اخبار داغ

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد؛

مهاجرت ۶ هزار پزشک و پرستار از کشور

مهاجرت ۶ هزار پزشک و پرستار از کشور
شهریاری از مهاجرت ۶ هزار پزشک و پرستار طی دو سال گذشته از کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسینعلی شهریاری امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی از مناطق کشور محروم است و بیماران مجبور هستند برای درمان مسافت های طولانی را با مشقت فراوان تا مراکز درمانی کشور طی کنند که در استان‌هایی مانند خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان نیاز است که زیرساخت‌های بهتری را در راستای رفاه مردم ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به تصویب قانون عدالت آموزشی در سال ۹۲، تصریح کرد: براساس این قانون، دانشجویان پزشکی که از مناطق محروم جذب می شوند باید سه برابر طول مدت تعهد دارند در شهرهایی که از آن انتخاب شدند خدمت کنند.

,

وی با بیان اینکه در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان پزشکان عمومی و تخصصی با استفاده از سهمیه مناطق محروم در حال خدمت رسانی هستند البته در برخی تخصص ها با کمبود پزشک مواجه اند، افزود: قانونی که سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است هیچ کدام از دولت ها اجرایی نکردند و فضایی هم پیش آورند که متاسفانه انگیزه را از پزشکان گرفتند و طی ۲ یا سه سال گذشته ۶ هزار نفر از پزشکان و پرستاران ایرانی از کشور به اروپا و امریکا مهاجرت کردند.

,

شهریاری ادامه داد: اکنون این همه هزینه برای تربیت و آموزش پرشکان و پرستاران کشور می شود کشورهایی مانند استرالیا به راحتی برای کشور خود جذب می کنند و روز به روز هم این مهاجرت ها بیشتر می شود چون در دولت و مجلس مصوبات غیرکارشناسی داشته ایم و با تفکر عدالت در مساوات که وجود دارد در بحث قضات هم با مشکل مواجه شدیم و استعفا می دهند.

,

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس و دولت باید شرایطی را فراهم کنند که انگیزه برای ماندن این افراد فراهم شود.

,

وی با ابراز نگرانی برای مردم و تأمین دارو با اجرای طرح اصلاح پرداخت یارانه ها، تصریح کرد: نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضاییه با تعرفه بیمه های تکمیلی چند برابر بهترین خدمات را در بخش خصوصی دریافت می کنند و شاید درد مردم و هزینه های درمان را درک نکنند.

,

شهریاری افزود: تا وقتی امکانات درمانی ما برای گروه های خاص با بیمه های تکمیلی خاص است مشکل واقعی بیماران و شهروندان عادی جامعه را درک نمی کنیم.

,

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی جانبازان برای بحث هزینه های درمان و دارو، گفت: باید مشکلات جانبازان و خانواده شهدا به عنوان چشم و چراغ ملت رسیدگی و برطرف شود.

,

وی با بیان اینکه مجلس در زمینه مسائل دارو یک مصوبه مالایطاق داشت که بر اساس آن قیمت دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی نباید نسبت به شهریور ۱۴۰۰ افزایش یابد، تصریح کرد: این یک اشکال است چون نمی شود وقتی دستمزد کارگر، خدمات و هزینه ها دیگر افزایش یافته به کارخانه های دارو دستور داد که قیمت دارو را افزایش ندهند و در این صورت کارخانه یا دارویی تولید می کند که کیفیت لازم را ندارد یا هم دارو تولید نخواهد کرد و کمبود به وجود خواهد آمد و دولت موظف است اورژانسی ارز برای واردات دارو تخصیص دهد که همین زمانبر است.

,

شهریاری با اشاره به اینکه تبعات حذف ارز ترجیحی دارو و تمام این مشکلات را طی نامه ای به صورت شفاف به سران قوای سه گانه ارسال کردم، افزود: شرکت های دارویی پولی برای گردش مالی ندارند و اکنون سیکلی معیوبی داریم که دانشگاه های علوم پزشکی موظف هستند پول دارو را به شرکت های دارویی بدهند اما رئیس دانشگاه این پول را برای حقوق کارمندان می دهد و شرکت های دارویی طلبکار می شوند که مشکلاتی به وجود می آید و این سیکل معیوب ادامه دارد.

,

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان قول داد دغدغه و نگرانی استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در حوزه سلامت مردم را به رئیس جمهور منتقل خواهم کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه