اخبار داغ

۱۸۶ سهمیه آسیا و اقیانوسیه در المپیک ۲۰۲۰ به 60 سهمیه کاهش پیدا کرده

استکی: در حال پوست انداختن هستیم/ داوران بوکس سلیقه‌ای رفتار می‌کنند

استکی: در حال پوست انداختن هستیم/ داوران بوکس سلیقه‌ای رفتار می‌کنند
سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: مسابقات کسب سهمیه المپیک را پیش رو داریم که کار بسیار سختی بوده و ۱۸۶ سهمیه ۲۰۲۰ توکیو در آسیا و اقیانوسیه به 60 سهمیه کاهش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس ایران در خصوص کیفیت بوکس مسابقات قهرمانی کشور اظهار داشت: حدودا 3 سالی بود که قهرمان کشوری نداشتیم و بیشتر انتخابی‌های تیم ملی بسیار محدود بود و نفراتی هم انتخاب می‌شدند. ولی مشکلات زیادی را داشتیم. سعی کردیم سه تا تیم ملی داشته که فعال و در حال تمرین باشند. فینال این مسابقات و ما قبل آن بسیار عجیب بود. من ۳۰ سال است که در این رشته هستم. اصلا قهرمانی کشوری با این کیفیت بازی ندیده بودم. مسابقات با حضور بچه‌های جوانی بود که در اردوهای تیم ملی هم شرکت کرده بودند و به شدت خوب کار کردند. ۱۱ مدال طلا و ۵ مدال نقره و ۶ برنز حاصل کار ملی پوشان بود. به جز ۱۳ نفری که طلا گرفتند، حدود ۴۱ نفر را انتخاب کردیم. در مرحله اول این ۱۳ نفر به اردو ورود پیدا می‌کنند و در مرحله دوم و پس از اتمام اردوی اول، در بازه زمانی یک هفته این بچه‌ها آمده و ما بین آنان بازی برگزار می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به رقابت‌های قهرمانی آسیا افزود: هنوز از محل دقیق برگزاری و اینکه در کشور چین رقابت‌ها برگزار شود یا نه خبری منتشر نشده. تاریخ آن بین آبان و آذر ماه است. هیچ کشوری برای برگزاری مسابقات هنوز اعلام آمادگی نکرده و هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

,

او بیان کرد: مسابقات کسب سهمیه المپیک را هم پیش رو داریم که کار بسیار سختی است. چرا که در قهرمانی آسیا در ۱۳ وزن بازی می‌کنیم ولی در المپیک ۸ وزن بود که در حال حاضر ۷ وزن است. ۱۸۶ سهمیه ۲۰۲۰ توکیو در آسیا و  اقیانوسیه به ۶۰ سهمیه کاهش پیدا کرده است. از همین حالا باید تمرینات خود را انجام دهیم. مسابقات قهرمانی آسیا را هم باید به عنوان یک تمرین و بازی تدارکاتی بزرگ نگاه کنیم.

,

استکی ضمن کشف استعدادهای جدید در مسابقات قهرمانی کشور گفت: یک اتفاقی که در این مسابقات رخ داد این بود که اکثر بچه‌هایی که شرکت کردند متولد سال ۷۵ تا ۸۲ بودند. این موضع خیلی خوبی است. ما در این رشته در حال پوست انداختن هستیم. قطعا پس از ما هر کسی که روی کار بیاید، با چند تیم خوب کار خواهد کرد و تیم‌های ملی خوبی را تحویل خواهیم داد.

,

سرمربی تیم ملی بوکس کشور درباره حمایت‌های داوری از استان میزبان در مسابقات کشوری تصریح کرد: در همه جا و در همه رشته‌ها اعتراض نسبت به تیم داوری وجود دارد. یک موضوعی است که داوران بوکس سلیقه‌ای رفتار می‌کنند. در سه الی چهار بازی این مسابقات شبهه وجود داشت. ولی به طور کلی تیم داوری نمره قبولی را گرفته و توانستند مسابقات را به خوبی هدایت کنند.

,

استکی که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، در پایان از وضعیت پوریا امیری و میثم قشلاقی گفت: امیری در سال گذشته در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت کرده. او در مسابقات قهرمانی آسیا از بهترین بازیکنان ما بود. یک توقع خاصی از او داشتیم و با توجه به تغییر وزنش، نتوانست خواسته ما را برآورده کند. این هم به دلیل غرور و اعتماد به نفس او بود. امیری باید بیاید و در این انتخابی شرکت کند. فدراسیون میثم قشلاقی را هم تحت نظر گرفته و عمل جراحی خود را در تهران انجام داده. حدودا تا یک یا دو ماه دیگر دستکش می‌پوشد.
انتهای پیام/

 

,
,
,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه