اخبار داغ

مدیرعامل بانک ملی ایران:

واگذاری شتابزده بنگاه‌های اقتصادی به زیان کارگران و واحدهای تولیدی است/ اجازه تبدیل واحدها به بنگاه‌های تجاری را نمی‌دهیم

واگذاری شتابزده بنگاه‌های اقتصادی به زیان کارگران و واحدهای تولیدی است/ اجازه تبدیل واحدها به بنگاه‌های تجاری را نمی‌دهیم
محمدرضا فرزین گفت: واگذاری شتابزده بنگاه های اقتصادی، هم به زیان کارگران این واحدهای تولیدی و هم به زیان بانک ملی ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد رضا فرزین صبح امروز در بازدید از بخش های مختلف شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به خروج این شرکت از زیاندهی و آغاز سوددهی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: بانک ملی ایران برای تقویت روند تولید در این شرکت آمادگی دارد تا پشتیبانی های لازم را داشته باشد.

فرزین با اشاره به تکلیف بانک مرکزی برای واگذاری بنگاه های اقتصادی، گفت: بانک ملی ایران،در موضوع واگذاری شرکت ها، نگاه ملی دارد و منافع کارکنان و کارگران شرکت ها و مصالح مردم آن شهر را در اولویت قرار می دهد.

وی افزود: واگذاری شتابزده بنگاه های اقتصادی، هم به زیان کارگران این واحدهای تولیدی و هم به زیان بانک ملی ایران است.

مدیر عامل بانک ملی تاکید کرد: یکی از اولویت های مهم در این بانک رسیدگی به وضعیت شرکت ها است که با جدیت دنبال می شود.

این مسئول ادامه داد: بانک ملی ایران وظیفه دارد که با خروج از بنگاهداری، فعالیت های بانکداری را توسعه دهد، چرا که یکی از اساسی ترین آسیب های کشور در حال حاضر مشکل تامین مالی برای مردم، تولید کنندگان و بخش های مختلف دولتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,

فرزین اظهار کرد: برای تقویت روند تامین مالی و فاصله گرفتن از بنگاهداری باید به روشی در واگذاری ها دست پیدا کنیم که ضمن حفظ اشتغال کارکنان و توسعه فعالیت واحدهای واگذار شده، بانک هم به هدف خود در توسعه بانکداری، دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بانک ملی ایران مجموعه ای از شرکت ها را در همه صنایع کشور  در زیر مجموعه خود دارد، گفت: واگذاری این شرکت ها باید با هدف تامین منافع مردم و توجه به نیازهای صنایع مربوطه باشد.



مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به تاکید  مقام معظم رهبری بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، ادامه داد: قطعا در واگذاری ها، صلاحیت بخش خصوصی برای تصدی مالکیت این واحدهای تولیدی در نظر گرفته می شود.

این مسئول افزود: قصد بانک ملی ایران از خروج از بنگاهداری،کسب سود نیست.خریداران شرکت ها باید بتوانند علاوه بر حفظ اشتغال با اجرای طرح توسعه به تقویت روند تولید بپردازند.

فرزین تاکید کرد: بانک ملی ایران نمی گذارد که واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی به بنگاه های تجاری تبدیل شوند.



مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به تصمیم بانک برای تامین مالی واحدهای واگذار شده، گفت: دغدغه ما رفع نگرانی مردم بومی درباره حفظ واحدهای تولیدی و تقویت روند اشتغال جوانان آن منطقه است.

,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,

 در این بازدیدها که علی بابایی کارنامی و منصور علی زارعی نمایندگان ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی،جواد بخشی سرپرست اداره کل بازرسی بانک ملی ایران، محمد حسین فروزان مهر سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، خانعلی رشیدی رئیس اداره امور شعب استان مازندران و تعدادی از مدیران استانی حضور داشتند، محمد رضا فرزین ضمن گفت و گو با کارگران از نزدیک شرایط تولید و مشکلات این شرکت ها را بررسی کرد.

در این بازدیدها نمایندگان ساری در مجلس شورای اسلامی و مدیران این استان ضمن تقدیر از رویکرد بانک ملی ایران در تقویت بخش تولید در استان مازندران بر رویکرد اشتغال محور در واگذاری بنگاه ها توسط این بانک تاکید کردند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه