اخبار داغ

برداشت هندوانه از جالیزارهای کهگیلویه+ تصاویر

برداشت  هندوانه از جالیزارهای کهگیلویه+ تصاویر
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از پیش بینی 20 هزار تن هندوانه از جالیزارهای این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس شهرستان کهگیلویه یکی از مناطق مهم در کشت و تولید هندوانه در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود و امسال در حدود ۴۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به زیر کشت محصول هندوانه رفته بود که برداشت این محصول در نقاط مختلف زرخیز این شهرستان آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صبح زاگرس,  ,

در همین خصوص رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برداشت هندوانه از نیمه دوم خردادماه  هر سال آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

, جهاد کشاورزی,

حکمت الله نریمانی افزود: متوسط میزان برداشت هندوانه در هر هکتار حدود ۵۰ تن خواهد بود که روزانه انجام و روانه بازار شهرهای مختلف استان و کشور  می شود.

,

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ هکتار از اراضی کهگیلویه به زیر کشت هندوانه رفته است ، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال شاهد برداشت ۲۰ هزار تن هندوانه در کهگیلویه باشیم.

, اراضی کهگیلویه,

نریمانی با اشاره به اینکه  مزارع این شهرستان بدلیل حاصلخیز بودن اراضی کشاورزی مهمترین کانون کشت هندوانه استان محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: به دلیل وجود زمین‌های حاصلخیز، رعایت تناوب زراعی و بازار فروش این محصول از جمله عوامل است که کشاوزان تمایل به کشت این محصول دارند‌.

,

وی اضافه کرد: هندوانه شهرستان کهگیلویه به دلیل مرغوبیت و آبدار بودن علاوه بر نیاز مصرف شهرستان به مرکز استان و استان‌های خوزستان، اصفهان، تهران،کردستان،کرمانشاه، تبریز و ارومیه و... به چند کشور حوزه خلیج فارس،عراق و ترکیه صادر شده و ارز‌آوری خوبی برای کشور و شهرستان دارد.

, هندوانه,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه  در مناطق صحرای کلاچو بیشترین کشت هندوانه داشته ایم گفت: ارقام کشت شده بیشتر ۲ نوع ساکاتا و هندوانه خطی است.

,

نریمانی اضافه کرد: شهرستان کهگیلویه دارای پتانسیل و ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی است که در صورت توجه مسئولان، نقش موثری در توسعه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و این منطقه خواهد داشت.

,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است: 

, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است: ,

, , ,

, , ,

, , ,

خبرنگار: ابید
انتهای پیام/

,
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه