اخبار داغ

وقتی «کن» ابزار جنگ ترکیبی علیه مردم ایران می‌شود؛

توهین به «ایران» در جشنواره کن واکنش هنرمندان دغدغه‌مند را برانگیخت/ سیاه‌نمایی؛ رمز راهیابی به جشنواره‌های سیاسی

توهین به «ایران» در جشنواره کن واکنش هنرمندان دغدغه‌مند را برانگیخت/ سیاه‌نمایی؛ رمز راهیابی به جشنواره‌های سیاسی
اکران فیلم ضدایرانی عنکبوت مقدس در جشنواره سیاسی کن، موجی از انتقادات را به همراه داشت و در این بین بخشی از هنرمندان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، رهبر معظم انقلاب چند ماه قبل به جنگ ترکیبی دشمن علیه مردم ایران اشاره کردند و فرمودند: «دشمنان ما، جبهه‌ی دشمن -چون دشمن یک جبهه است؛ یک جبهه‌ی عظیم است- امروز دست زده به یک تهاجم ترکیبی؛ تهاجم دشمن یک تهاجم ترکیبی است؛ یعنی جنبه‌ی اقتصادی در آن هست، جنبه‌ی سیاسی در آن هست، جنبه‌ی امنیّتی در آن هست، جنبه‌ی رسانه‌ای در آن هست، جنبه‌ی دیپلماسی در آن هست، از همه جهت یک حمله‌ی ترکیبیِ دسته‌جمعی را شروع کرده‌اند.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

یکی از عرصه‌هایی که دشمنان مردم ایران، تهاجم علیه مردم و کشورمان را در قالب آن دنبال می‌کنند عرصه فیلم و سینما است که خود یک رسانه محسوب می‌شود. جشنواره کن یکی از فستیوال‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و همواره یکی از معیارهای فیلم‌های ایرانی که در این فستیوال مورد توجه قرار می‌گیرد، محتوای ضدایرانی این فیلم‌ها است.

,

رقابت دو فیلم ایرانی برای حمله به «ایران» در جشنواره کن

, رقابت دو فیلم ایرانی برای حمله به «ایران» در جشنواره کن, رقابت دو فیلم ایرانی برای حمله به «ایران» در جشنواره کن,

امسال نیز دو فیلم ایرانی که یکی در داخل کشور ساخته شده بود و دیگری در خارج از کشور با محتوای سیاه‌نمایی علیه ایران به جشنواره راه یافتند و بازیگر فیلم موهن عنکبوت مقدس به عنوان بازیگر برتر نیز انتخاب شد. این در حالی است که عوامل هر دو فیلم نیز تا جایی که توانستند علیه ایران در جریان برگزاری جشنواره کن سیاه‌نمایی کردند.

,

اما این موضوع با واکنش‌هایی در بین سینماگران همراه شد و بسیاری از آن‌ها رویکرد سیاسی جشنواره کن را مورد توجه قرار دادند.

,

, ,

عنکبوت مقدس شب‌نامه‌ای سخیف و موهن علیه اعتقادات مسلمانان

, عنکبوت مقدس شب‌نامه‌ای سخیف و موهن علیه اعتقادات مسلمانان, عنکبوت مقدس شب‌نامه‌ای سخیف و موهن علیه اعتقادات مسلمانان,

سازمان سینمایی در بیانیه ای در محکومیت اقدام سیاسی جشنواره کن، "عنکبوت مقدس" شب‌نامه‌ای سخیف و موهن علیه اعتقادات مسلمانان دانست و اعلام کرد: «در جشنواره فیلم کن که تحت سیطره و فرامین دولت فرانسه برگزار می‌شود شاهد آن بودیم که ساخته‌ای نه تنها صرفا سیاسی بلکه شب‌نامه سخیف تصویری که ماحصل ذهن مشوش فردی ایرانی‌تبار و برآمده از زر استکبار است و به اعتقادات و ارزش‌های میلیون‌ها مسلمان و شیعیان جهان توهین کرده مورد توجه این جشنواره قرار گرفته است.

,

در حالی فیلم موهوم "عنکبوت مقدس" با ارایه چهره‌ای مخدوش از جامعه‌ ایرانی و با توهین آشکار به باورهای شیعیان در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته که با انتخاب سیاسی این اثر ضعیف به عقیده بسیاری از منتقدان و کارشناسان جای سوال مهمی در کارنامه حرفه‌ای این جشنواره بین‌المللی به جای گذاشته است.»

,

ده‌ها است که در کن خبری از هنر نیست

, ده‌ها است که در کن خبری از هنر نیست, ده‌ها است که در کن خبری از هنر نیست,

مسعود فراستی منتقد نام‌آشنای سینما نیز نوشت: «نه فقط در کن، که در ونیز و برلین و اسکار هم دهه‌ها است که دیگر خبری از اثر و هنر نیست. هرچه هست مفهوم زدگی است و سیاست زدگی بورژوایی.»

,

ابوالقاسم طالبی نویسنده و کارگردان سینما در واکنش به فیلم موهن عنکبوت مقدس گفت: «عنکبوت مقدس یک فیلم درجه چندم علیه اسلام و ایران است؛ خدا جواب این توهین‌های دشمن را خواهد داد اما محبان امام رضا هم وظیفه خودشان را دارند. همانطور که تزارها به حرم رضوی توهین کردند و اثری از آنها امروز نیست، سرنوشت توهین‌کنندگان امروز به امام رضا هم مشخص خواهد شد. این فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره کن هم یکی مانده به آخر شده است.»

,

, ,

سلبریتی‌هایی که صفر تا صد زندگی‌شان از حمایت های حکومت است

, سلبریتی‌هایی که صفر تا صد زندگی‌شان از حمایت های حکومت است, سلبریتی‌هایی که صفر تا صد زندگی‌شان از حمایت های حکومت است,

سهیل کریمی کارگردان و مستندساز نیز در واکنش به حواشی کن نوشت: «عضو فلان نهاد در ظاهر مستقل اما در خفا وابسته به حکومت می‌شوند. از سوبسید فرهنگی هنری فلان وزارت‌خانه استفاده می‌کنند. با سوبسید و حمایت مالی فلان نهاد سینمایی حکومتی فیلم می‌سازند و در فیلم‌ها بازی می‌کنند. از سوبسید هنری حکومت برای پخش فیلم‌شان در سینماها استفاده می‌کنند. با حمایت تلویزیون ملی حکومت و رسانه‌هایی که دو لا پهنا از حکومت کمک مالی می‌گیرند معروف می‌شوند و تابلوی سلبریتی به دستشان می‌گیرند. صفر تا صد زندگی‌شان حمایت‌های این حکومت از آن‌ها است.»

,

نمی‌شود میلیارد میلیارد دستمزد تهیه‌کننده اختلاسگر را نوش جان کنی و بعد در شبکه‌های خارجی ادای رابین هود را دربیاوری!

,

آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما و تلویزیون نیز در واکنش به رخدادهای امسال جشنواره کن، ترانه علیدوستی را مخاطب خود قرار داد و نوشت: «خانم ترانه علیدوستی هنرمند گرامی با این پز نمی‌شود از درد مردم گفت، نمی‌توان درک کرد دست‌های پینه‌بسته پدری را، نخواهی فهمید رنج مادری را که خود سرپرست خانواده است یعنی چه؟

,

مگر می‌شود میلیارد میلیارد دستمزد تهیه‌کننده اختلاسگر را نوش جان کنی و بعد در شبکه‌های خارجی ادای رابین هود را دربیاوری؟ ای بانوی دلاور و شجاع پول دستمزد شهرزاد را به مردمی که مدعی هستی دوست‌شان داری و قلبت برایشان می‌تپد با عشق ببخش، شعار را همه ما بلدیم.

,

راستی چرا آنجا صدای مردم را نشنیدی؟ چرا نگفتی کمر مردم از تحریم‌ شکسته؟ چرا با یک تسلیت تسلای دل مردم داغ‌دیده آبادن نبودی؟»

,

محمد مهدی اسماعیلی وزریر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نسبت به فیلم ضدایرانی عنکبوت مقدس واکنش نشان داد و اظهار داشت: «فیلم موهون "عنکبوت مقدس" در کشور اردن تولید شده و عوامل آن در خارج از کشور هستند ولی اگر در داخل کشور باشند آن‌ها را مشمول موارد انضباطی وزارت ارشاد می‌دانیم. هیچ کشوری حق ندارد به بهانه چنین جشنواره‌هایی به مقدسات یک ملت توهین کند. از طریق وزارت امور خارجه پیگیر هستیم.»

,

, ,

عنکبوت مقدس توهین صریح به همه ملت ایران است

, عنکبوت مقدس توهین صریح به همه ملت ایران است, عنکبوت مقدس توهین صریح به همه ملت ایران است,

روح‌الله شمقدری نویسنده و تهیه کننده سینما نیز گفت: «جشنواره کن سال‌ها است که رویکرد سیاسی خودش را خیلی واضح نشان می‌دهد و امروز دیگر این رویه موضوع پنهانی نیست.

,

فیلم عنکبوت مقدس یک تصویر بسیار سیاه و مفلوکی را از ایران نمایش می‌دهد و یک توهین صریح به همه ملت ایران و بخصوص به شهر مقدس مشهد است.

,

اینکه به یک بازیگر این فیلم هم جایزه داده شد، تشدیدکننده همان رویکرد سیاسی جشنواره است و بر اساس نقدهای افرادی که این فیلم را دیده‌اند این بازی بازیگر یاد شده بازی درخشان و قابل توجهی نبوده و یک بازی معمولی بوده و این در حالی است که بنابر اظهارنظر افرادی که در جشنواره حاضر بودند بازی‌های خیلی بهتری در فیلم‌های حاضر در جشنواره وجود داشته است.»

,

مواضع ضدایرانی سلبریتی‌ها به آن‌ها دیکته می‌شود

, مواضع ضدایرانی سلبریتی‌ها به آن‌ها دیکته می‌شود, مواضع ضدایرانی سلبریتی‌ها به آن‌ها دیکته می‌شود,

ماشاالله شاهمرادی‌زاده، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: «نباید از کنار صحبت‌های افرادی مانند ترانه علیدوستی و زهرا امیرابراهیمی که در خارج کشور علیه منافع ملی کشورمان موضع گرفتند ساده رد شویم؛ چرا که این حرف‌ها به آن‌ها دیکته می‌شود و باید قبول کنیم که فراماسون‌ها و دستگاه تبلیغاتی غرب هستند که تصمیم می‌گیرند چه بازیگر یا فیلمی جایزه‌های بین‌المللی را دریافت کنند.»

,

جایزه فقط برای فیلم ضدایرانی

, جایزه فقط برای فیلم ضدایرانی, جایزه فقط برای فیلم ضدایرانی,

قبل از این نیز بهروز افخمی نویسنده و کارگردان نام‌آشنای سینما پیرامون جشنواره کن گفته بود: « فیلم‌سازان ایرانی باید خوب بدانند که چه نوع تصویری از ایران باید عرضه کنند، آن‌ها در جشنواره کن نباید تصویر خوبی از ایران نشان بدهند.

,

به‌عنوان مثال جعفر پناهی فیلمی ساخته بود که بخشی از آن در مناطق ثروتمند بود که به او گفتند باید این صحنه‌ها را از فیلم خارج کنی!»

,

اکبر عبدی بازیگر سرشناس کشورمان نیز سیاه نمایی شدید علیه ایران را عامل اصلی انتخاب فیلم ها در جشنواره های خارجی دانست و گفته بود: «متاسفانه در خارج از ایران به فیلم‌هایی جایزه می‌دهند که درباره بدبختی و بیچارگی ایرانی‌ها باشد؛ به این فیلم‌ها جایزه می‌دهند که ما در این فیلم‌ها بمانیم، راجع به هیچ پیشرفتی در ایران فیلمی نباشد اما آن‌ها هر دروغی را می‌سازند و به خورد جوانان ما می‌دهند. فیلمی که یک سر و گردن ایران را به خارجی‌ها خوب معرفی کند، نیست. ایران را بدبخت و فقیر و کویر نشان می‌دهند و به آن‌ها جایزه می‌دهند، تا ما سرگرم ساخت این فیلم ها باشیم.»

,

آنچه روشن است اینکه، امروز دیگر رویکرد سیاسی و ضدایرانی جشنواره کن موضوع پنهانی نیست و آن‌ها آشکارا اصرار دارند آثار و فیلم‌های ضدایرانی را بزرگ کنند.

, آنچه روشن است اینکه، امروز دیگر رویکرد سیاسی و ضدایرانی جشنواره کن موضوع پنهانی نیست و آن‌ها آشکارا اصرار دارند آثار و فیلم‌های ضدایرانی را بزرگ کنند.,

این البته واقعیتی است که به وضوح به جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران صحه می‌گذارد و نشان می‌دهد آن‌ها برای تقابل با مردم ایران از هیچ فرصتی فروگذار نمی‌کنند.

, این البته واقعیتی است که به وضوح به جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران صحه می‌گذارد و نشان می‌دهد آن‌ها برای تقابل با مردم ایران از هیچ فرصتی فروگذار نمی‌کنند.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه