اخبار داغ

رییس مرکز پزشکی حج هلال‌احمر اعلام کرد؛

تشریح برنامه‌های مرکز پزشکی حج برای واکسیناسیون حجاج/ زائرانی که واکسن کرونا ایرانی زده‌اند، باید یک دوز سینوفارم تزریق کنند

تشریح برنامه‌های مرکز پزشکی حج برای واکسیناسیون حجاج/ زائرانی که واکسن کرونا ایرانی زده‌اند، باید یک دوز سینوفارم تزریق کنند
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با ارائه توضیحاتی در خصوص تزریق واکسن های مورد نیاز حج به حجاج گفت: مقرر شده است زائرانی که واکسن کرونای ایرانی راتزریق کرده اند، برای اعزام به سفر حج یک دوز واکسن سینوفارم تزریق کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی مرعشی، رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های این مرکز در خصوص واکسیناسیون حجاج گفت: طبق دستورالعمل اجرایی حج که توسط عربستان اعلام شده است، زائران باید قبل از اعزام دو واکسن مننژیت و فلج شل یا آی پی وی را تزریق کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: در خصوص واکسن مننژیت باتوجه به اینکه دوسالی است که حج برگزار نشده است، مقرر شد همه عوامل اجرایی و زائران باید واکسن مننژیت را تزریق کنند. این واکسن‌ها تهیه شده و انشاءالله از هفته آینده تزریق این واکسن‌ها آغاز خواهد شد. 
,
 
,
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر درباره تزریق واکسن آی پی‌وی یا فلج شل تصریح کرد: واکسن آی‌پی‌وی یا فلج شل را دولت سعودی جزء دستورالعمل‌های بهداشتی اعزام زائران در نظر گرفته است. از روز گذشته مراکز بهداشتی در سراسر کشور آمادگی خود را برای تزریق این واکسن اعلام کرده و واکسن به تعداد کافی در اختیار همه مراکز بهداشتی قرار گرفته است. 
,
 
,
مرعشی با بیان اینکه درخصوص تزریق واکسن مننژیت و فلج شل مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: زائران با مراجعه به مراکز بهداشتی می‌توانند این واکسن را تزریق کنند. همچنین گواهی نیز در این رابطه از سوی مراکز بهداشت کشور به زائران ارائه شده و در کارت واکسن مننژیت زائران نیز درج خواهد شد. 
,
 
,
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که زائرانی که واکسن کرونای ایرانی دریافت کرده‌اند برای اعزام به حج چه اقدامی را باید انجام دهند، گفت: آخرین توصیه‌ها و جلساتی که به صورت متعدد با کارشناسان وزارت بهداشت برگزار کردیم و همچنین تصمیماتی که در ستاد ملی کرونا گرفته‌ایم این است، افرادی که دو دوز از ۱۰ واکسن اعلامی دولت سعودی را تزریق نکرده‌اند عجالتا یک دوز واکسن سینوفارم را تزریق کنند. 
,
 
,
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر تصریح کرد: این موضوع طی دستورالعملی توسط سازمان حج و زیارت به مدیران استانی حج و زیارت اعلام شده و همچنین مقرر شده است که مدیران کاروان‌ها زائرانی را که از این واکسن‌های اعلامی تزریق نکرده‌اند به مراکز بهداشتی هدایت کنند تا عجالتا یک دوز سینوفام تزریق کنند تا در خصوص ادامه دوزها تصمیم‌گیری شود و یا در مذاکرات به نتیجه برسیم که همین یک دوز کفایت می‌کند. 
,
 
,
به گفته مرعشی قرار است دستگاه دیپلماسی با مقامات عربستانی درباره پذیرش زائران با یک دوز واکسن تاییدی عربستان مذاکره انجام دهند و در این راستا با سازمان بهداشت جهانی و دولت سعودی نیز مکاتباتی صورت گرفته است. 
,
 
,
وی همچنین درباره داروهای مجاز برای زائران گفت: در دستورالعمل اجرایی حج توسط سعودی کل داورهایی که مخدر اطلاق می‌شود مشخص شده و ما این عناوین را به پزشکان کاروان‌ها اعلام کرده‌ایم سایر داروهایی که برای بیماری‌هایی مانند فشارخون، بیماری قلبی، نارسایی قلبی، دیابت، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های پوستی و داروهایی که به صورت معمول استفاده می‌کنند و باید حجاج به همراه داشته باشند، برای ورود این داروها به عرابستان مشکلی وجود ندارد. 
,
 
,
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع بیماری آبله میمون در برخی از کشورها چه تمهیداتی از سوی دولت عربستان در این زمینه در نظر گرفته شده است، گفت: هنوز اطلاعی از داخل عربستان نداریم و دستورالعمل جدیدی در این رابطه جزء تعلیمات حج ابلاغ نشده است.
,
 
,
انتهای پیام/
منبع: ایلنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه