار دارد و تسهیلات برای خریداری هد مخصوص برداشت کلزا را در استان در نظر گرفتیم.

وی افزود: امسال شرایط همزمان برداشت محصولات کشاورزی را شاهد هستیم، سال گذشته کلزا ۱۵ روز زودتر از جو برداشت شد، امسال با توجه به بازدید‌های می‌دانی که داریم و بارندگی‌های اردیبهشت ماه مدیریت تغذیه خوبی کشاورزان داشتند متوسط برداشت ما ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت و همچنین علف‌های هرز کمتری را نیز شاهد هستیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

پیش بینی ۹۰ مرکز خرید محصولات کشاورزی در گلستان
 

, پیش بینی ۹۰ مرکز خرید محصولات کشاورزی در گلستان,
,

محمدرضا افشار، سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان می‌گوید: یکی از سیاست‌های اصلی ما فراهم آوردن حداکثر رضایتمندی است و با پیش‌بینی سازمان کشاورزی و سطوح کشاورزی ۹۰ مرکز خرید را پیش‌بینی کردیم و از ۲۷ اردیبهشت خرید گندم شروع شده و تا امروز ۳۰ هزار تن گندم را از کشاورزان خریداری کردیم.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان ادامه داد: امسال نیز کشت قرارداد شالی نیز به ما واگذار شده و کشاورزان بیش از ۱۰ هزار هکتار شالی با ما انعقاد قرارداد کردند.

افشار متذکر شد: موضوع کشت قراردادی در دستور کار قرار گرفته و باید کشاورزان دغدغه نهاده نداشته باشند و سال گذشته ۲۷ هزار هکتار کشت قراردادی گندم داشتیم و کود مورد نیاز نیز تحویل این کشاورزان شد و محصولات آن‌ها نیز بیمه کردیم.

وی یادآور شد: امسال در صدد هستیم که کل محصول گندم بیمه کنیم و در کشت قراردادی علاوه بر کود سم نیز برای کشاورزان تأمین شده و همچنین حمایت از هزینه پرداخت حمل نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول افزود: از ۱۴ فروردین ما گندم مازاد کشاورزان را خریداری کردیم و مطالباتشان به روز پرداخت شده و دغدغه دولتمردان این است که در کوتاه‌ترین زمان پول کشاورزان پرداخت شود، پرداخت این مطالبات بستگی به میزان خرید دارد و تأمین نقدینگی از سوی دولت به چه شکلی باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,


دغدغه ما هدر رفت محصولات کشاورزی در زمان حمل است
 

,
, دغدغه ما هدر رفت محصولات کشاورزی در زمان حمل است,
,

مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان گلستان می‌گوید: در فصل برداشت محصولات کشاورزی هستیم و یک میلیون و۵۰۰ هزار تن انواع محصولات که عمدتاً غلات به شمار می‌رود برداشت می‌شود.

میقانی بیان کرد: ۱۱ هزار انواع ناوگان حمل و نقل در سطح استان داریم و این مقدار کفایت کار ما را در این ایام پیک نمی‌کند و ناوگان دیگر استان‌ها را در این ایام فراخوان کردیم و در خصوص غلات در جلسات مستمری که در هفته‌های گذشته با بنیاد ملی گندم کاران و همکاران در غله و جهاد کشاورزی داشتیم هماهنگی انجام شده و جای نگرانی نیست.

وی افزود: دغدغه‌ای برای حمل محصولات کشاورزی نداریم و یکی از دغدغه ما هدر رفت محصولات کشاورزی در زمان حمل است و درخواست داریم که مراقبت کنیم و در درجه نخست کشاورز و دست اندرکاران ریزش و هدر رفتی نداشتنه باشیم و برای حق این امر سقف مجاز جابه جایی بار در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه