اخبار داغ

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان:

پرواز زائران حج تمتع استان زنجان ۲۵ خرداد ماه انجام می‌شود

پرواز زائران حج تمتع استان زنجان ۲۵ خرداد ماه انجام می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت کاوران‌های حج تمتع استان زنجان ۱۰۰ درصد تکمیل شد، گفت: تمام کاروان‌های زائران استان ۲۵ خرداد ماه راحی سرزمین وحی خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم احدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان زنجان ۱۰۰ درصد تکمیل شد اظهار داشت: تنها یک نفر از زائران زنجانی به دلایلی امسال از مشرف شدن به حج، انصراف داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی اولیه سازمان حج و زیارت کشوری، زمان اعزام زائران زنجانی به حج تمتع ۲۵ خرداد ماه خواهد بود، افزود: تمام کاروان‌های استان زنجان مدینه قبل مشرف خواهند شد.

,

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه ایستگاه پروازی فعلی برای اعزام زائران استان زنجان فرودگاه امام خمینی(ره) تهران است، گفت: این احتمال که پرواز از طریق فرودگاه استان زنجان انجام شود بالا است.

,

وی گفت: استاندار محترم پیگیری‌هایی در خصوص اعزام زائران از استان زنجان داشته‌اند و با توجه به پیگیری‌های ایشان امیدواریم این اتفاق خوب بیفتد و پرواز‌ها از فرودگاه زنجان انجام شود. با این وجود اگر چنین اتفاقی بیفتد ممکن است ساعت پرواز و زمان اعزام تغییراتی را داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه در حال جمع‌آوری اطلاعات گذرنامه زائران و تکمیل آن‌ها هستیم، تصریح کرد: معاینات زائران در دست اجراست تا این فرایند سریعا به اتمام برسد. به محض اینکه معاینات زائران تمام شود اطلاعات را برای اخذ ویزا به سامانه کشور عربستان ارسال خواهیم کرد.

,

احدی با اشاره به اینکه طبق اعلام کشور عربستان حجاح ایرانی باید سه نوع واکسن کوید ۱۹، مننژیت و فلج اطفال تزریق کنند، گفت: از سال گذشته تزریق واکسن کرونا برای حجاج پیگیری و توصیه‌های لازم انجام شده است، با این شرایط زمانی که شخصی از اقلیمی به اقلیم دیگری سفر کند باید واکسن مننژیت تزریق کند که در این راستا از هفته آینده با هماهنگی هلال احمر تزریق این واکسن به زائران انجام خواهد شد.

,

وی بیان کرد: متاسفانه کشور عربستان با تلقی اینکه بیماری فلج اطفال در ایران ریشه کن نشده است کشور ما را مستعد بیماری فلج اطفال قرار داده است، البته از ناحیه سازمان و وزارت بهداشت این اعتراض به کشور عربستان انعکاس یافت و ممکن است این موضوع مرتفع شود، اما به دلیل اینکه واکسن فلج اطفال رایگان هست و ما نمی‌خواهیم در روند اعزام زائران مشکلی ایجاد شود با صلاحدید هیئت پزشکی توصیه شد که این واکسن نیز تزریق شود با این وجود اکثریت زائران امروز واکسن خود را تزریق می‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه