اخبار داغ

وزارت بهداشت در پاسخ به شایعات اعلام کرد؛

شناسایی ۶بیمار مشکوک به «آبله میمونی»؛ تست ۳بیمار؛ منفی!/ تا این لحظه مورد مثبت Monkey pox نداشته ایم

شناسایی ۶بیمار مشکوک به «آبله میمونی»؛ تست ۳بیمار؛ منفی!/ تا این لحظه مورد مثبت Monkey pox نداشته ایم
ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی ۶ بیمار مشکوک به آبله میمون خبر داد و گفت: تا این لحظه مورد مثبت آبله میمونی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی ۶ بیمار مشکوک به آبله میمونی خبر داد و گفت: تست سه نفر از افراد منفی است و تاکنون مورد مثبت آبله میمون در کشور گزارش نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: تاکنون شش نفر بیمار مشکوک به آبله میمونی در کشور داشته‌ایم و از این تعداد پنج نفر مشمول نمونه‌گیری بودند.
, تاکنون شش نفر بیمار مشکوک به آبله میمونی در کشور داشته‌ایم و از این تعداد پنج نفر مشمول نمونه‌گیری بودند., شش نفر بیمار مشکوک به آبله میمونی, پنج نفر مشمول نمونه‌گیری,
 
,
وی افزود: از این پنج نفر، نتیجه تست‌های اولیه سه بیمار منفی بوده است و تا این لحظه مورد مثبت آبله میمونی نداریم.
, از این پنج نفر، نتیجه تست‌های اولیه سه بیمار منفی بوده است و تا این لحظه مورد مثبت آبله میمونی نداریم., از این پنج نفر، نتیجه تست‌های اولیه سه بیمار منفی بوده است , تا این لحظه مورد مثبت آبله میمونی نداریم,
 
,
وی ادامه داد: به‌دلیل آن‌که ویروس آبله میمونی در ایران در گردش نیست؛ شناسایی این بیماری در مرز‌ها تشدید شده است.
,
 
,
به‌گفته وی در مرزها، افرادی که علائمی همچون تب و بثورات پوستی دارند مورد بررسی قرار می‌گیرند و قرنطینه می‌شوند و از آن‌ها آزمایش گرفته می‌شود.
,
 
,
 
,
به گزارش دانا از راه هایی همچون ویروس آبله میمون از طریق روابط جنسی و تماس با عرق بدن فرد آلوده دارای ضایعات پوستی و همچنین از طریق استفاده از وسایل مشترک مانند رختخواب و حوله سرایت پیدا می‌کند.
, به گزارش دانا,
 
,
این ویروس عموما با تب و لرز شدید و درد عضلانی، ورم غدد لنفاوی، آبله در دست‌ها و صورت، و ایجاد ضایعه در صورت یا اندام تناسلی همراه است، اگرچه اکثر افراد بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان ظرف دو تا چهار هفته بهبود می‌یابند. 
,
 
,
با این وجود شایسته است مردم محض احتیاط، با استفاده از ماسک و سایر الزامات پروتکلهای بهداشتی دوران کرونا ار هر احتمالی ولو احتمالات ضعیف فراگیری این بیماری در کشور جلوگیری به عمل آورند و تا حد ممکن به راه های انتقال بیماری از فرد آلوده به فرد سالم توجه ویژه ای داشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه