اخبار داغ

مدیریت بحران از سیل گلستان تا متروپل آبادان؛

بی‌تدبیری مدیران دیروز بر سر مسئولان جهادی امروز آوار شد+فیلم

بی‌تدبیری مدیران دیروز بر سر مسئولان جهادی امروز آوار شد+فیلم
مدیریت بحران از سیل گلستان تا متروپل آبادان دوباره وقایع تلخ بی‌تدبیری در مدیریت‌ها را برای مردم زنده کرد و حالا مدیران میدانی امروز باید پاسخ‌گوی بی‌تدبیری پشت‌میزنشینان دیروز باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ اسفند سال ۹۸ بود که سیل ویرانگر بر تاروپود زندگی مردم استان گلستان هجوم آورد و عید آن‌ها را سیاه کرد؛ بارش رحمت الهی به دلیل قصور مدیران خسته تبدیل به سیل ویرانگر شد و فاجعه تلخی رقم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

همه مسئولان و مدیران با توجه به گستره این اتفاق قائل به این بودند که باید نماینده عالی دولت و مسئولان تراز اول کشور در میدان اقدام و عمل حضور داشته باشند اما استاندار دولت تدبیر و امید در همان ایام برای مشکلات شخصی به خارج از کشور سفر کرده بود و رییس‌جمهور هم در تعطیلات عیدانه قشم به سر می‌برد و مردم همچنان سرگردان و ناباورانه منتظر امدادرسانی بودند.

,

رئیس ستاد مدیریت بحران که باید در روزهای ابتدایی این حادثه در گلستان حضور پیدا می‌کرد غیبت داشت و مسئولان تراز اول کشور هم صرفاً با مکاتبه و تماس تلفنی سیل گلستان را مدیریت می‌کردند، این در حالی بود که رئیس‌جمهور بعد از سه روز تنها به تماس تلفنی با مسئولان اکتفا کرد.

,

 اما در همان ایام بسیج مردمی، نیروهای امدادی، خدماتی و نظامی برای حل بحران در کنار مردم قرار گرفتند تا آلام سهمگین مردم گلستان را التیام ببخشند.

,

 امروز در بهار سال ۱۴۰۱ حادثه متروپل آبادان؛ حوادث تلخ بهار ۱۳۹۹ را برای مردم استان گلستان زنده کرد با این تفاوت که مدیران میدانی و جهادی از همان ساعات اولیه در کنار مردم مصیبت‌زده حاضر شدند؛ مصیبتی که بازهم به‌علت بی‌تدبیری مسئولان پیشین بر سر آنان آوار گشت.

,

بااینکه بر همگان واضح است سازنده ساختمان فروریخته آبادان چهره ماندگار دولت روحانی در سال ۹۷ بود و میراث شوم ناکارآمدی آن‌ها هنوز هم قربانی می‌گیرد اما گویا تا سال‌ها باید تاوان زیان‌بار آن دولت را مردم همچنان بپردازند، اما امروز می‌بینیم برخی در شبکه‌های اجتماعی فریاد وا مصیبتا برای آبادان سر می‌دهند و قدم از قدم هم برنمی‌دارند درواقع اینان همان کسانی هستند که در قبال ناکارآمدی دولت روحانی روزه سکوت گرفته و در برابر حجم مشکلات مردم فقط نظاره‌گر بودند.

,

مردم در این مواقع انتظار دارند که مسئولان در عمل همدرد و همپای آنان باشند نه صرفاً در نطق‌ها و هشتگ پراکنی‌های فضای مجازی ابراز وجود کنند.

,

به هر ترتیب آنان که کارنامه سیاه دیروزشان این اتفاقات تلخ را برای مردم رقم زده امروز با ژست طلبکارانه وارد میدان شدند و بجای پاسخ‌گویی پرسش‌گری می‌کنند و نمک بر زخم مردم داغ‌دار می‌پاشند.

,

قوه قضاییه همانگونه که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شان فرمودند باید با عاملان این حادثه برخورد جدی کنند و با مجازات خاطیان درس عبرتی برای سایرین بوده و التیام‌بخش گوشه‌ای از درد و رنج مردم باشند عمل کرده و کسانی که در سال ۱۳۹۷ از سازندگان متروپل و امثال عبدالباقی ها حمایت کردند اکنون باید نسبت به ترک فعل‌های صورت‌گرفته و خیانت به جان و مال مردم پاسخ‌گو باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه