اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان:

ساعات اوج مصرف برق، صرفه‌جویی کنیم/ کاهش ۵۸ گیگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته

ساعات اوج مصرف برق، صرفه‌جویی کنیم/ کاهش ۵۸ گیگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته
سید محمد حسینی نژاد گفت: مشترکین برق خانگی جهت حمایت و تأمین برق بخش صنعتی در فصول گرم سال، در مصرف برق صرفه جویی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در گفتگو با مرآت ضمن اشاره به تعداد مشترکین صنعتی و خانگی،گفت: در حال حاضر ۳۰۶ هزار مشترک برق خانگی و ۵ هزار و۸۹۰ مشترک برق صنعتی در استان وجود دارد که در مجموع ۷۵ درصد آمار موجود را مشترکین خانگی و حدود ۱.۵ درصد را مشترکین برق صنعتی تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

حسینی نژاد با اشاره به میزان مصرف برق در سطح استان، اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان خانگی در دو ماهه ابتدایی سال جاری به طور متوسط ۴۰ گیگاوات بوده که این میزان نسب به سال گذشته حدود ۱۳ گیگاوات کاهش داشته است.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در ادامه افزود: همچنین میزان مصرف برق مشترکان صنعتی در سال جاری ۱۵۰ گیگاوات بوده که این میزان مصرف نسب به دو ماهه نخست سال گذشته حدود ۴۵ گیگاوات کاهش داشته است.

,

وی با اشاره به فعالیت دستگاه های استخراج رمز ارز در استان سمنان اظهار کرد:  میزان مصرف برق جهت استخراج رمز ارز در سال گذشته ۵ و ۸ دهم گیگاوات بوده که این میزان ۴ دهم درصد مصرف برق کل صنعت استان را شامل می شود.

,

حسینی نژاد در خصوص جریمه مشترکین پرمصرف برق، عنوان کرد: در صورت مصرف تا ۱.۵ برابر الگوی مصرف، هزینه برق مصرفی با نرخ ۱.۵ برابر هزینه تأمین برق خواهد بود و همچنین میزان ۱.۵ تا ۲ برابر الگوی مصرف برق، افزایش ۲.۵برابری هزینه تأمین برق را به همراه خواهد داشت که این مقدار در صورت مصرف مازاد بر ۲ برابر الگوی مصرف، با نرخ ۳.۵ برابر هزینه تأمین برق محاسبه خواهد شد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به میزان مصرف ۲ هزار و ۹۹۵ گیگاوات برق در سال گذشته، افزود: از این میزان حدود ۴۶ درصد از کل مصرف برق متعلق به صنعت و در حدود ۱۹ درصد از آن متعلق به مشترکین خانگی بوده است.

,

وی ضمن توصیه به صرفه جویی در مصرف برق به خصوص ساعات اوج مصرف، به مشترکین توصیه کرد: عدم استفاده هم زمان از وسایل برقی پرمصرف در زمان اوج مصرف به منظور عدم صدمه به وسایل برقی به علت مصرف بالای برق و احتمال خاموشی برق در این ساعات و همچنین دقت به برچسب مصرف انرژی هنگام خرید وسایل برقی به صرفه جویی در مصرف برق کمک مؤثری خواهد کرد.

,

حسینی نژاد در ادامه تأکید کرد: سرویس کولر ها، نصب سایبان بر روی کولر و عایق کاری کانال های کولر و تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد و همچنین استفاده از دور کند کولرها در ساعات ۱۲ تا ۱۸ یعنی ساعات اوج مصرف و بسته نگه داشتن در و پنجره ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی ضمن جلوگیری از مصرف بی رویه برق، دمای مناسب در روزهای گرم سال را برای مشترکین فراهم خواهد ساخت.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان افزود: خاموش کردن لامپ ها در روز و تمیز کردن منظم چراغ ها و حباب لامپ ها که باعث افزایش نوردهی آنها خواهد شد و همچنین استفاده از لامپ های فوق کم مصرف وled به جای لامپ های پرمصرف و غیر استاندارد به رعایت الگوی مصرف مشترکین کمک مؤثری خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه