اخبار داغ

رفع موانع واحدهای تولیدی از اولویت‌های وزارت صمت است

رفع موانع واحدهای تولیدی از اولویت‌های وزارت صمت است
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع برای سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در سفر به ایرانشهر از کارخانه صنایع نساجی بافت بلوچ ،مجتمع فشرده سازی گاز سی‌ان‌جی، سردخانه بلوچ زهی، واحد فرآوری خرما و واحد تولیدی ایران کولا بازدید کردند.

محمد جواد حاجی حسینی معاون حقوقی و امور مجلس  وزارت صمت در این بازدید اظهار کرد: حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع برای سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی از اولویت‌های وزارت صنعت ، معدن و تجارت به شمار می‌رود.

وی گفت:در خصوص این واحد تولیدی به دنبال خرید ماشین آلات برای تکمیل این مجموعه هستیم.

معاون وزیر صمت افزود: کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر، یک واحد صنعتی زیرمجموعه بخش نساجی کشور است که بیش از ۱۰ سال به دلایل مختلف در حالت رکود و تعطیلی به سر می‌برد.

حسینی تاکید کرد: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم فعال شدن کارخانه بافت بلوچ و حل مشکلات این کارخانه، پیگیری‌های فراوانی از سوی دفتر ایشان و دیگر مسؤولان انجام شد و عزم همگانی برای فعال شدن این کارخانه نساجی شکل گرفت.

وی یادآور شد: در این  راستا در سال ۹۳ با تحقق این خواسته، کارخانه بافت بلوچ از لیست سازمان خصوصی‌سازی خارج و برای احیا به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شد و تحت حمایت دولت قرار گرفت.

لزوم شتاب بخشی در اجرای طرح‌های صنعتی

فرشاد مقیمی معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های نهفته در منطقه ایرانشهر شتاب بخشی در  اجرای طرح‌های صنعتی در این منطقه مورد تاکید است.

وی بیان کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بر اساس رسالتش الگوی فعالیت خود را مشارکت با بخش غیردولتی بومی در طرح‌های صنعتی تعریف کرده است.

معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو افزود: در همین زمینه آماده انتقال دانش انباشته و تجارب خود در فرایند هایی همچون مشارکت با بخش خصوص برای توانمند سازی و پشتیبانی های قانونی مبتنی بر توجیه فنی و اقتصادی و آمایش سرزمین را دارد.

مقیمی خاطر نشان کرد: هدف از این بازدیدبازنگری و روزآمدسازی و اجرای مشارکتی برخی از  طرح های صنعتی مستقر در ایرانشهر بوده است.

علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در راستای تحقق بخشی به شعار سال، علاوه بر بازدید از واحدهای تولیدی داخل و خارج از شهرک صنعتی، نشست  مشترکی با مدیران واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران بخش صنعت برنامه ریزی شده بود.

وی بیان کرد: در این نشست مدیران واحد های تولیدی درخواست‌هایی داشتند تا بتوانند در عرصه تولید و صادرات موفق‌تر عمل کنند، که از سوی مسؤولان قول پیگیری و مساعدت در چارچوب‌های قانونی داده شد.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, لزوم شتاب بخشی در اجرای طرح‌های صنعتی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه