اخبار داغ

از زیبای خفته تا خاطره شده؛

گزارش ویژه: فوتبال در این ورزشگاه‌های تبریز ممنوع است!

گزارش ویژه: فوتبال در این ورزشگاه‌های تبریز ممنوع است!
شهر تبریز از شهرهای فوتبال‌خیز کشور دارای ورزشگاه‌های متعددی است ولی متاسفانه در سال‌های گذشته بسیاری از این ورزشگاه‌ها از جریان خدمت‌رسانی به جامعه ورزشی خارج شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شهر تبریز با داشتن تیم‌های متعدد فوتبال در رده‌های سنی و علاقه‌مندان پرتعداد هر ساله به جای افزایش سرانه‌ ورزشی شاهد نابودی یا عدم استفاده بیش از ۱۰ ورزشگاه فوتبال نسبت به سالیان گذشته می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این گزارش به بررسی ورزشگاه‌هایی پرداخته‌ایم که ولو اختصاصی بودن می‌توانند در اختیار این ورزش پرطرفدار قرار بگیرند و نیز ورزشگاه‌هایی که با بی‌توجهی به سمت نابودی رفته‌اند:

,

دانشگاه تبریز: زیبای خفته!

,

ورزشگاه دانشگاه تبریز یکی از زیباترین ورزشگاه‌های کشور است که با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار نفر در داخل دانشگاه تبریز قرار گرفته ولی سالیان سال است که از مدار خدمت‌رسانی به فوتبالیست‌های تبریز خارج شده است.

,

مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی هیچ تلاشی برای استفاده از این ورزشگاه انجام نداده‌اند.

,

این ورزشگاه که در مجاورت بلوار نیایش تبریز قرار دارد، می‌تواند با ایجاد راه دسترسی جداگانه محملی برای برگزاری مسابقات پایه و لیگ‌های ۲ و ۳ کشوری باشد.

,

 

,

کارخانه تراکتورسازی: بحران پسازنوزی!

, کارخانه تراکتورسازی: بحران پسازنوزی!,

ورزشگاه‌های کارخانه تراکتورسازی با واگذاری باشگاه تراکتور به محمدرضا زنوزی سه قفله شده‌اند و هیچ بهره‌برداری از ورزشگاه شهید باکری و چمن مصنوعی و چمن داخل مجتمع انجام نمی‌شود.

,

مجتمع تراکتورسازی تبریز پیش از این دارای ۷ ورزشگاه و چمن فوتبال بود که یکی این چمن‌ها که همیشه محل تمرینات پیش فصل تیم تراکتور در مجاورت دانشگاه علمی کاربردی تراکتورسازی به راحتی تغییر کاربری داده و به پاساژ تبدیل شد.

,

ورزشگاه شهید باکری که ظرفیت سکوهای بتی و فلزی آن بیش از ۲۰ هزار نفر می‌باشد، میزبان مسابقات لیگ برتر نیز بوده و در سال‌های گذشته محل تمرینات تیم ماشین‌سازی تبریز بوده که بیش از ۳ سال هیچ استفاده ورزشی از آن صورت نگرفته است.

,

چمن مصنوعی کارخانه تراکتورسازی هم که پیش‌تر محل آکادمی باشگاه تراکتور بود، به سرنوشت ورزشگاه شهید باکری دچار شده است.

,

 

,

باغشمال: به خاطرات پیوسته است

, باغشمال: به خاطرات پیوسته است,

ورزشگاه پیر باغشمال یا تختی تبریز نیز چندین سال است که برای اهالی فوتبال قابل استفاده نیست و علت آن فرسودگی سکوها اعلام شده، این درحالی است که کماکان میزبان برنامه‌های غیرفوتبالی است!

,

این ورزشگاه به دلیل قرارگیری در مرکز شهر تبریز امکان برگزاری مسابقات مهم کشوری را ندارد و می‌تواند میزبان مسابقات ورزشی در سطح پایه کشوری و مسابقات استانی باشد.

,

مدیرکل جدید ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی بایستی به زودی برنامه‌های خود را برای احیای این ورزشگاه قدیمی اعلام کند.

,

 

,

قویدل: باند سقوط هواپیما!

, قویدل: باند سقوط هواپیما!,

ورزشگاه شهید قویدل تبریز (گشتارگاه) که برای برگزاری بازی‌های تیم ماشین‌سازی شهرداری در لیگ برتر در نظر گرفته شده بود، با گذشت ۸ سال از افتتاح این ورزشگاه تاکنون شاهد حتی یک مسابقه ورزشی در این ورزشگاه نبوده‌ایم.

,

این ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری که در مجاورت فرهنگ‌سرای الغدیر قرار دارد و دارای نورافکن می‌باشد، به دلیل عدم مطالعات اولیه به شکل چمن طبیعی ساخته شده است و از سویی به علت مشکلات آب منطقه امکان آبیاری این ورزشگاه وجود ندارد و تاکنون کسی در خصوص این تخلف بزرگ شهرداری تبریز پاسخگوی مردم تبریز نبوده است.

,

این ورزشگاه در جریان سقوط هواپیمایی جنگی در سال گذشته که حتی آسیب جزئی به سکوهای تماشاگران و سردر آن به وجود آورد، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

,

 

,

فرودگاه و راه‌آهن: خارج از دسترس

, فرودگاه و راه‌آهن: خارج از دسترس,

مجموعه چمن‌های فرودگاه تبریز در گذشته میزبان حجم گسترده فوتبالدوستان تبریزی بوده امروزه به کلی نابود شده و تنها یک زمین چمن مصنوعی در این مجموعه ورزشی پررونق گذشته مشغول فعالیت است و دو ورزشگاه این مجموعه به کلی نابود شده است.

,

ورزشگاه راه آهن تبریز هم در گذشته میزبان مسابقات و تمرینات تیم‌های مختلف تبریزی بوده امروزه از مدار خدمت‌رسانی به طیف گسترده فوتبالی‌های تبریز خارج شده است.

,

این ورزشگاه با توجه به موقعیت مکانی آن که رو به روی شهرداری منطقه ۶ تبریز قرار دارد، می‌تواند با مشارکت شهرداری با ایجاد راه دسترسی مناسب از خارج از مجموعه راه آهن و افزایش زمین‌های فوتبال آن میزبان جوانان ورزش دوست منطقه شود.

,

 

,

ماشین‌سازی و پتروشیمی: نابودشدگان

, ماشین‌سازی و پتروشیمی: نابودشدگان,

ورزشگاه‌های کارخانه ماشین‌سازی به جز یک مورد همگی نابود شده است و تنها تیرک‌های فوتبال از آن برای آیندگان به یادگار مانده است.

,

۲ ورزشگاه پتروشیمی تبریز که میزبان مسابقات لیگ یک کشور نیز بوده‌اند بعد از انحلال این باشگاه به کلی نابود شده است.

,

این ورزشگاه هم‌اکنون در مجاورت کنارگذر غربی تبریز قرار گرفته و می‌تواند با ایجاد راه دسترسی به عنوان مسئولیت اجتماعی این شرکت به خدمت جوانان تبریز و منطقه اطراف پتروشیمی در بیاید.

,

 

,

دانشگاه آزاد: محل بهره‌برداری رفسنجان!

, دانشگاه آزاد: محل بهره‌برداری رفسنجان!,

ورزشگاه دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر ورزشگاه‌های تبریز است که چمن آن به کلی خارج و به ورزشگاه مس رفسنجان منتقل شده است و تاکنون خبری از کاشت چمن در این ورزشگاه نبوده و البته مشکل راه دسترسی نیز دارد.

,

در کنار این ورزشگاه‌ها می‌توان به وضعیت چمن‌های فوتبال بیمارستان رازی – آذرآب – مخابرات – ایدم – کارگران – شرکت نفت تبریز و … اشاره کرد که شهر تبریز را با وجود این تعداد ورزشگاه و زمین چمن دچار کمبود مکان برای تمرین و بازی تیم‌های تبریزی کرده است.

,

 

,

پاس: مثل تیم پاس!

, پاس: مثل تیم پاس!,

ورزشگاه پاس تبریز هم که از نظر موقیعت مکانی در بهترین نقطه شهر تبریز یعنی نصف راه (میدان جهاد کنونی) قرار داشت، تخریب و تبدیل به بیمارستان الغدیر شد و ورزشگاه جایگزینی توسط نیروی انتظامی ساخته نشد تا همچون تیم همنام خود در فوتبال کشور به تاریخ بپیوندد.

,

نگارنده: بهمن جهدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه