اخبار داغ

استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل بین الملل مطرح کرد؛

هرگاه از مکتب امام فاصله گرفتیم دچار چالش شدیم/ تبلور باور به جمهوری اسلامی و امید به آینده در کلام رهبر انقلاب

هرگاه از مکتب امام فاصله گرفتیم دچار چالش شدیم/ تبلور باور به جمهوری اسلامی و امید به آینده در کلام رهبر انقلاب
روح الله منعم گفت: انقلاب اسلامی زنده و مانا است چون هر لحظه فضا و امکان جدید در انقلاب اسلامی ایجاد می شود. انقلاب نه در امروز بلکه در ۵۰ سال آینده نیز هست چون مدام با توجه به مقتضیات و احکام ثانویه و شرایط زمان و مکان بازتولید و بازنشر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  “روح الله منعم طالمی” استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با  ۸دی در رابطه با اهمیت بالای بیانات رهبر معظم انقلاب در سی و سومین سالروز رحلت امام خمینی (ره)، یکی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی را خودباوری دانست و اظهار کرد: مهم این است که خودمان را باور داشته باشیم زیرا در پی این خودباوری امیدواری به وجود می آید و با خودباوری بسیاری از مشکلات و ابر چالش ها حل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با بیان اینکه اگرچه امام از میان ما رفتند اما به معنای واقعی کلمه، راه روش و مسلک و هدف امام ادامه دارد و پابرجاست، گفت: روح امام در کالبد نظام جمهوری اسلامی و رهبری زنده است و خداباوری، دین مداری، مردم محوری ایشان باعث شد این چرخه جوشان و مسیر تعالی بخش ادامه دار شود.
,
 
,
خطای تحریف مکتب امام در ویترینی شیشه ای
, خطای تحریف مکتب امام در ویترینی شیشه ای,
 
,
این استاد دانشگاه با بیان اینکه عده ای امام را در ویترین شیشه ای خودشان تعریف کرده و یک امام جدید در تفکرات و ذهن سیاسی شان می سازند، گفت: و عده ای دیگر که هیچ اعتقادی به مبانی امام ندارند، به دنبال حذف ایشان هستند اما به هر بهانه ای شور و شعور مذهبی ایرانیان نام امام را زنده می کند.
,
 
,
امام محدود به یک شخص نیست بلکه یک مسیر و چشمه جوشان است
, امام محدود به یک شخص نیست بلکه یک مسیر و چشمه جوشان است,
 
,
وی با تأکید بر اینکه امام محدود به یک شخص نیست بلکه یک مسیر و چشمه جوشان است، گفت: اگر بخواهیم نامی از ایشان نباشد باید این مسیر و رودخانه که همان اسلام و قرآن و مکتب است را نیز متوقف کنیم.
,
 
,
این کارشناس روابط بین الملل با اشاره به اینکه بدون شک انقلاب اسلامی با عروج امام به اتمام نرسیده است، اظهار کرد: بر اساس رویه ها و نظریات غالب در جهان، بعد از مرگ رهبر یک انقلاب آن جریان یا به پایان می رسد یا منحرف می شود و یا در موزه ها یافت می شود. آیا از لنین در روسیه یا جمال عبدالناصر در مصر یا قذافی در لیبی یا صدام در عراق به خیر و نیکی نام برده می شود؟
,
 
,
وی ادامه داد: این در حالی است که امام سعی کرد با رویه و فرم های غالب، با تبعیت از احکام الهی در تعاریف انقلاب تغییر ایجاد کند. انقلاب اسلامی زنده و مانا است چون هر لحظه فضا و امکان جدید در انقلاب اسلامی ایجاد می شود. انقلاب نه در امروز بلکه در ۵۰ سال آینده نیز هست چون مدام با توجه به مقتضیات و احکام ثانویه و شرایط زمان و مکان بازتولید و بازنشر می شود.
,
 
,
هرگاه از نقشه راه مکتب امام فاصله گرفتیم، دچار چالش شدیم
, هرگاه از نقشه راه مکتب امام فاصله گرفتیم، دچار چالش شدیم,
 
,
منعم افزود: وقتی امام به ملکوت اعلی پیوستند یاران صدیق امام هیچ ترسی در دل نداشتند چون می دانستند با رفتن امام، مسیر و جهتش در فردی دیگر جایگزین خواهد شد. پس از این ۳۳ سال، فراز و فرود، موفقیت و شکست های زیادی داشتیم، موفقیت هایمان در جایی بود که از مسیر انقلاب خارج نشدیم و دچار افراط و تفریط نشدیم و هرجا به چالش و بن بست برخوردیم جایی بود که از قالب انقلابی ـ اسلامی و از نقشه راه مکتب امام فاصله گرفتیم و خواستیم تحت تبعیت دشمنان خودمان قرار بگیریم.
,
 
,
وی بیان کرد: در حال حاضر، به مرحله ای از پوست اندازی سیاسی رسیده ایم که می توانیم بگوییم انقلاب هم اشکالات و انحرافاتی دارد اما باید خودش آن ها را برطرف کند این خودش یعنی نیروهای جوان آماده و پای کار که تحت تاثیر انقلاب و تفکر جهادی هستند.
,
 
,
این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: دنیای امروز تحت تاثیر علوم و فنون و تکنولوژی امروز است و رهبری به نگاه نرم افزاری به قدرت اشاره داشتند. امروز توان نظامی، اطلاعاتی و امنیتی ما در سطح بالایی است اما اگر دلخوش بشویم و به آن بسنده کنیم با آسیب های جدی رو به رو خواهیم شد.
,
 
,
تعریفی جدید از قدرت
, تعریفی جدید از قدرت,
 
,
وی با اشاره به تعاریف جدید از قدرت تصریح کرد: امروزه قدرت، نه در خاکریزها و مرزها بلکه در گوشی تلفن همراه و رایانه ها و در ‌محل زندگی ماست و این چیزی جز قدرت امواج و سیگنال و داده های اطلاعاتی نیست.
,
 
,
منعم افزود: غربی ها، خصوصا آمریکایی ها از دهه ۶۰ میلادی به شدت در حال فعالیت در این حوزه هستند ولی آنان هم مصون از این وضعیت نیستند. این تنها مسئله ما نیست وقتی فاقد دروازه بانی خبر هستیم و اخبار جعلی و دروغین در کنار اخبار واقعی به صورت گسترده پخش می شود در ذهن و فکر مردم قرار گرفته و ناخودآگاه سرایت می کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه امروزه باید جمهوری اسلامی روی این بخش از قدرت کار کند، گفت: باید تولید فکر، محتوا، اندیشه، تحلیل خبر و تولید باور داشته باشیم. وقتی رهبری بر جهاد تبیین تاکید می کنند، آینده نگری ایشان بر همین اتفاقاتی است که در سطح جامعه مشاهده می کنیم؛ مثلا در بخش خصوصی خطا و بی قانونی می شود نظام باید پاسخگو باشد! این در حالی است که اخیرا طی دو حمله دو نوجوان در ایالت متحده، ۵۰ نفر کشته شدند این در حالی است که شبکه های فارسی زبان که برای ملت ایران جعل خبر می کنند کم ترین توجهی به این مسئله نکردند.
,
 
,
این تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه کمبود غلات و دانه های روغنی در کشور ما و در سطح منطقه و جهان وجود دراد. افرایش نرخ تورم و مشکلات برخی کشورها در تأمین قوت غالب را شاهد هستیم اما چرا این پمپاژ ناامیدی به سمت کشور ماست؟ چرا در کشورهایی چون مصر و عربستان این هجمه ها وجود ندارد؟ این حجم سنگین از خبر علیه کشور ما بیانگر این است که کشور ما در مسیر درستی قرار گرفته است.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یعنی ایجاد فرهنگ سیاسی جدید (استقلال) ورای نگاه شرقی و غربی، تصریح کرد: اشکالات و نقص هایی در شبکه حکمرانی ما وجود دارد که باید نسبت به آن با جهاد تبیین، قدرت و فهم رسانه ای و تیزهوشی رسانه ای آگاه و فعال باشیم. علی الخصوص در بخش ایرادات، ما نمی توانیم شعار ظفرمندانه در حوزه بین المللی بدهیم اما حکمرانی را در کشور را به درستی مدیریت نکنیم.
,
 
,
منعم افزود: اگر فقط بر این مسئله غرّه بشویم که در طول این ۴۴ سال دشمن نتوانسته به پایه های سیاسی و امنیتی ما آسیب بزند و دیگر ضعف هایمان را نبینیم دچار افراط و تفریط خواهیم شد. اگر در هر عرصه ای با هجمه بیشتری از سخن پراکنی دشمنان مواجه شویم، آنجا توانمندی و موفقیت بین المللی ما افزایش یافته که هم امیدوارانه است و هم باید مارا فعالتر کند.
,
 
,
تبلور باور به جمهوری اسلامی و امید به آینده در کلام رهبر انقلاب
, تبلور باور به جمهوری اسلامی و امید به آینده در کلام رهبر انقلاب,
 
,
وی با بیان اینکه دهه هشتادی ها و نودی ها با کارهای خوب و درست رسانه ای قابلیت ارشاد در مسیر انقلاب را پیدا می کنند، گفت: یک سرود کمتر از ۱۰ دقیقه که هزینه تولیدش با سریال ها و فیلم های میلیاردی قابل قیاس نیست را نگاه کنید که  اثرگذاری به شدت خارق العاده در فضای فرهنگی کشور ایجاد کرده است.
,
 
,
این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اهمیت جایگاه باور در اذهان مردم، بیان کرد: مهم این است که خودمان را باور داشته باشیم وقتی باور باشد یعنی امیدوار هستیم و اگر سخنرانی رهبر انقلاب را بخواهم در دو جمله خلاصه کنم یعنی باور به جمهوری اسلامی و امید به آینده.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه