اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ایجاد تحول آموزشی با ورود به فضاهای جدید مانند متاورس و بلاکچین/ تأثیر نمرات دوره متوسطه در کنکور تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد

ایجاد تحول آموزشی با ورود به فضاهای جدید مانند متاورس و بلاکچین/ تأثیر نمرات دوره متوسطه در کنکور تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد
یوسف نوری گفت: ورود به فضاهای جدید از جمله متاورس و آموزش در محیط بلاکچین یکی از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در راستای تحول آموزشی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در نشست مسائل آموزش و پرورش شهرستان ملایر و مناطق در فرمانداری ملایر با اشاره به مسائل بیان شده اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش پیش رو است که در این راستا اقداماتی در مجلس و وزارت خانه انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی افزود: تعیین تکلیف ها نیروهای مختلف که روی زمین مانده بود و برای افرادی که به صورت قراردادی و خرید خدمتی آزمونی در تیر ماه انجام می‌شود.

,

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۳۴ هزار و ۸۱۴ نفر نیز از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند که ما منتظر پاسخ سازمان سنجش پس از اعمال ضرایب هستیم؛ برای ۱۵ هزار دانشجوی آموزش ابتدایی تابستان امسال دوره نایب برگزار می‌شود که از مهر ماه سر جلسه درس می روند.

,

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر فارغ التحصیلان، ۶۰ هزار نیرو به آموزش و پرورش اضافه شد، تصریح کرد: معمولا ۹ درصد از بودجه عمومی دولت به آموزش و پرورش تخصیص داده می‌شد که امسال به ۱۳ درصد رسیده است و بخش اعظم آن به پرداخت حقوق ها می رسد.

,

نوری با بیان اینکه ۲۵۰ هزار نفر در آموزش و پرورش مشمول افزایش حقوق شده اند، تصریح کرد: در بودجه امسال قدرت انعطاف و مانور بیشتر شده است و سال گذشته سرانه ۲۰۰ میلیارد تومان سرانه به مدارس اختصاص داده شده بود که در سال های اخیر بینظیر است.

,

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان تاکید کرد: این طرح از ۳۱ شهریور سال گذشته تصویب شده است و مبنای آغاز این طرح است پس تفاوتی از زمان آغاز آن ندارد.

,

وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را از اهداف اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برخی اختلافات در اجرای طرح رتبه بندی وجود دارد نباید به بهانه رتبه بندی دکان آزمون را باز کرد.

,

وی با اشاره به همراهی مجلس و شورای نگهبان برای اجرای طرح رتبه بندی تصریح کرد: ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک سال و نیم اعتبار گذاشته است‌.

,

وی با بیان اینکه کنکور را قبول ندارم بیان کرد: کنکور باید از فضای مدارس خارج شود اثر نمرات دوره متوسطه تا ۶۰ درصد برای کنکور افزایش می یابد.

,

نوری با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد از سفرهای استانی رییس جمهور در بخش عمرانی اعتبار دریافت شده است، تصریح کرد: سرعت مهاجرت، رشد جمعیت و فرسودگی مدارس باعث شده تا نیاز به بودجه های دو برابر شود.

,

وی با اشاره به ظرفیت های اردوگاه ها و هنرستان های کشاورزی تاکید کرد: این دو بخش زمین های فراوانی در اختیار داشته که از آنها استفاده بهینه نمی‌شود.

,

نوری افزود: ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در اختیار هنرستان های کشاورزی است که فقط از هزار هکتار آن استفاده می شود و این زمین ها به شرکت های دانش بنیان واگذار شوند تا دانش آموزان از نزدیک با کار آشنا شوند.

,

وی با بیان اینکه در اردوگاه ها به دنبال سرمایه گذاران باشید تصریح کرد: یک‌ و نیم میلیون یورو از سازمان انرژی هسته ای در راستای فعالیت صلح آمیز هسته ای در مدارس گرفته شده است.

,

وزیر آموزش و پرورش به برگزاری دوره برای معلمین زیست در شرکت رویان اشاره و تصریح کرد: باید دانش آموزان را از مدرسه و کتاب واحد خارج کنیم و به مبتلا ایجاد تحول باشیم.

,

وی افزود: ورود به فضاهای جدید از جمله متاورس و آموزش در محیط بلاکچین یکی دیگر از اقدامات در راستای تحول آموزش است.

,

نوری با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیرین تاکید کرد: به دنبال تحول در مسائل عمرانی مناطق مختلف بوده و ساخت سیزده هزار چشمه سرویس بهداشتی در کشور در حال انجام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه