اخبار داغ

گزارشی از یک کار خوب؛

ماجرای جوجه های یک روزه؛ از معدوم سازی تا توزیع بین روستائیان/ طرحی که ورق بی تدبیری دولت روحانی را در البرز برگرداند

ماجرای جوجه های یک روزه؛ از معدوم سازی تا توزیع بین روستائیان/ طرحی که ورق بی تدبیری دولت روحانی را در البرز برگرداند
با توافق نامه سازمان بسیج سازندگی و وزرات جهادکشاورزی جوجه های یک روزه بین روستاییان البرز توزیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، فروردین ماه سال ۹۹ بود که صنعت مرغ و تولید جوجه یک روزه به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تقاضا در آستانه ورشکستگی قرارگرفت. آن زمان اغلب تولیدکنندگان مرغ معتقد بودند که در هر کیلو تولید مرغ، آنها ۲ هزار تومان ضرر می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
از سوی دیگر افزایش قیمت دانه های سویا و همچنین مواد مغذی که برای مرغ باید تهیه می شد افزایش قیمت داشت اما قیمتی که کشتارگاه از تولید کننده خریداری می کرد با قیمت تمام شده همخوانی نداشت و موجب ضرر و زیان تولید کننده شد.
,
 
,
آن زمان بارها در رسانه های مختلف شاهد گلایه تولیدکنندگان و فعالین این صنف بودیم اما اوج نارضایتی آنها از وضعیت، پس از انتشار گسترده فیلم های معدوم سازی میلیونها جوجه یک روزه توسط واحدهای تولیدی متعدد بیشتر شد.
,
 
,
با انتشار فیلم های معدوم سازی بسیاری از مردم و فعالان رسانه ای به این موضوع واکنش نشان دادند. آنها از بی تدبیری دولت دوازدهم در راستای عدم ساماندهی جوجه های یک روزه اظهار گلایه کرده و آن را نماد بی برنامگی آقایان دانستند.
,
 
,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
,
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,

 
,
,
حکایت اما در دولت سیزدهم به گونه ای دیگر پیش رفت، اوایل خرداد ۱۴۰۱ بود که بعد از دفن چند هزار جوجه توسط یکی از واحدهای پرورش مرغ در اردبیل، دادستانی به این موضوع ورود کرد تا عاملان این کار را مجازات و با آنها برخورد کند. 
,
 
,
جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری رییس کل دادگستری اردبیل با ابراز تاسف از اقدام یکی از واحدهای پرورش مرغ که بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت اعلام کرد، دادستان عاملان زنده به گور کردن جوجه ها را تحت تعقیب کیفری قرار داد.
,
 
,
, ,
 
,
واکنش نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس هم به ماجرای معدوم کردن جوجه ها نشان داد که رویکرد جدیدی در راه است، علیرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ این کار غیر انسانی با ادعای کمبود و گرانی نهاده های تولید صورت گرفت.
,
 
,
وی نیت اصلی معدوم سازی جوجه های یکروزه را افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و بالتبع آن به هم ریختن بازار و تهدید امنیت غذایی مردم دانست و گفت: نداشتن صرفه اقتصادی توجیه قابل قبولی برای کشتن جوجه های زنده نیست.
,
 
,
, ,
 
,
آنچه تفاوت دولت سیزدهم را با دوازدهم نشان داد این بود که با معدوم سازی جوجه های یک روزه مقابله و این مسئله مدیریت شد، زیرا با توجه به توافق نامه میان سازمان بسیج سازندگی و وزرات جهادکشاورزی جوجه های یک روزه بین روستاییان توزیع شد.
,
 
,
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ ۳۶ هزار قطعه جوجه یکروزه از وزارت جهاد کشاورزی تحویل و میان روستاهای نظرآباد، ساوجبلاغ و جاده چالوس توزیع شد.
,
 
,
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح توزیع جوجه های یکروزه افزود: سه شنبه ۱۷ خرداد هم ۴۰ هزار جوجه دیگر بین روستاییان توزیع شد، که در مجموع آمار تحویل جوجه به مناطق روستائی به ۷۶ هزار قطعه رسیده است.
,
 
,
در ادامه تصاویری از توزیع جوجه های یک روزه بین روستائیان البرز مشاهده خواهید کرد؛
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه