اخبار داغ

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد؛

پیش‌بینی دمای حدود ۴۰ درجه‌ای در مازندران/هشدار احتمال تنش گرمایی

پیش‌بینی دمای حدود ۴۰ درجه‌ای در مازندران/هشدار احتمال تنش گرمایی
احمد اسدی گفت: پیش بینی می‌شود در مناطق مرکزی و شرقی مازندران بویژه روز‌های دوشنبه و سه شنبه حداکثر دمای هوا به بیش از ۳۸ درجه هم برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد اسدی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: به دلیل استقرار سامانه کم فشار سطح زمین و تقویت جریانات گرم جنوبی، شاهد هوای گرم شبه تابستانی تا روز سه شنبه ۱۷ خرداد در استان خواهیم بود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در این مدت در مناطق مرکزی و شرقی بویژه روز‌های دوشنبه و سه شنبه حداکثر دمای هوا به بیش از ۳۸ درجه هم برسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: در این مدت ارتفاعات به ویژه ارتفاعات مرکزی و نیمه غربی در ساعات بعد از ظهر با احتمال افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

اسدی گفت: از اواخر روز سه شنبه، بتدریج شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید موقتی در استان هستیم که موجب می‌شود روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه مقداری از شدت گرما کاسته شود.

وی افزود: دیروز ساری، آمل و دشت ناز با دمای ۳۲ درجه گرمترین و صبح امروز بلده با دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مناطق استان بودند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تاکید کرد: افزایش دما با احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی، مراتع و جنگل‌ها همراه است.

اسدی به شهروندان توصیه کرد: از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند و فعالان بخش کشاورزی و دامداری نیز نسبت به نصب تهویه هوا در واحد‌های گلخانه‌ای، مرغداری و دامداری‌ها و آبیاری باغات و محصولات زراعی در ساعات خنک روز اقدام کنند.

وی با هشدار احتمال تنش گرمایی در انسان‌ها و حیوانات از مردم خواست در مصرف آب و برق صرفه جویی و نسبت به آبیاری باغات اقدام کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: دریا در دو روز آینده موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه