اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

۱۰۹ پروژه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

۱۰۹ پروژه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد
جعفری گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۱۰۹ پروژه با هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد و ۲۹۸ میلیون تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی جعفری امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه ۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است، اظهار کرد: به همین مناسبت امسال ۱۰۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سطح استان افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از مزایای پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی بیش از ۱۹ هزار و ۳۳۲ خانوار با ۸۱ هزار و ۳۳۰ نفر جمعیت بهره مند می‌شوند، گفت: همچنین برای سه هزار و ۴۸ نفر تثبیت شغل و برای هزار و ۵۸ نفر اشتغال غیرمستقیم در این پروژه‌ها ایجاد شده است.

,

وی با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی پروژه در حوزه‌های اجرایی مربوط به پروژه‌های آب و خاک با ۵۷ پروژه، باغبانی با ۱۲ پروژه و منابع طبیعی و آبخیزداری با ۹ پروژه است، ادامه داد: بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به شهرستان  های سرایان، زیرکوه، سربیشه، نهبندان و خوسف است.

,

جعفری  با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی ۱۱ روستا بازار با هدف عرضه مستقیم محصولات تولیدی روستائیان نیز در استان افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: از ۲۴ خرداد ماه نیز به مدت سه روز نمایشگاه یافته‌ها و توانمندی‌های بخش جهاد کشاورزی با محوریت توسعه شرکت‌های دانش بنیان در بوستان کاجستان بیرجند برپا می‌شود.

,

به گفته وی حضور مدیران در مراسم نماز جمعه،‌ برگزاری میز خدمت، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مرکز استان، پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، آغاز کشت قراردادی پایلوت در یک مزرعه و دیدار تشکل‌های بخش کشاورزی با استاندار از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که ماه قبل استاندار خراسان جنوبی از برخی پروژه‌های هاب شتر انجام داد توسط مجری ۲ میلیارد تومان اعتبار درخواست و مقرر شد یک میلیارد تومان توسط سازمان جهاد کشاورزی تامین و یک میلیارد دیگر توسط یکی از بانک‌های عامل در قالب تسهیلات داده شود.

,

جعفری ادامه داد: زنجیره هاب شتر توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال تکمیل است که بخشی از پروژه‌ها تکمیل و خیلی از محصولات به بازار عرضه شده است.

,

وی توضیح داد: درخصوص تولید شیر خشک شتر، ماهانه سه تن شیر از سطح استان جمع‌آوری و به استان مجاور برای تبدیل به شیر خشک ارسال می‌شد اما چند ماه است که درخصوص شیر خشک مشکلی ایجاد شده و شیر خشک از شیر شتر تایید نشده است.

,

 

,

حذف بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران حوزه کشاورزی

, حذف بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران حوزه کشاورزی, حذف بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران حوزه کشاورزی,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تأکید کرد: برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به‌ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی ضمن اینکه بروکراسی اداری را حذف می‌کنیم موضوع را شخصا پیگیری خواهم کرد.

,

وی با بیان اینکه طرح احداث کارخانه فرآوری زرشک با برآورد اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان تهیه شده که با افتتاح آن ۴۵ هزار خانوار زرشک‌کار استان از مزایای آن برخوردار می‌شوند، گفت: محصول زرشک ظرفیت مهمی برای استان است و باید همه پای کار باشیم.

,

جعفری در ادامه خاطر نشان کرد: تولید شربت زرشک بر پایه عسل تولید شده و مورد استقبال قرار گرفته و تجاری‌سازی این محصول در شهرک صنعتی بیرجند در حال انجام است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به توزیع اقلام تنظیم بازار در استان تصریح کرد: در حال حاضر ۹۷۶ تن برنج هندی و تایلندی و ۳۵ تن برنج پاکستانی در حال جذب و حمل به استان است.

,

وی افزود: درخصوص تامین روغن خوراکی هیچ مشکلی نداریم، ۵۸۶ تن شکر خانوار و ۴۰۰ تن سهمیه صنف و صنعت نیز در حال جذب و حمل به استان است.

,

جعفری درخصوص کمبود و گرانی سیب‌ زمینی اظهار کرد: دو محموله سیب زمینی توسط سازمان تعاون روستایی وارد استان شده که در مرکز استان بلوار شهدای عبادی به‌صورت عمده کیلویی ۱۲ هزار تومان و خرده ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درباره اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان گفت: به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۴۰ میلیون تومان و ‌کم‌فشار ۱۵ میلیون تسهیلات به کشاورز پرداخت می‌شود که ۸۵ درصد هزینه مورد نیاز توسط دولت و ۱۵ درصد توسط مردم تامین می‌شود.

,

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۸۹۵ هکتار طرح آبیاری نوین در دست اقدام است عنوان کرد: امسال تاکنون آبیاری نوین در سطح ۶۱۱ هکتار اراضی استان اجرا شده است.

,

 

,

پیشرفت کم طرح نهضت گلخانه در استان/ منابع آبی برای واگذاری نیست

, پیشرفت کم طرح نهضت گلخانه در استان/ منابع آبی برای واگذاری نیست, پیشرفت کم طرح نهضت گلخانه در استان/ منابع آبی برای واگذاری نیست,

جعفری با اشاره به اینکه پیشرفت طرح نهضت گلخانه در استان کم بوده است چون منابع آبی برای واگذاری نیست، افزود: شعار نهضت گلخانه از خود آن بیشتر بود و مجتمع‌های گلخانه‌ای احداث شده اما آب مورد نیاز تخصیص نیافته است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه به ازای هر هکتار گلخانه یک لیتر آب نیاز است در حالی که برای مجتمع ۳۰ هکتاری ۲ لیتر آب اختصاص یافته و سبب تاخیر در اجرای پروژه شده است، یادآور شد: در حال حاضر ۸۰ هکتار گلخانه با تولید ۱۴ هزار و ۱۳۵ تن محصول در استان فعال است.

,

وی افزود: یکی از چالش‌ها این است که مجتمع طراحی و احداث شده اما آب تخصیص پیدا نمی‌کند، امسال ۲۳ هکتار گلخانه به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شد که آب نیز تخصیص یافته است.

,

جعفری خاطر نشان کرد: تا پایان امسال این میزان به ۴۰ هکتار خواهد رسید که برای تخصیص آب ۱۷ هکتار در حال پیگیری هستیم و بدون تخصیص آب، مجتمع در اختیار متقاضی قرار نمی‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه