اخبار داغ

رئیس هیئت مدیره انجمن ژئوفیزیک ایران:

اقتصادِ بیمار کشور به دلار گره خورده و واردات محور است/ مراکز دولتی رقیب دانشگاه شده اند!

اقتصادِ بیمار کشور به دلار گره خورده و واردات محور است/ مراکز دولتی رقیب دانشگاه شده اند!
محمدرضا حاتمی گفت: متاسفانه مراکز اجرایی و تصمیم گیری کشور خود را رقیب دانشگاه ها می دانند در حالی که نباید پژوهشگاه ها وابسته به دستگاه های اجرایی باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، محمدرضا حاتمی رئیس هیئت مدیره انجمن ژئوفیزیک ایران امروز پنج شنبه در رویداد بررسی چالش ها و راهکارهای اشتغال زایی دانش بنیان در علوم زمین که در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد، گفت: متاسفانه امروز اقتصاد کشور بیمار و واردات محور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
 حاتمی افزود: بیکاری جوانان نخبگان را با مهاجرت مواجه کرده است چرا که دانشگاه ها تکنیک محور نبوده و امکانات آزمایشگاهی کم است، امروز اقتصاد بر پایه های تولید ملی استوار نبوده و اگر تولیدی هم وجود دارد دانش بنیان نیست.
,
 
,
وی اظهار داشت: دانش بنیان کردن اشتغال و تولید هزینه ها را کمتر و سود بیشتری به همراه دارد، ما در دانشگاه ها نیازمند دانش فنی هستیم، از ۳۰ سال گذشته تا کنون که تحصیلات تکمیلی وارد ایران شده است باید به سمت دانش بنیان کردن دانشگاه ها حرکت می کردیم.
,
 
,
حاتمی تصریح کرد: در تمام دنیا دانش فنی توسط دانشجویان تکمیل می شود در حالی که برخی از دانشجویان ایرانی هزینه تحصیل خود را از پدر و مادر دریافت می کنند، آلمان سالیانه ۱۵۰۰ میلیارد دلار تولید داخلی خود را صادر می کند اما ما درگیر دغدغه شده ایم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد سرمایه های معدنی دنیا در اختیار ایران است اما اقتصاد ما به دلار گره می خورد، گفت: نباید پژوهشگاه ها وابسته به دستگاه های اجرایی باشند اما متاسفانه مراکز اجرایی و تصمیم گیری کشور خود را رقیب دانشگاه ها می دانند.
,
 
,
حاتمی افزود: وزارت نفت از شرکت های خارجی استفاده کرده و خدمات و کالاهای مورد نیاز خود را از خارج وارد می کند، آیا این وزارتخانه نیازی به دانشگاه ندارد؟ اگر قرار است وزارت علوم در جایگاه خود باشد باید مراکر دولتی آن را به رسمیت بشناسند و الا آن را باید جمع کرد!.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه فروش آب و خاک کشور داری نیست، اظهارداشت: متاسفانه دانش فنی تولید بومی سازی نشده است، باید مراکز دولتی، سازمان های اجرایی و شرکت های خصوصی بستر لازم را فراهم کنند تا دانشگاه ها به تولید دانش بنیان بپردازند.
 
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه