اخبار داغ

نفس اشتغال‌زایی در تربت‌جام به شماره افتاد؛

۳ هزار فرصت شغلی؛ منتظر تخصیص اعتبار از سوی مدیران استانی

۳ هزار فرصت شغلی؛ منتظر تخصیص اعتبار از سوی مدیران استانی
با راه‌اندازی کارخانه شیشه "آذر مینا‌جام" تربت‌جام معضل بیکاری در منطقه مرتفع می‌شود اما چرا وزیر، مدیر کل صمت و استاندار خراسان رضوی این مسئله را نادیده می‌گیرند؛ این در حالیست که با تخصیص و تأمین اعتبار برای خرید مواد اولیه کارخانه و راه‌اندازی این کارخانه بسیاری از مشکلات منطقه حل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ با راه اندازی کارخانه شیشه آذر مینا‌جام تربت‌جام معضل بیکاری در منطقه مرتفع می‌شود، چرا وزیر، مدیر کل صمت و استاندار خراسان رضوی  این مشکل را نادیده می‌گیرند با راه اندازی کارخانه شیشه آذر مینا‌‌جام تربت‌جام بسیاری از مشکلات منطقه حل خواهد شد؛ کارخانه شیشه آذر مینا‌جام تربت‌جام با صد درصد پیشرفت فیزیکی برای به کارگیری بیش از سه هزار نیروی کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم نیازمند تأمین اعتبار برای خرید مواد اولیه به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان است که می‌طلبد استاندار با نگاه ویژه و با بازدید میدانی از کارخانه و تشکیل کارگروهی به منظور رفع مشکلات کارخانه شیشه آذر مینا‌جام تربت‌جام اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

با توجه به تعیین شعارسال با نام تولید؛ دانش بنیان؛ اشتغال آفرینی از سوی مقام معظم رهبری و با اشاره به بیانات ایشان بر این موضوع که تولید یک جهاد است؛ خطاب میکنیم و همیشه میگوییم؛ جهاد! امروز تولید جهاد است؛ چرا؟

,

برای اینکه در معنای جهاد مکرّر گفته‌ایم که جهاد عبارت است از آن تلاشی که ناظر به حمله‌ی دشمن و تحرّک دشمن باشد؛ در مقابل دشمن باشد؛ هر تلاشی جهاد نیست؛ تلاشی که متوجّه به حمله‌ی دشمن است، این جهاد است؛ خب، امروز دشمنیِ دشمنان در مورد اقتصاد کشور از این واضح‌تر؟

,

دشمن از دو طرف وارد شد که تولید کشور را به زانو در بیاوردند: یکی از جهت نفت و گاز بود که خب مهم‌ترین منبع ارزی کشور محسوب میشد؛ یکی هم از ناحیه‌ی مبادلات بود؛ یعنی چیزی عاید کشور از ناحیه‌ی نفت و گاز که منشأ مهم و منبع مهمّ ارزی است، نشود؛ مبادلات با دنیا هم محدود بشود، مشکل درست بشود، دچار تحریم بشود. یعنی در واقع تولید به زمین بخورد، به زانو دربیاید، بکلّی از بین برود؛ معنایش این است دیگر. وقتی شما ارز نداشتید، مشتری خارجی هم نداشتید، دیگر تولید معنا ندارد؛ هدفشان این بود. خب در مقابل این هدف، در مقابل این دشمنی صریح، هر کسی که اقدام بکند، جهاد کرده؛ شما تولیدگرها در این زمینه دارید عمل میکنید؛ این جهاد است.

,

, ,

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا محمد معتمدی فر؛ امام جمعه تربت‌جام در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: بدون تولید قوی، اهداف اقتصادی تحقق نمی‌یابد؛ تولید در داخل کشور خلق رفاه و در خارج از کشور خلق قدرت می‌کند و مطمئنا هیچ کشوری نیست که به رفاه و قدرت نیاز نداشته باشد.

, صبح توس,

وی تصریح کرد: قطعاً مانع زدایی اولویت دارد آن هم به دلیل این که مانع زدایی کار ساده تری است و منابع احتیاج ندارد ضمن اینکه برای پشتیبانی، نیاز به نقدینگی است و این خود توجیهی برای تغییر در امر تولید است، اما در مانع زدایی، هیچ مانعی مورد قبول نیست.

,

امام جمعه تربت‌جام با بیان عدم تخصیص اعتبار برای بهره برداری از کارخانه شیشه آذر مینا‌جام تربت‌جام اظهار داشت: کارخانه شیشه آذر مینا‌جام تربت‌جام یک طرح ملی در منطقه تربت‌جام است که زمینه اشتغال هزار نفر از جوانان را به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد و با بهره برداری از کارخانه زمینه اشتغال 3000 نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد کرد؛ که می‌طلبد مدیران استانی نگاهی ویژه به تأمین و تخصیص اعتبار لازم برای خرید مواد اولیه کارخانه شیشه داشته باشند و موانع بهره‌ برداری و تولید کارخانه شیشه آذر مینا‌جام تربت‌جام را مرتفع کنند.

,

, ,

حسین جمشیدی فرماندار تربت‌جام در در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: ساخت این کارخانه به عنوان یک پروژه ملی در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار با زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربع سال ۱۳۹۲ آغاز شده و در سال ۱۳۹۲ استارت کارخانه را با هدف ایجاد تولید شیشه روزانه 600 تن و در سال 200 هزار تن زده شده است؛ اجرای این طرح های صنعتی در منطقه موجب اشتغال برای هزاران جوان جویای کار در منطقه می‌شود؛ که با توجه به حمایت ویژه دولت از کارآفرینی و رفع موانع تولید با برگزاری جلسه مشترک با استاندار خراسان رضوی آقای نظری و ریاست اداره صنعت؛ معدن و تجارت خراسان رضوی مقرر شد که اعتبار لازم برای تخصیص منابع برای خرید مواد اولیه تأمین شود.

, صبح توس,

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تولید تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور بحث اقتصاد است که رهبر معظم انقلاب چند سالی است به صورت هوشمندانه در نامگذاری سال های اخیر با پرداختن به مسأله تولید، این مشکل را به مسئولان گوشزد کرده‌اند و به نوعی تولید را به عنوان راه حل مهم در رفع مشکلات اقتصادی معرفی می کنند و ما به عنوان مسئول موظف به حمایت و رفع موانع تولید هستیم.

,

فرماندار تربت‌جام با اشاره به نزدیک بودن تربت‌جام به مرز با کشورهای همسایه شرقی اظهار داشت: بستر صدور تولیدات کارخانه شیشه‌ آذر مینا‌جام تربت‌جام به افغانستان فراهم شده است و فعالیت آن می‌تواند نقش بسزایی در صادرات شیشه به دیگر کشورهای همسایه و حتی آسیا داشته باشد.‌

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه