اخبار داغ

یادداشت؛

تجارت مرزی؛ نگاه هوشمندانه به اقتصاد آذربایجان غربی

تجارت مرزی؛ نگاه هوشمندانه به اقتصاد آذربایجان غربی
پسوند امنیت کلیدواژه چسبیده به آذربایجان غربی بوده و هست، لذا برای زدودن این برچسب ذهنی از نام استان باید مولفه ها و شاخص های پیشرفت استان در حوزه رسانه، کارشناسی و تبیین و گفتمان سازی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بعد از گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی، علی رغم وجود امنیت پایدار با ضریب بالا در سطح استان آذربایجان غربی، احساس نا امنی انتزاعی و ساخته و پرداخته روایت نادرست از مولفه ها و شاخصه های امنیتی در استان آذربایجان غربی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

پسوند امنیت کلیدواژه چسبیده به آذربایجان غربی بوده و هست، لذا برای زدودن این برچسب ذهنی از نام استان باید مولفه ها و شاخص های پیشرفت استان در حوزه رسانه، کارشناسی، تبیین و گفتمان سازی شود.

,

توانمندی های محیطی کم نظیر جغرافیایی و جایگاه ژئواستراتژیک، هم مرزی با سه کشور، به همراه همگرایی های قومی، نژادی، زبانی در دو سوی نوار مرزی که امکان تجاری سازی و تبدیل شدن به بندرگاه خشک (بدون دریا) را در گستره استان فراهم می آورد که در کوتاه مدت ثمرات اقتصادی آن نمایان خواهد شد.

,

در شمال استان ماکو، چالدران، پلدشت و خوی ، در مرکز سلماس و ارومیه و در جنوب استان شهرستان های اشنویه، پیرانشهر و سردشت به علت در هم تنیدگی های اقتصادی، توان تعاملات مرزی صادرات محور را می تواند به مزیت اقتصادی استان تبدیل نمایند چرا که مدیریت کلان استان در کنار نماینده ولی فقیه به همراه فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان با درک و شناخت درست از نقش سازنده نوار مرزی ۹۹۶ کیلومتری با همسایگی سه کشور، می تواند نقش پیشران در اقتصاد استان و کشور خواهد داشت.

,

*نیما سعیدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه