اخبار داغ

اردوهای جهادی معبری به سوی بهشت؛

جهادگران قرارگاه امام رضا(ع) به بیش از دو هزار نفر از اهالی روستاهای بیجار خدمت رسانی کردند

جهادگران قرارگاه امام رضا(ع) به بیش از دو هزار نفر از اهالی روستاهای بیجار خدمت رسانی کردند
قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با ۱۲۰ نفر نیرو متخصص پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در روستاهای خسروآباد بیجار به بیش از دو هزار نفر خدمات رایگان ارائه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، چه سالیانی است که جنگ پایان یافته است اما جهاد همچنان باقی است و جوانانی چه بسا بیشتر از قهرمانان عرصه دفاع مقدس، اکنون حاملان بیرقی شده اند که نشان زیبای «جهاد» بر آن نقش بسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

انبوهی از مشابهت ها میان این دو جهاد موجود است، دانشجویان جهادی هم، از شهر و دیارشان کوچ می کنند و رنج سفر به جان می خرند تا تحفه لبخند را برای کودکان بادیه نشین و پیرمردان و پیرزنان کپرنشینی ببرند که روزگار بر تارکشان مهر محرومیت نگاشته است.

,

جهادگران امروز هم مانند رزمندگان آن روز، در ازای وقت و توانی که صرف خدمت به خلق می کنند، مزد نمی طلبند که بالعکس، دارایی اندک خود را نیز صرف محرومین می کنند.

,

چند سالی است که استان کردستان مقصد نهایی خیلی از جهادگرانی است که برای پرداخت زکات علمشان در روستاهای دور افتاده این استان محروم رنج سفر را برای خود آسان می کنند و با چهره خستگی ناپذیر و بشاش پذیرای مردم کم برخوردار این مناطق هستند.

,

, ,

این بار دهستان خسروآباد بیجار در شرق استان کردستان مقصد نهایی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با 120 متخصص و فوق تخصص در عرصه های دندانپزشکی، پزشکی و دامپزشکی بود.

,

روز پنجشنبه همراه فرمانده سپاه، امام جمعه و فرماندار برای دیدار با جهادگران راهی خسروآباد در 45 کیلومتری بیجار شدیم.

,

کمبود امکانات پزشکی در روستاهای بیجار بیداد می کند

, کمبود امکانات پزشکی در روستاهای بیجار بیداد می کند,

در بدو ورود به روستا حضور تعداد زیادی از اهالی روستای خسروآباد و روستاهای اطراف در جلوی سالن ورزشی روستا خودنمایی می کرد.

,

پس از عبور از میان جمعیت خودمان را به داخل سالن رساندیم، تا چشم کار می کرد یونیت دندانپزشکی و پزشکانی که مشغول ویزیت و درست کردن دندان بودند خودنمایی می کرد.

,

خودم را به کنار یکی از یونیت ها رساندم و با خانم دکتری که یک ترم دیگر تا فارغ التحصیلیش مانده بود سر صحبت را باز کردم.مشخص بود خسته بود، اما با چهره خوش روی سوالهایم را پاسخ داد، از رنج و محرومیت اهالی روستاهای بیجار برایم گفت و کمبود امکانات پزشکی در این روستاها که در چهره مردم خودنمایی می کند.

,

, ,

دکتر مومن زاده بیان داشت: اردوهای جهادی ما از ترم هشتم شروع شده و در هر ترم حداقل دو اردوی جهادی شرکت می کنم.

,

وی هدف از شرکت در این اردوها را پرداخت زکات علمی که فرا گرفته اعلام کرد و اظهار داشت: تا هر زمانی بتوانم در مناطق محروم جهت خدمات دهی حضور پیدا می کنم.

,

از او پرسیدم بعد از فارغ التحصیلی هم در اردوهای جهادی شرکت می کنید، بیان داشت: لذت کار جهادی چنان شیرین است و این اردو در دانشکده ما رونق پیدا کرده که بعد از فارغ التحصیلی حتما برای خدمت به مردم مناطق محروم در اردوهای جهادی شرکت می کنم.

,

دکتر مومن زاده گفت: در طول روز 500 نفر ویزیت می شوند و خدمات ترمیم دندان، کشیدن و عصب کشی به صورا رایگان انجام می شود.

,

, ,

ارائه خدمت رایگان به دو هزار و 500 نفر از اهالی روستاهای بیجار

, ارائه خدمت رایگان به دو هزار و 500 نفر از اهالی روستاهای بیجار,

سید احمدی مدیر گروه جهادی قرارگاه امام رضا ع در جمع خبرنگاران بیجار اظهار داشت: در طرح شهید عبدالله باقری سه قرارگاه جهادی و نه گروه جهادی متخصص جهت ارائه خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی مستقر در دهستان مستقر شده اند.

,

وی افزود: قرارگاه جهادی امام رضا (ع)، مجمع خیرین سلامت، گروه جهادی حضرت زینب (س)، مرکز جهادی نیکوکاری طلایه داران ظهور از 9 استان کشور از سه شنبه وارد منطقه بیجار گروس شده اند و تا روز جمعه 8 خرداد ماه مستقر هستند.

,

مدیر گروه جهادی قرارگاه امام رضا(ع) گفت: متخصصین دامپزشکی، دندانپزشکی، کشاورزی و هشت محور جهادی دیگر در منطقه مشغول ارائه خدمات هستند که حداقل نیازهای مردم در منطقه را رفع کنیم.

,

سید احمدی بیان داشت: در غربالگری اولیه سعی می کنیم تا آخرین لحظه و رفع بیماری در خدمت مردم منطقه باشیم.

,

وی از همکاری خوب سپاه پاسداران بیجار،ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد در راستای ارائه خدمات بهتر در منطقه قدردانی کرد.

,

 این مسئول بیان داشت: در طول مدت استقرار گروه جهادی قرارگاه امام رضا (ع) بیش از دو هزار نفر ویزیت رایگان و بیش از 500 نفر خدمات دندانپزشکی ارائه می شود.

,

مدیر گروه جهادی قرارگاه امام رضا (ع) گفت: علاوه بر روستای خسروآباد در 14 روستای دیگر خدمات گروه جهادی در زمینه های کشاورزی و دامپزشکی توسط جهادگران ارائه می شود.

,

, ,

خدمت بی منت خصوصیت اصلی گروه های جهادی است

, خدمت بی منت خصوصیت اصلی گروه های جهادی است,

سید مرتضی میرآقایی فرمانده سپاه بیجار در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصداق آیه قرآن که جهاد در راه خدا برای تمامی مسلمین واجب شده است امروز شاهد جوانان دهه سوم و چهارم انقلاب در قالب گروه های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در دهستان خسروآباد بیجار هستیم.

,

وی افزود: 120 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف پزشکی با هدف خدمت به مردم مناطق محروم و کم برخوردار در این منطقه حضور پیدا کرده اند.

,

فرمانده سپاه بیجار گفت: در طول چهار سال گذشته اکثر روستاهای شهرستان بیجار تحت پوشش خدمات گروه های جهادی در قالب فعالیت های عمرانی، پزشکی، فرهنگی و اجتماعی بوده است.

,

, ,

میرآقایی تصریح کرد: در سال 96 در منطقه حسن آباد شاهد حضور گروه های جهادی پزشکی بودیم، در سال 98 گروه جهادی منتظران ظهور در منطقه بابارشانی اقدام به ارائه خدمات رایگان به الهالی روستاهای منطقه نمودند و امروز هم در دهستان خسروآباد گروه جهادی قرارگاه امام رضا با 120 نفر نیرو در حال خدمات رسانی به مردم است.

,

وی تاکید کرد: از این تعداد 20 نفر دندانپزشک به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم روستاهای اطراف هستند.

,

فرمانده سپاه بیجار خدمت بی منت را خصوصیت اصلی کارهای جهادی اعلام کرد و بیان داشت: جهادگران قرارگاه امام رضا (ع) در طی دو روز به 2 هزار و 500 نفر خدمات پزشکی رایگان در تخصص های دندانپزشکی، پزشک عمومی، دکتر زنان، متخصص داخلی، روانشناس، ناباروری، تغذیه، دامپزشکی و کشاورزی ارائه می نماین.

,

میرآقایی یادآور شد: خصوصیت اصلی کار جهادی جهادگران قرارگاه امام رضا (ع) استمرار کار آنها تا رفع بیماری افراد ویزیت شده است.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه