اخبار داغ

در واکنش به راهزنی دریایی آمریکا؛

محمد مرندی: آمریکا تلاش دارد خود را بعنوان «پلیس جهان» معرفی کند

محمد مرندی: آمریکا تلاش دارد خود را بعنوان «پلیس جهان» معرفی کند
مشاور هیئت مذاکره کننده ایران برای برچیدن تحریم ها در وین با تأکید بر ضرورت ارجاع نفت مصادره شده ایران در یونان، گفت آمریکا تلاش می کند خود را به عنوان پلیس جهان معرفی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مرندی مشاور هیأت ایران در مذاکرات برچیدن تحریم‌ها در وین با اشاره به مصادره محموله نفتی ایران در یونان گفت: آمریکا تلاش می‌کند خود را به عنوان پلیس جهان معرفی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مرندی که با شبکه تلویزیونی المیادین مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود: ایران هیچ ارتباطی با پولشوئی و قاچاق نفت ندارد و آمریکا تلاش می‌کند خود را به عنوان پلیس جهان معرفی کند و محموله نفتی مصادره شده ایران باید ارجاع داده شود چرا که این اقدام آمریکا سرقت به شمار می‌رود.

,

وی تصریح کرد: آمریکا و اروپا هم به توافق هسته‌ای نیاز دارند هم به نفت. مشکل کنونی در مسیر مذاکرات وین، خروج سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی نیست بلکه مشکل، ضمانت باقی ماندن آمریکا در هر گونه توافق است.

,

مرندی همچنین تأکید کرد: مسئله اصلی برای ایران در وین ضمانت این نکته است که آمریکا به توافق برنگردد و دوباره و دوباره از آن خارج شود. موضوع مهم برای ایران این است که آمریکا باقی ماندن در توافق، سرمایه‌گذاری و پایان تحریم‌ها را تضمین کند.

,

مرندی در پایان گفت: وقتی مذاکره‌کننده اروپایی به تهران آمد، ایده‌های جدیدی ارائه کرد و ایران نیز ایده‌های جدیدی به او ارائه کرد.

,

گفتنی است دولت یونان روز چهارشنبه یک فروند کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سواحل این کشور توقیف کرده و محموله آن را با حکم دادگاه و با هماهنگی دولت آمریکا مصادره کرده بود.

,

در پی توقیف محموله کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های یونان، کاردار سفارت یونان در تهران روز چهارشنبه به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به او ابلاغ شد.

,

این مصادره پس از آن صورت گرفت که آمریکا روز گذشته با ادعای آن‌که یک شبکه بین‌المللی به هدایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تسهیل فروش نفت ایران کمک کرده است، آن را در فهرست تحریم خود قرار داد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه