اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

مسئولان باید روحیه انقلابی را حفظ کنند/ مردمی‌بودن ویژگی بارز رئیس جمهور است

مسئولان باید روحیه انقلابی را حفظ کنند/ مردمی‌بودن ویژگی بارز رئیس جمهور است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , اروم نیوز،  ,

مسئولان باید روحیه انقلابی را حفظ کنند/مردمی بودن ویژگی بارز رئیس جمهور است

, مسئولان باید روحیه انقلابی را حفظ کنند/مردمی بودن ویژگی بارز رئیس جمهور است, مسئولان باید روحیه انقلابی را حفظ کنند/مردمی بودن ویژگی بارز رئیس جمهور است,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن تقدیر از هیات دولت بدلیل سفر استانی به آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: منابع تخصیص یافته به زیرساخت‌های استان در این سفر امیدوارکننده است و باید همچنان این روند ادامه یابد. عملیاتی شدن طرح‌ها و تخصیص اعتبارات ویژه لازمه رونق اقتصادی و توسعه استان است.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه افزود: این سفر متمایز از سفرهای سایر دولت‌ها بود. نبود تشریفات و ریخت و پاش در جلساتی که تنها پذیرایی آن آب بود، نبود تبلیغات محیطی اضافه و مواردی نظیر این موجب نبارک شدن سفر بود.

,

وی افزود: هرچند با یک سفر تمام مشکلات قابل حل نیست ولی توسعه مناسب و زیرساختی قابل دستیابی است که تمام این موارد نیازمند ورود جدی مسئولان استانی است.

,

وی، با اشاره به اهمیت این سفرها، گفت: سفرهای استانی هیئت دولت موضوعی کم نظیر است که با اولویت عمل به وعده‌ها و تصویب موارد مورد نیاز و اساسی استان است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، مردمی بودن رئیس جمهور را جزونمودهای بارز در جریان سفر استانی دانست و بیان داشت: آنچه در جریان همراهی بنده در این سفر حائز اهمیت بود، نگاه ویژه آیت‌الله رئیسی به مردم بود. عصبانیت رئیس جمهور از راننده به‌خاطر خروج از میان مردم و اجازه ندادن به او برای شنیدن سخنان مردم و همچنین اجازه ندادن به پرواز بالگرد به منظورشنیدن حرف مردم جزو مواردی بود که قابل تقدیر است.

,

وی ادامه داد: جلسات فشرده و بدون وقفه و تلاش برای حل و رفع مشکلات مردم در جریان جلسات قابل توجه و تقدیر بود. خود رئیس جمهور اعتقاد داشت که استراحت باید در این دنیا نباشد و انجام وظیفه در اولویت است. خدمت دولت به مردم مایه مباهات است و بایدقدردان این مورد باشیم.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در جمع نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: ایشان توان مجلس و سایر قوا را در هماهنگی و همراهی دانستند و تاکید داشتند که شناسایی آسیب‌هاو جلوگیری از اشتباهات گذشته مدنظر ایشان بود. همچنین رهبر انقلاب، انقلابی ماندن را مهم‌تر از انقلابی بودن دانستند که نمایندگان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

,

وی در ادامه افزود: اجتناب از تبعیض و فساد، پرهیز از گروکشی و مردمی بودن باید مدنظر و در اولویت نمایندگان باشد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: پرهیز از دخالت از انتصابات موضوع مهمی است که همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و نمایندگان باید به آن تمسک جویند.

,

وی اضافه کرد: باید همه مطیع رهبری باشیم و براساس دستورات ایشان حرکت کنیم. رهبر انقلاب، انقلابی بودن مجلس را تایید کردند و تاکید داشتند که نمایندگان باید این اصل را حفظ کنند. این مورد در کنار ذکر برخی نقاط ضعف و قوت مجلس امر مهمی است که باید مدنظر نمایندگان باشد.

,

دست های خیانت کار به دولت و مردم را باید قطع کرد 

, دست های خیانت کار به دولت و مردم را باید قطع کرد , دست های خیانت کار به دولت و مردم را باید قطع کرد ,

 حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تقدیر از سفر رئیس جمهور به این شهرستان، اظهار کرد: مردمی بودن دولت خدمتگزار را در سفر رئیس جمهور به میاندوآب و آذربایجان غربی به عینه دیدیم و بنده به نوبه خود و از طرف مردم شهرستان میاندوآب از همه دست اندرکاران و زمینه سازان سفر آیت الله رئیسی به میاندوآب نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

,  حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تقدیر از سفر رئیس جمهور به این شهرستان، اظهار کرد: مردمی بودن دولت خدمتگزار را در سفر رئیس جمهور به میاندوآب و آذربایجان غربی به عینه دیدیم و بنده به نوبه خود و از طرف مردم شهرستان میاندوآب از همه دست اندرکاران و زمینه سازان سفر آیت الله رئیسی به میاندوآب نهایت تقدیر و تشکر را دارم.,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دستهایی در داخل و بیرون کشور در کار هستند تا دولت سیزدهم شکست بخورد و به سرمنزل مقصود نرسد،افزود: باید این دست ها و دست های خیانت کار به دولت و مردم قطع شوند.

, امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دستهایی در داخل و بیرون کشور در کار هستند تا دولت سیزدهم شکست بخورد و به سرمنزل مقصود نرسد،افزود: باید این دست ها و دست های خیانت کار به دولت و مردم قطع شوند, .,

وی با اشاره به اینکه برخی با احتکار به دنبال گروگرفتن معیشت و اقتصاد مردم هستند، گفت: دشمن امروز از راه اقتصادی وارد میدان شده و با تمام ظرفیت خود جنگ اقتصادی به راه انداخته تا نظام اسلامی را متزلزل سازد و در این راه باید هوشیار بوده و دست خیانتکاران را از بیت المال قطع کرد.

, وی با اشاره به اینکه برخی با احتکار به دنبال گروگرفتن معیشت و اقتصاد مردم هستند، گفت: دشمن امروز از راه اقتصادی وارد میدان شده و با تمام ظرفیت خود جنگ اقتصادی به راه انداخته تا نظام اسلامی را متزلزل سازد و در این راه باید هوشیار بوده و دست خیانتکاران را از بیت المال قطع کرد.,

حسن زاده تصریح کرد: مردم وظیفه دارند در این راستا هر گونه احتکار و یا کسانی را که به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند، به نهادهای ذیربط  و اطلاعاتی گزارش کنند تا با آنها برخورد شود.

, حسن زاده تصریح کرد: مردم وظیفه دارند در این راستا هر گونه احتکار و یا کسانی را که به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند، به نهادهای ذیربط  و اطلاعاتی گزارش کنند تا با آنها برخورد شود.,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه عملکرد و روحیه جهادی و انقلابی شرط موفقیت و پیروزی است، اظهار کرد: با سستی و تنبلی نمی شود کاری از پیش برد و شرط موفقیت داشتن روحیه جهادی و انقلابی در هر زمینه ای است همانطور که در دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی کارها را به پیش برده و به موفقیت رسیدیم.

, امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه عملکرد و روحیه جهادی و انقلابی شرط موفقیت و پیروزی است، اظهار کرد: با سستی و تنبلی نمی شود کاری از پیش برد و شرط موفقیت داشتن روحیه جهادی و انقلابی در هر زمینه ای است همانطور که در دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی کارها را به پیش برده و به موفقیت رسیدیم.,

وی بر لزوم اتحاد و همدلی نیز تاکید کرد و گفت:  دشمن روی اختلافات و اشتباهات ما تمرکز می کند ، همانطور که آندلس قدیم را با تفرقه و اختلاف و ترویج بی بند و باری از بین برد.

, وی بر لزوم اتحاد و همدلی نیز تاکید کرد و گفت:  دشمن روی اختلافات و اشتباهات ما تمرکز می کند ، همانطور که آندلس قدیم را با تفرقه و اختلاف و ترویج بی بند و باری از بین برد.,

حسن زاده با انتقاد از رواج سگ گردانی در سطح شهر و افزایش سگ های ولگرد، افزود: مردم از این موضوع ناراحت بوده و لذا مسئولان امر باید هر چه سریعتر جلوی سگ گردانی و افزایش سگ های ولگرد بیمار را در سطح شهر بگیرند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند که این موضوع زیبنده جامعه ما نیست.

, حسن زاده با انتقاد از رواج سگ گردانی در سطح شهر و افزایش سگ های ولگرد، افزود: مردم از این موضوع ناراحت بوده و لذا مسئولان امر باید هر چه سریعتر جلوی سگ گردانی و افزایش سگ های ولگرد بیمار را در سطح شهر بگیرند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند که این موضوع زیبنده جامعه ما نیست.,

وی هم چنین به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب و توصیه ها و بیانات ایشان در این دیدار، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از مجلس به عنوان مجلس انقلابی یاد کردند و فرمودند شاکله مجلس، انقلابی بوده و با شعار انقلابی به روی کار آمده اند و مصوبات و اقدامات نیز انقلابی است.

, وی هم چنین به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب و توصیه ها و بیانات ایشان در این دیدار، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از مجلس به عنوان مجلس انقلابی یاد کردند و فرمودند شاکله مجلس، انقلابی بوده و با شعار انقلابی به روی کار آمده اند و مصوبات و اقدامات نیز انقلابی است, .,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، منع دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها به نفع خود آنان است، افزود: اگر خدای نکرده مسئولی کم کاری کند، آن موقع وظیفه نمایندگان است که از بعد نظارتی وارد عمل شوند.

, امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، منع دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها به نفع خود آنان است، افزود: اگر خدای نکرده مسئولی کم کاری کند، آن موقع وظیفه نمایندگان است که از بعد نظارتی وارد عمل شوند, .,

وی گفت: اصل تفکیک قوا بسیار مهم بوده و قوای سه گانه باید دست به دست هم داده و با هم افزایی زیر پرچم ولایت در راستای حل مشکلات گام بردارند.

, وی گفت: اصل تفکیک قوا بسیار مهم بوده و قوای سه گانه باید دست به دست هم داده و با هم افزایی زیر پرچم ولایت در راستای حل مشکلات گام بردارند, .,

حسن زاده با اشاره به ویژگی های نمایندگان مجلس انقلابی، تصریح کرد: ساده زیستی، مسئولیت پذیر بودن، مردمی بودن و تفکیک مسائل اصلی از فرعی و مقدم داشتن حل مسائل اصل، اجتناب از تبعیض و فساد، همکاری صمیمانه با قوا و دستگاه های دیگر و همچنین بدنه آنها و پایبندی کامل به قانون اساسی و تکالیف آن از ویژگی های نمایندگان مجلس است.

, حسن زاده با اشاره به ویژگی های نمایندگان مجلس انقلابی، تصریح کرد: ساده زیستی، مسئولیت پذیر بودن، مردمی بودن و تفکیک مسائل اصلی از فرعی و مقدم داشتن حل مسائل اصل,

انتقام خون شهید خدایی از جنایتکاران حتمی است

, انتقام خون شهید خدایی از جنایتکاران حتمی است, انتقام خون شهید خدایی از جنایتکاران حتمی است,

حجت الاسلام والمسلیمن اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: حضرت معصومه(س) از مقام عصمت برخوردار بوده و به معنای واقعی، معصوم است و آنچه شرافت اعظم برای حضرت معصومه(س) محسوب می‌شود، ایفای نقش، رسالت، مأموریت و مسئولیت الهی به بهترین شکل از جانب ایشان بوده است.

,

امام جمعه چهاربرج در ادامه با تاکید بر محوریت تکریم  در فرایند انسان‌پروری، افزود:  پیامبراکرم(ص) می فرمایند «فرزندان خود را تکریم و احترام نمایید و آنان را نیکو تربیت کنید» یعنی اینکه ایشان تربیت نیکو را متأخر از تکریم و احترام بیان می‌فرمایند، به مقدمیت امر تکریم برای تربیت نیکو اشعار دارد.

,

وی با بیان اینکه تکریم و احترام فرزندان حداقل از چهار جهت در تربیت آنها موثر است، گفت: تربیت‌پذیری، شخصیت‌پردازی و هویت‌بخشی، ارزش‌آموزی و فضیلت‌پروری از جمله این موارد هستند که همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

,

جلالی با اشاره به اینکه اگر کودک از والدین و مربیان رفتار نامحترمانه نسبت به خود ببیند، دیگر سخنان و تعلیمات آنها نه تنها در او اثر تربیتی نخواهد داشت، بلکه اثر معکوس و بعضاً ضد تربیتی نیز به بار خواهد آورد، تصریح کرد: رفتار انسان‌ها بر اساس شناختی است که از خود دارند و این شناخت از خود، به‌طور معمول در ابتدا از طریق نگاه دیگران به انسان حاصل می‌شود. بنابراین اکثر انسان‌ها به‌ویژه کودکان خود را چنان می‌شناسند که دیگران در رفتار خود با آنها می‌نمایانند و بر طبق این شناخت از خود، عمل می‌کنند و اگر چنین نکنند، دچار تضاد درونی، اضطراب و دلهره می‌شوند.

,

امام جمعه چهاربرج افزود: باید توجه داشت که ایجاد ارزش‌ها تنها با موعظه، پند و اندرز میسر نیست و هرگز نمی‌توان با بی‌احترامی به کودک و تحقیر شخصیت او، او را چنان تربیت کرد که به دیگران احترام بگذارد و حقوق آنها را رعایت کند.

,

وی در ادامه با اشاره به مسائل سیاسی ایران و جهان، گفت: در چند روز گذشته، حملات رژیم صهیونیستی به منطقه مصیاف چند شب قبل با شلیک ده‌ها موشک انجام شد که برای اولین‌بار با واکنش پدافند هوایی سوریه و شلیک موشک‌های اس ۳۰۰ مواجه شد و بسیاری از آن‌ها منهدم شد.

,

جلالی با اشاره به ترور شهید حسن صیاد خدایی با طراحی صهیونیست ها، تصریح کرد: پاسخ متقابل ایران قطعی و حتمی است و اندک تسامحی در انتقام، صورت نخواهد پذیرفت و آنچه هست اجرای این پاسخ مهم در زمان و مکان مناسب است و آن‌روز نزدیک است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه