اخبار داغ

چرخه باعث دیده شدن جوانها می‌شود

فیروزپور:‌ به کشتی با رشید سعدالله‌اف و شکستش فکر می‌کنم/ از حسن یزدانی سوال می‌کنیم و یاد می‌گیریم

فیروزپور:‌ به کشتی با رشید سعدالله‌اف و شکستش فکر می‌کنم/ از حسن یزدانی سوال می‌کنیم و یاد می‌گیریم
قهرمان جوانان جهان و بزرگسالان آسیا گفت: به کشتی با رشید سعدالله‌اف و شکستش فکر می‌کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین فیروزپور قهرمان جوانان جهان و بزرگسالان آسیا در مورد شروع کشتی‌اش اظهار داشت: 19 ساله هستم و 26 خرداد 20 ساله خواهم شد. حدود 14 سال است که کشتی می‌گیرم. طلای نوجوانان آسیا و جهان را دارم و در جوانان جهان و بزرگسالان آسیا طلا گرفته‌ام. در امیدهای جهان هم سوم شده‌ام. پدرم قبلا کشتی می‌گرفت و علاقه او به کشتی باعث شد که من و برادرم محمدصادق کشتی‌گیر شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در مورد برادرش هم گفت: برادرم یک سال از من بزرگتر است. او از بچگی خیلی به من کمک کرده و هر دو هم از نوجوانی در مسابقات موفق به کسب مدال شده‌ایم.

,

او که برای اولین بار در اولان باتور صاحب دوبنده تیم ملی در رده سنی بزرگسالان شد، در خصوص این مسابقات گفت: طبق چرخه، هر کسی در قهرمانی کشور اول می‌شد، به قهرمانی آسیا می‌رفت. این چرخه خیلی خوب است و باعث دیده شدن جوانها می‌شود. من هم به همین واسطه دیده شدم و به مسابقات قهرمانی آسیا رفتم. من در مغولستان 4 کشتی گرفتم، حریف سختی هم نداشتم. حریف فینالم مغول بود که قدرت بدنی بالایی داشت اما موفق شدم او را با امتیاز عالی شکست دهم.

,

فیروزپور که به نظر برای رسیدن به دوبنده تیم ملی با کامران قاسم‌پور رقابت خواهد داشت، در این باره گفت: کامران قاسم‌پور همشهری من است و خیلی احترام زیادی برایش قائل هستم. ما از قبل در جویبار با هم تمرین می‌کردیم. تمرین با او خیلی خوب بود و روحیه زیادی می‌گرفتم. هم او و هم حسن یزدانی الگوهای خوبی هستند و تمرین کردن با آنها برای بچه‌های جوان خیلی خوب است.

,

قهرمان آسیا که قرار است تیم منتخب کشتی آزاد را در تورنمنت قزاقستان همراهی کند، در این خصوص خاطرنشان کرد: کادرفنی صلاح دانستند به قزاقستان اعزام شوم و در 97 کیلوگرم کشتی بگیرم.

,

این کشتی‌گیر جویباری می‌گوید با محمد نخودی و رحمان عموزاد صمیمی‌تر از بقیه است و الگویش حسن یزدانی است: یزدانی هم از نظر اخلاقی و هم ورزشی فوق‌العاده است. او در هر زمینه‌ای بهترین است و ما خیلی از او الگوبرداری می‌کنیم. از او سوال کرده و یاد می‌گیریم.

,

فیروزپور که که امروز (هفتم خرداد) میهمان برنامه دایره طلایی  بود، در خاتمه در پاسخ به این سوال که آیا به مبارزه با کشتی‌گیر خاصی فکر می‌کند، گفت: بله، به رشید سعدالله‌اف و شکستش فکر می‌کنم.

,

انتهای پیام/

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه