اخبار داغ

بررسی سه رویداد خبری در یک روز؛

از کشته شدن فرمانده جوخه ترور موساد تا آزادسازی نفتکش ایرانی در یونان/ مهر تایید اقتدار ایران بر پایان دوران بزن در رو

از کشته شدن فرمانده جوخه ترور موساد تا آزادسازی نفتکش ایرانی در یونان/ مهر تایید اقتدار ایران بر پایان دوران بزن در رو
مرور مهمترین عناوین خبری امروز در سطح بین الملل نشان می دهد؛ در دنیای امروز تنها راه احقاق حق ملتها، قدرتمند شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان امروز سه خبر خاص روی خروجی خبرگزاری های داخلی و خارجی قرار گرفت؛ «احتمال کشته شدن فرمانده جوخه ترور موساد در حمله پهپادی به اربیل» که برخی منابع انگلیسی و عربی اعلام کردند در حمله پهپادی به سه خودرو در بزرگراه اصلی شهر اربیل، فرمانده جوخه ترور موساد کشته شد.

در خبری دیگر آمد «سفیر ایران در یوانان آزادی نفتکش ایران را تایید کرد» این خبر براساس توییت سفیر ایران در یونان اعلام شد؛ او در اکانت توییتری خود نوشت: در پی پیگیری های فشرده دادگاه تجدیدنظر یونان حکم دادگاه اولیه مبنی بر مصادره نفت متعلق به ایران را لغو و به لطف الهی کل محموله نفت مسترد خواهد شد.
 
یکی دیگر از مهمترین تیترهای خبری امروز که بازتاب بین المللی گسترده ای داشت؛ هک شدن سامانه بورس تلاویو بود
 
اینها تنها گوشه ای از پاسخ جبهه مقاومت به شرارتهای اخیر صهیونیستها و آمریکایی ها در منطقه است؛ همانطور که رهبر معظم انقال فرمودند دوران بزن در رو تمام شده است و دشمن در برابر هر خرابکاری و ایجاد بحرانی سیلی خواهد خورد.
 
تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، اقدام متقابل است
 
علی شمخانی در توییتی نوشت: تغییر رفتار یونان پس از واکنش متناسب و مقتدرانه ایران به توقیف غیرقانونی نفت کش خود که با دستور آمریکا توسط این کشور انجام شده بود در کنار دهها تجربه دیگر نشان می دهند که تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، چه در برجام چه در آژانش و چه در سایر عرصه ها، اقدام متقابل است.

دکتر قاسم حبیب زاده معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با راه آرمان تاکید کرد: واقعیت امر در عرصه بین الملل این است که آمریکا به عنوان یک نظام سلطه گر خیلی از کشورها را به زیر سلطه خود کشیده است. ازجمله کشورهای اروپایی را که در حوزه امنیتی در قالب پیمان امنیتی ناتو عملا گوش به فرمان آمریکا شدند و هرگاه آمریکا در راستای سیاست های توسعه طلبانه اش بخواهد به یک کشور مثل ایران ضربه بزند آن ها را تحت فشار قرار می دهد از جمله همین یونان را وادار کرده بود که یک نفتکش ایرانی را در سواحل و یکی از بنادر خودش توقیف کند و در یک حکم مضحک یکی از دادگاههای یونان حکمی صادر کند که مثلا نفت این نفتکش باید به آمریکا تحویل داده شود. چرا؟ چون آمریکا ایران را تحریم کرده است.

وی افزود: از آنجا که قانون دنیا قانون جنگل است در عرصه بین الملل و ساختارهای بین المللی که باید از هرج و مرج بین المللی جلوگیری کنند عمدتا تحت نفوذ آمریکا و چند کشور غربی هستند.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم قدرتمند شدن برای احقاق حق توضیح داد: امروز کشورهایی که بخواهند از حقوق خودشان دفاع کنند باید به خودشان متکی باشند لازمه اتکا به خود قدرت داشتن است که ایران این قدرت را دارد که از منافع خود دفاع کند لذا در مقابل توقیف کشتی ما و بهتر است بگوییم دزدیده شدن کشتی ما در یکی از بنادر یونان؛ در تنگه هرمز ایران دو کشتی آنها را توقیف کرد تا یک پیامی باشد به همه کسانی که بخواهند تحت فشار آمریکا به منافع ما و منافع ملی ما ضربه بزنند یا اموال ما را بدزدند.

استفاده منطقی ایران از قدرتش راستای تامین منافع ملی

حبیب زاده در ادامه اظهار کرد:  این پیام پیام خیلی روشنی بود یک زمان انگلیسی ها این کار زشت را انجام دادند که ما در مقابل در تنگه هرمز جواب آنها را دادیم و تقریبا یک یا دو سال کسی دیگر جرات نکرد به منافع ما تعرضی کند و هم اکنون که این اتفاق افتاد یعنی در مقابل یک کشتی، دو کشتی از آنها را گرفتیم یا در مقابل توقیف نفت ما نفت آن ها را توقیف کردیم یک پیام خیلی روشنی است برای کشورهایی که بخواهند به امنیت ما ضربه بزنند.

وی عنوان کرد: ایران نشان داده که قدرت بازدارندگی بالایی دارد و هر جا اقتضا کند از قدرت خود در راستای تامین منافع ملی مردمش بهره خواهد برد و لغو آن حکم مضحک دادگاه یونانی نشان دهنده آن بود که راهی برای احقاق حقمان جز توانمند شدن و قدرتمند شدن و استفاده منطقی از قدرت نداریم.
 
اقتدار روزافزون نظام اسلامی در مواجهه با هر تهدید خارجی

تقوی رفسنجانی در گفتگو با راه آرمان گفت: مروری بر حوادث روزهای گذشته و تهاجمات هیبریدی دشمن در حوزه های سیاسی امنیتی نظامی سایبری و واکنش قاطع و سریع جمهوری اسلامی به اقدامات دشمن خبر از اقتدار روزافزون نظام اسلامی و موقعیت جدید آن در مواجهه با هر تهدید خارجی می دهد.

وی ادامه داد: دشمن امروز به فراست دریافته است که هرگونه فشار یا تهدید با واکنش حتمی و سریع از سوی ایران روبرو خواهد شد؛ یک نمونه از این واکنشها توقیف کشتی ایران در سواحل یونان بود که متعاقب اقدام متقابل ایران توسط دلاوران سپاه پاسداران در توقیف دو کشتی یونانی با عقب نشینی و لغو توقیف کشتی ایران از سوی دادگاه یونان به پایان رسید.
 
استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با اشاره به اقدام گروهی عراقی در هک کردن سامانه بورسی رژیم صهیونیستی تشریح کرد: هک سامانه های بورسی اسراییل استیلای قدرت  جبهه مقاومت در به چالش کشیدن مدعیان قدرت در عرصه سایبر را به رخ کشاند.
 
وی افزود: همچنین پس از ترور ناجوانمردانه یکی از فرماندهان نظامی ایران این اقدام کور و عاجزانه دشمن با کشته شدن فرمانده جوخه ترور موساد در یک حمله پهپادی در اربیل عراق توسط جبهه مقاومت پاسخ داده شد.
 
تقوی تصریح کرد: این قبیل پاسخهای متناسب، سریع و قاطع جمهوری اسلامی و ایستادگی جبهه مقاومت در برابر تلاشهای مذبوحانه دشمن چند پیام مهم را به همراه دارد: اول اینکه همه این اقدامات خرابکارانه بدون تردید از ضعف و زبونی و استیصال رژیم روبه زوال صهیونیستی نشات می گیرد که چاره ای جز توسل به منطق کور ترور و فشار بر کشورهای دیگر برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی پیدا نکرده است.

وی افزود: پیام دیگر این است که انتقام های شدید و پشیمان کننده جمهوری اسلامی از دشمن عنود و زبون نشانگر آن است که قدرت بازدارندگی نظام اسلامی به مراتب از سالهای گذشته بیشتر شده است.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: پیام مهم دیگر این پاسخها و واکنشها به دشمن آن است که نباید دچار این اشتباه شوند که همواره نظام اسلامی منتظر کنشهای خرابکارانه آنان نمی ماند بلکه همانطور که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند درصورت تداوم این حملات، دشمنان باید منتظر خروج ایران از لاک دفاعی و اعمال تاکتیک تهاجم ترکیبی برای دفاع از منافع ملی خود باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
, تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، اقدام متقابل است, تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، اقدام متقابل است,
,
,
,
, راه آرمان,
,
,
,
,
,
, استفاده منطقی ایران از قدرتش راستای تامین منافع ملی , استفاده منطقی ایران از قدرتش راستای تامین منافع ملی ,
,
,
,
,
,
, اقتدار روزافزون نظام اسلامی در مواجهه با هر تهدید خارجی, اقتدار روزافزون نظام اسلامی در مواجهه با هر تهدید خارجی,
,
, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه