اخبار داغ

ائمه جمعه چهارمحال‌وبختیاری:

مهمترین وظیفه دولت مدیریت است/ دولت باید در کنترل تولید و کنترل قیمت‌ها قوی باشد

مهمترین وظیفه دولت مدیریت است/ دولت باید در کنترل تولید و کنترل قیمت‌ها قوی باشد
ائمه نماز جمعه چهارمحال وبختیاری اظهار داشتند: مهمترین وظیفه دولت مدیریت است که باید به درستی انجام شود،مدیریت ضعیف، ناکار آمد و شیطنت، دزدی و حرام‌خواری سبب شکست طرح‌ها و پروژه‌ها خواهد بود، دولت باید در کنترل تولید و کنترل قیمت‌ها قوی باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد بااشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت:  تغییر رژیم سیاسی از بنی‌امیه به بنی‌عباس از جمله اتفاقاتی بود که در زمان امام صادق(ع) رخ داد، در همین ایام باعث شد ۴ هزار نفر که همه هم شیعه نبودند از وجود امام استفاده کنند و احادیثی با قال صادق(ع) در تاریخ ثبت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه جنبه علمی و فقهی امام صادق(ع) در این ایام ظهور و بروز بیشتری داشت، افزود: ماندگاری احکام و معارف دینی در جامعه به برکت حضور علما و فقها است که در طول تاریخ مشخص است در هر دوره که علما زحمت بیشتری کشیده‌اند مردم با معارف دین آشناترند و خرافات کمتر است.
فاطمی با بیان  اینکه باستان‌گرایی و توجه به گذشته قبل از اسلام، فرهنگی است که در منطقه‌ ما بیشتر نمود دارد وگفت: خانواده‌هایی که از لحاظ دینی و فقهی ضعیف‌ترند زودتر و بیشتر فریب کارگردانان این فرهنگ را می‌خورند.
وی ادامه داد: در این صورت حضور علما در مناطقی که این نوع فرهنگ‌ها ترویج پیدا کرده است بیشتر به چشم می‌خورد تا با این مسئله برخورد کنند.
امام جمعه موقت شهرکرد اظهار داشت: اگر دشمن زیرپای جامعه اسلامی را خالی کند کار سخت‌تر است لذا دستگاه‌های امنیتی نیز باید به این مسئله بیشتر اهمیت دهند چرا که گرویدن جوانان به این مکتب‌های غلط سبب بروز مشکلات ضداسلامی و ضدامنیتی می‌شود.
مهمترین وظیفه دولت مدیریت است،دولت باید در کنترل تولید و کنترل قیمت‌ها قوی باشد.
فاطمی با اشاره به اینکه دشمن همیشه دنبال اهرمی برای فشار و بهانه‌ای برای رخنه در جامعه مسلمانان است، گفت: مسائل اقتصادی مسائل مهمی است مسئولان سیاست‌هایی را به موقع اجرا می‌کنند البته ممکن است که تحمل برخی از شرایط و گذر از امتحانات برای افراد سخت باشد و دشمن از همین موضوع استفاده کند و در صدد تخریب برآید.
وی با اشاره به اینکه در این شرایط مهمترین وظیفه دولت مدیریت است که باید به درستی انجام شود، افزود: مدیریت ضعیف و ناکار آمد و شیطنت، دزدی و حرام‌خواری سبب شکست طرح‌ها و پروژه‌ها خواهد بود، لذا دولت باید در کنترل تولید و کنترل قیمت‌ها قوی باشد.
خطیب نماز جمعه شهرکرد بیان کرد: در این اوضاع مردم هم باید هوای یکدیگر را داشته باشند مثلا چه می‌شود که اگر کاسب کالایی را با قیمت ارزان خریده‌ کالا را با همان قیمت یا حتی کمتر از قیمت اصلی با هدف کمک به تهی‌دستان ارائه دهد که اجر و پاداشی که از این کار دریافت می‌کند با هیچ پاداشی قابل مقایسه نیست.

,
,
,
,
,
,
,
,

معلوم نیست در بازار چه می‌گذرد هرکسی هر جور دوست دارد قیمت‌گذاری می‌کند

, معلوم نیست در بازار چه می‌گذرد هرکسی هر جور دوست دارد قیمت‌گذاری می‌کند,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: در آیه 32 سوره حج یک نکته خیلی دقیق و ظریفی که ما امروز مبتلا به هم هستیم گاهی وقت‌ها می‌گویند که دلت پاک باشد، حالا هر کاری هم می‌خواهی انجام بده. همین‌که دل‌پاک است کافی است. این آیه شریفه این را نمی‌گوید. یکی از نشانه‌های تقوای قلب این است که انسان به شعائر دینی هم عمل بکند، یعنی ظاهر خوبی داشته باشد و توجه به آن مباحث دینی داشته باشد. مثلاً چرا نماز جماعت نمی‌روی؟ در خانه حال بهتری دارم. می‌گوید نه انجام بده. فلان حرکت را چرا انجام نمی‌دهی، کار خیر را، می‌گوید نه ما دلمان پاک است، خدا ان‌شاءالله از ما قبول می‌کند. این کافی نیست. پس باید نمای بیرونی انسان هم برگرفته از آن تقوای قلبی‌اش باشد.
وی افزود: 11 خرداد مصادف با ۱ ذیقعده اولین روز از دهه کرامت که با ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه سلام‌الله علیها آغاز می‌شود و به ولادت شمس الشموس، امام رئوف ثامن‌الحجج ختم می‌شود بر شما مبارک باشد. بین این خواهر و برادر عاطفه و محبت غیرقابل وصفی برقرار بوده است.
وی تصریح کرد: باید در این دهه با آشنایی بیشتر و الگو قرار دادن رفتار و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام بخصوص حضرت معصومه و حضرت رضا علیهماالسلام و بهره‌گیری جدی در زندگی فردی و اجتماعی مسیر رشد و تعالی اخلاقی و معنوی را طی کنیم. حضرت معصومه تحت تربیت اهل‌بیت به فرد نمونه‌ای تبدیل‌شده است که برای افراد جامعه اسلامی بلکه جامعه انسانی نمونه و الگو است و همه انسان‌ها می‌توانند از او نور بگیرند.
وی اظهار داشت: دشمنان ما به‌خوبی این را می‌دانند و برنامه‌ریزی و اجرا دارند که اگر دختران در جامعه‌ای از مسیر خارج شوند، محور تربیت نسل آینده یعنی مادر و درنتیجه خانواده را که بستر رشد کمی و کیفی جامعه است را از بین برده‌اند و انحطاط آن جامعه حتمی است اگر دختران آن نابود شوند.
وی بیان داشت: مربی اصلی در خانواده مادران هستند که قبلاً دختر خانواده بوده‌اند. تهاجم فرهنگی شدیدی که امروز متوجه دختران هست را در ناهنجاری‌های اجتماعی کاملاً ًمی شود دید. تلاش می‌کنند تا بانوان حضور اجتماعی قوی نداشته باشند و اگر هم دارند مفتضح و یا بی‌خاصیت باشند. دختران و بانوان محترم باید در این جنگ نرمی که بر علیه آنان است و قصد دارد تا اباحه گری را رواج داده بنیان خانواده را از بین برده سبک زندگی غربی را جا بی اندازد، هوشیارانه حرکت دشمنان را رصد کرده مقابله کنند.
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: لذا توجه به دختران از جهات مختلف بر همه، هم مسئولان و هم‌خانواده‌ها لازم است. نگاهی به توطئه‌های رنگارنگی که برای این گروه ترتیب داده‌اند بی اندازید و متأسفانه متولیان فرهنگی هم بی‌توجه هستند. امید داریم در دولت حزب‌اللهی و مجلس انقلابی شاهد برنامه‌های دقیق برای بانوان جامعه باشیم. بانوی با کرامت جامعه کریم می‌سازد. بلندهمت باشید تا کریم شوید که در روایت دارد از حضرت امیر سلام‌الله‌علیه که فرمودند: کرامت نتیجه بلندهمتی است
امام‌جمعه فارسان به گرانی‌های اخیر اشاره داشت و بیان داشت: مجدداً تأکید می‌کنم قرار دولت بر همین چهار قلم بوده که گران شود معلوم نیست در بازارچه می‌گذرد هرکسی هر جور دوست دارد قیمت‌گذاری می‌کند چند فروشگاه را اگر به خاطر تخلف پلمپ کنند بازار درست می‌شود؛ اما امان از بی‌توجهی و موضوع را سر سری گرفتن این‌همه مردم گلایه می‌کنند کدام هاپیر پلمپ شد؟
وی اظهار داشت: یکی هم مسئله نان است که نباید به بهانه‌های مختلف قیمت‌های متعدد داشته باشد. در تمام شهرستان هر نانی (سنگک، لواش،…) با یک قیمت و یک وزن به مردم داده شود. تا بشود ارزیابی و محاسبه کرد. همین‌که نان را کنجدی و ساده می‌کنند، زمینه فساد درست می‌کند. مقدمه دو قیمتی شدن است بعد آرام‌آرام وزنش کم شود و قدش کم شود و کیفیتش به هم بخورد. بعد سه قیمتی و چهار قیمتی می‌شود و اجناسی که می‌بینید اگر هم قیمت تغییر نکرده قالب آن کوچک‌تر شده خلاصه به یه طریقی کم‌فروشی می‌کنند
حجت‌الاسلام ملک پور در پایان گفت: متولیان امر اگر رسیدگی نمی‌کنند جمع کنند این بساط بی‌خاصیتشان را و به نظر می‌رسد دادستان محترم ورود کند و عذر این‌ها را بخواهد

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه