اخبار داغ

دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور:

شرایط فعلی مدولباس کشور محصول وابستگی به کالای قاچاق است/ورود مسئولانه دولت به موضوع حجاب و عفاف

شرایط فعلی مدولباس کشور محصول وابستگی به کالای قاچاق است/ورود مسئولانه دولت به موضوع حجاب و عفاف
سیدمجید امامی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به موقع اما غیر حاشیه‌ساز، تثبیت و ترمیم سه گام اصلی در اجرای تدابیر یارانه‌ای دولت است؛ گفت: شرایط حال حاضر مدولباس در کشور، محصول انفعال در تولید، جوزدگی و وابستگی به جنس قاچاق و شبه قاچاق است که باید پایان بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ سیدمجید امامی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه به ضرورت اطلاع‌رسانی و اقناع در خصوص تدابیر یارانه‌ای دولت و جراحی بزرگ اقتصادی پیش‌رو اشاره کرد و گفت: ما از آبان‌ماه سال گذشته وارد این موضوع مهم و بزرگ شدیم، هر چند عدم قطعیت زمان و نحوه انجام این طرح مانع از اقدامات و فعالیت خوب رسانه‌ای این طرح شد.

وی افزود: تمام تلاش ما این بود که در مرحله نخست با توجه به سه عرصه تحولات جهانی، ملی و انتظارات از دولت در خصوص لزوم این کنش اقتصادی مبنی بر حذف تدریجی ارز ترجیحی با مردم، مسئولان و اثرگذاران تعامل کنیم.

دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور، خاطرنشان کرد: این تجربه نشان داد اگر بخواهیم در ادامه درمان‌هایی برای اقتصاد کشور داشته باشیم، راهش ملاقات شبانه و درخواست صبح سحر از رسانه‌ها نیست؛ بلکه باید طرح و ایده خیلی به موقع با اصحاب رسانه مطرح شود و طبعا آن‌ها زبان مردم را می‌دانند.

تبییین، تثبیت و ترمیم سه گام دولت برای جراحی بزرگ اقتصادی

این مسئول ادامه داد: در مرحله نخست سعی شد تا تبیین طرح با اطلاع‌رسانی به موقع اما غیر حاشیه ساز اتفاق بیفتد، در مرحله دوم که در آن قرار داریم در مرحله تحمیل و تثبیت آن هستیم که بزرگ‌ترین اثر منفی این طرح ناشی از عدم قدرت کنترل بازار است و در مرحله سوم نیز بدنبال ترمیم این طرح خواهیم بود.

امامی اظهار کرد: ما تاکنون در مرحله‌ای هستیم که رسانه‌ها باید تحلیل کنند و در واقع این طرح را تثبیت کنند؛ چرا که عدم رضایت از قیمت‌ها و عدم کنترل قیمت‌ها با محوریت نظارت مردمی، طرح با تورم و مانع مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در شرایط سختی هستیم اما می‌شود با همدلی و امیدافزایی از آن عبور کرد؛ تاکید کرد: ما یه فرهنگ قدمی غلط داریم و آن فرهنگ سوء مصرف برخی از کالاهای استراتژیک مثل نان است که باید این فرهنگ اصلاح شود.

دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور، عنوان کرد: ساختار گذشته ذاتا فساد زا بوده است و نگاه چند نرخی به ارز، تبعات سوء اقتصادی فراوانی را بدنبال داشت که در مقابل منافع بسیار کمی را هم برای مردم در بر داشت.

ورود مسئولانه دولت به موضوع حجاب و عفاف

این مسئول در ادامه در خصوص ضرورت توجه به فرهنگ مد و لباس ایرانی-اسلامی در کشور، اعلام کرد: مسئله مد و لباس، قصه بسیار پر غصه‌ای است که افراط و تفریط هم در آن بسیار زیاد است.

امامی مطرح کرد: موضوع نخست در حوزه آسیب‌ها و فرهنگ کشور، عدم توازن در حوزه حجاب و عفاف است که آن‌را دولت قبول دارد و با تمام وجود در این حوزه در حال فعالیت و اصلاح است.

وی با اشاره به دو اقدام اساسی از سوی دولت در این بخش، بیان کرد: اول اینکه به لحاظ ساختاری وزرات کشور، هماهنگی جدی را در دستگاه‌ها و در استانداری‌ها اعمال کرده که الویت آن اصلاح  و ارتقای وضعیت پوشش کارکنان دولت و بخش عمومی است و دوم اینکه اولویت‌های مشترک تمامی نظام فرهنگی در سال 1401 استحصا و مصوبه‌ای تحت عنوان راهبرد سه گانه ارتقای زیست عفیفانه را تنظیم کرده است.

ضرورت دسترسی آسان و ارزان مردم به لباس اجتماعی عفیفانه

دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور، تصریح کرد: سه راهبرد در این حوزه در دست اجرا است که نخست باید لباس اجتماعی زیبا، عفیفانه و ارزان در دسترس مردم قرار گیرد، البته راه اندازی نمایشگاه‌ها و استفاده از تسهیلات شبکه بانکی نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول، گفت: شرایط حال حاضر در این حوزه محصول انفعال در تولید، جوزدگی و وابستگی به جنس قاچاق و شبه قاچاق است که باید پایان بگیرد.

امامی تشریح کرد: چادر و مانتوی پوشیده قیمتش از مانتوی معیوب، جلوباز و شیشه‌ای بیشتر است و باید به تولیدکننده و مصرف‌کننده کمک کنیم تا بتواند با قیمت مطلوب و در سهولت به آن دسترسی پیدا کند؛ لذا به همین منظور، در دولت طی سه ماه گذشته از گروه کالایی درجه 4 به گروه کالایی درجه یک برگشت و تعرفه واردات چادر درجه یک به 10 درصد رسیده است که در حال ابلاغ به گمرک و اعمال آن هستیم.

وی با اشاره به راهبرد دوم در این حوزه، خاطرنشان کرد: باید به لحاظ فرهنگی و رسانه‌ای، آثار سوء برهنگی پوششی بر امنیت جنسی خانواده و تربیت فرزندان تبیین شود؛ چرا که عدم اطلاع‌‌رسانی دقیق در این حوزه موجب شده است تا حساسیت خانواده‌ها به این امر مهم کمرنگ شود.

دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور، تاکید کرد: اما راهبرد سوم اینکه حال با همه این اقدامات، برخی‌ها هستند که نمی‌خواهند قانون را تمکین کنند و لذا باید راه تعزیر و درمان اثربخش و هوشمند را در پیش بگیریم تا اگر بنا است محرومیتی صورت گیرد، اثربخش باشد.

امامی گفت: ما منکر برخورد انتظامی با متخلفان نیستیم اما آثار روانی تذکر لسانی و گفت‌وگو با فوق ناهنجارها به ارزش‌های اجتماعی بیشتر است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, تبییین، تثبیت و ترمیم سه گام دولت برای جراحی بزرگ اقتصادی, تبییین، تثبیت و ترمیم سه گام دولت برای جراحی بزرگ اقتصادی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ورود مسئولانه دولت به موضوع حجاب و عفاف, ورود مسئولانه دولت به موضوع حجاب و عفاف,
,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت دسترسی آسان و ارزان مردم به لباس اجتماعی عفیفانه, ضرورت دسترسی آسان و ارزان مردم به لباس اجتماعی عفیفانه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه