اخبار داغ

یادداشت؛

کریمه اهل بیت؛ الگوی مزین‌کننده جغرافیای فکر و اندیشه

کریمه اهل بیت؛ الگوی مزین‌کننده جغرافیای فکر و اندیشه
حضرت معصومه (س) الگوی مزین‌کننده جفرافیای فکر و اندیشه در جهان است و در طول تاریخ شخصیت های بزرگی محور حرکت های عظیمی بوده اند که یکی از برترین این افراد حضرت معصومه (س) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ در سالروز میلاد کریمه اهل بیت قرار داریم، امروز تمام شهر غرق در شادی میلاد سراسر نور بانویی از تبار کرامت و سخاوت است و شهر مدینه از عطر شکوفه کرامت و بخشندگی طلوع خواهر هشتمین خورشید امامت پر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

یکم ذیقعده سال ١٧٣ هجری قمری، با ولادت حضرت معصومه (س) شهر مدینه فروغی دیگر یافت و خانه پرمهر امام کاظم (ع) و نجمه خاتون، غرق در نور و سرور شد.

,

حضرت معصومه(س) الگوی مزین کننده جفرافیای فکر و اندیشه در جهان است، و در طول تاریخ شخصیت های بزرگی محور حرکت های عظیمی بوده اند که یکی از برترین این افراد حضرت معصومه (س) است.

,

کریمه اهل بیت نهایت بخشندگی را دارد وتمام آنچه که در توان اوست بدون آنکه به نقصان و کوچکی طرف مقابل نگاه کند تقدیم میکند و و هعرکس به در خانه او بیاید بی چون و چرا هر آنچه بخواهد حضرت می بخشند.

,

خوان کرم حضرت معصومه تنها مسائل مادی را در برنمی گیرد بلکه حوائج و خواسته های علمی و معنوی هم از سرچشمه علم او قابلیت بهره گیری دارد به طوریکه ملاصدرا نقل می کند هرگاه دچار مشکل علمی می شدم و به نتیجه نمی رسیدم با زیارت و توسل به حضرت معصومه گره از کارم باز می شد.

,

مقامی که حضرت معصومه(س) دست پیدا کرد اکتسابی بود چرا که ایشان معصوم نبودند، بنابراین دختران جامعه ما با الگو گیری از این بانوی کرامت می توانند در مسیر ایشان قدم گذاشته و مقرب درگاه الهی شود.

,

محبت و عاشقی یکی از ویژگی های اصلی شخصیت حضرت معصومه(س) است، به خدا عشق می ورزد، با او مناجات عاشقانه می کند و اشک می ریزد و اصلا همین محبت بود که ایشان را از مدینه به سمت خراسان به کشید که البته این دیدار اتفاق نیفتاد و توفیقی بزرگ برای مردم قم پیش آمد تا از این شخصیت الهی میزبانی کنند؛ یکی از الطاف الهی به دختران محبت به نیکی ها و زیبایی ها و لطافت وجودی است.

,

اگر محبت و معرفت واقعی الهی در وجود دختر و زن جامعه اسلامی نمود پیدا کرد، اطاعت به وجود می آید که حضرت معصومه(س) نیز به خاطر اطاعت محض از خداوند مقام پیدا کرد و چون به خدا متصل شد ما برای ایشان ارزش قائلیم و حضرت رضا(ع) نیز آن مقام های بزرگ را به همین دلیل برای خواهر بزرگوارشان بیان کرده است.

,

خلیفه ظالم عباسی "مامون" برای آنکه امام رضا علیه السلام در مسیر حرکت  مدینه به سمت مرو چهره محبوبی نشود او را از مسیر های خلوت و کم جمعیت می بردند و حرکت کاروان حضرت معصومه علاوه بر محبت به برادر یک حرکت سیاسی و اجتماعی بود و این هدف والایی بود که حضرت معصومه تمام سختی های مسیر را به جان خرید و در نهایت در این مسیر به  فیض شهادت رسید.

,

امروز دشمن در جامعه ما از فضاهای مجازی که خود عرصه وسیع و ارزشمندی برای استفاده و تبلیغ معارف اسلامی است، محبت و لطافت دختران ما را هدف گرفته اند و می خواهند این قشر عظیم و تأثیر گذار جامعه را از درون تخریب کنند که در این عرصه، بصیرت دختران نسبت به فریب های شیطان سرنوشت ساز است.

,

به قلم حجت الاسلام و المسلمین مهدی اشرف

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه