اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آیت الله شاهچراغی، در مکتب تشیع همانند چراغی روشن است

آیت الله شاهچراغی، در مکتب تشیع همانند چراغی روشن است
محمدمهدی اسماعیلی گفت:آیت الله شاهچراغی تنها متعلق به مردم سمنان نیست بلکه یک چراغ هدایت برای جهات تشیع و اساس پایداری مکتب اهل بیت وابسته به چنین عالمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرآت؛ محمد محمدمهدی اسماعیلی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در آئین نکوداشت آیت ‌الله سید محمد شاهچراغی در سالن هلال‌احمر سمنان گفت: در تاریخ اسلام وتشیع بعد از هجرت پیامبر (ص) هیچ هجرتی بالاتر از هجرت امام رضا (ع) نیست که از مدینه آغاز شد و با طی سختی‌ها به خراسان رسیدند و منشا حرکت تمدنی بزرگ در تاریخ اسلام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرآت,

اسماعیلی در ادامه اذعان کرد: اسماعیلی گفت: شاید عامدانه عده ای از مورخین و گویندگان به این حرکت عظیم و تمدن‌ساز کمتر پرداخته‌اند. حدیث سلسله‌الذهب، عظمت امامت را می‌رساند که امام رضا (ع) در اجتماع عظیم از مردم نیشابور آن حدیث را خواندند و این آغاز حرکات علمی در جهان اسلام است.

,

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این آئین نکوداشت ابراز کرد: آیت الله شاهچراغی تمام عمر پر برکت خود را در راه اهل بیت ومبارزه سپری کرده اند و ارادت مردم سمنان به ایشان بعلت خصایل نیکی است در وجود وی جمع شده است.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آیت الله شاهچراغی تنها متعلق به مردم سمنان نیست بلکه یک چراغ هدایت برای جهات تشیع و اساس پایداری مکتب اهل بیت وابسته به چنین عالمانی است.

,

وی همچنین تاکید کرد: تجلیل از آیت الله شاهچراغی تجلیل از یک فرد نیست بلکه یک مکتب است که همه چیز را در خورد یک جا و ذوابعاد دارا می باشد .

,

بنا به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این عالم حی در طول این نهضت ۶۰ ساله استوار و بدول لغزش حرکت کرده و این استقامت در راه اسلام در خور ستایش و تقدیر است.

,

وی در رمورد برخی آثار به ظاهر هنری مانند فیلم عنکبوت مقدس گفت: متاسفانه کسانی به ظاهر هنرمند هستند، اما به باورهای اعتقادی مردم خیانت می کنند فلذا هنرمند واقعی کسی است که در راستای اعتلای ارزش های جامعه گام برمی دارد.

,

اسماعیلی در نهایت اذعان کرد: عشق و علاقه ی مردم به شهدا و عالمان نشان دهنده بصیرت مردم در تشخیص جایگاه فرهنگ و ارزش های یک ملت است و این خط مشی باید ادامه داشته باشد تا الگوی آیندگان شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه