اخبار داغ

مشاور خانواده:

گفت‌وگوی موثر، مهمترین مهارت در تحکیم بنیان خانواده است/ فردگرایی؛ نتیجه عدم توجه والدین به حضور فرزندان در فضای مجازی

گفت‌وگوی موثر، مهمترین مهارت در تحکیم بنیان خانواده است/ فردگرایی؛ نتیجه عدم توجه والدین به حضور فرزندان در فضای مجازی
احمد معینی گفت: ارتباط کلامی موثر، مهمترین مهارت کلیدی در تحکیم بنیان خانواده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کارگاه "ارتباط موثر با فرزندان" در ادامه رزمایش جهاد امیدآفرینی در پارک پیک فردیس ویژه بانوان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
احمد معینی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" به راه های برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان اشاره کرد و گفت: والدین باید ارتباط صمیمی و موثر را در سنین کودکی آغاز کنند.
,
وی ادامه داد: در زمانی که کودک سوال می پرسد، والدین باید برای پاسخگویی آماده و حاضر بوده و با عشق و درک زیاد، به آنها پاسخ دهند.
,
معینی افزود: والدین باید در هنگام درخواست از کودکان در رفتار خود توجه کنند که ابتدا با بیان ویژگی مثبت فرزند، از آنها درخواست کنند برای مثال می گویند، زهرا خانم بسیار مسئولیت پذیر است، ممنون میشم اتاقت را مرتب کنی.
,
این مشاور تصریح کرد: ارتباط موثر در سن کودکی در فرزندان شکل می گیرد و اگر این مهم در کودکی محقق شود، در سنین نوجوانی و جوانی در اجتماع نیز مشکلی نخواهند داشت.
,
وی گفت: والدین باید در هنگام صحبت کردن فرزند، کاملا به حرف های آنها گوش دهند و ارتباط چشمی نیز در این میان بسیار موثر است.
,
معینی با بیان اینکه برگزاری جلسات خانوادگی به صورت منظم نیز در برقراری ارتباط موثر با فرزندان بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: در این جلسات که با مدیریت والدین برگزار می شود و در آن در مورد وظایف، نارضایتی ها، درخواست ها و مشکلات صحبت می شود.
,
وی افزود: این جلسات، مهارت گفتگو را در خانواده ها رشد می دهد،  متاسفانه فضای مجازی روی این مهم تاثیر گذاشته است و ناخودآگاه بسیاری از اعضای خانواده فردگرا شده اند.
,
این مشاور تصریح کرد: فردگرایی اعضای خانواده بر کودکان تاثیر می گذارد و آنها در آینده برای ورود به جامعه با مشکل روبرو خواهند شد.
,
معینی در خاتمه خاطرنشان کرد: خانواده ها به مهارت گفتگو در خانه اهمیت دهند زیرا بسیاری از مشکلات و ناراحتی ها با حرف زدن از بین می رود.
,
در ادامه تصاویری از این کارگاه را می بینید:
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه