اخبار داغ

امام جمعه سمنان:

مسئولین فرهنگی نگذارند شاهد توهین به مقدسات باشیم/ مردم هدر رفتن منابع را در استان بر نمی‌تابند

مسئولین فرهنگی نگذارند شاهد توهین به مقدسات باشیم/ مردم هدر رفتن منابع را در استان بر نمی‌تابند
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: تکریم علما از سنت های رسول الله(ص) است که بزرگداشت علما و معرفی آنان به عنوان الگو و نشان دادن شیوه زندگی علما به مردم نشان می دهد که این راه رفتنی و این الگو دست یافتنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره جسارت صورت پذیرفته توسط فیلم موهن عنکبوت مقدس به ساحت قدسی امام رضا(ع)، گفت: ضمن عذرخواهی از ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، امیدواریم مسئولین فرهنگی به روشی اقدام کنند که دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت, ،,

امام جمعه سمنان با اشاره به برگزاری مراسمات نکوداشت آیت الله شاهچراغی در شهرستان های استان، ابراز داشت: مراسم افتتاحیه در دامغان و همچنین مراسم اختتامیه در سمنان با وزانت خاصی برگزار شد چراکه تجلیل از مقام و خدمات ایشان مسئولیتی بر گردن همه ما و به خصوص شاگردانشان بود. البته تکریم علما از سنت های رسول الله(ص) است که با بزرگداشت علما و معرفی آنان به عنوان الگو و نشان دادن شیوه زندگی علما به مردم نشانمی دهد که این راه رفتنی و این الگو دست یافتنی است. 

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به فرمایشات مهم رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی(ره) تصریح کرد: نرم افزار بودن مکتب امام (ره) در مسیر انقلاب و به خصوص گام دوم انقلاب و تأکید حضرت آقا بر ماندگار نگهداشتن نام و یاد امام به عنوان روح انقلاب، نکات کلیدی سخنان رهبری بود.

,

وی با بیان مشکلات استان سمنان در حوزه محیط زیست، عنوان کرد: شعار هفته محیط زیست "مردم پایه، هوشمند و فناورانه" است و همچنین در حوزه محیط زیست سیاست های کلی ابلاغی 15 بندی از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده است. 

,

مطیعی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر استان سمنان با مشکلاتی از قبیل کم آبی و کم شدن نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته است که عدم رعایت حریم و حق آبی طبیعی انهار و رودخانه ها و  عدم رعایت ظرفیت تعلیف احشام موجبات تخریب محیط زیست را در استان فراهم آورده است.

,

امام جمعه سمنان با اشاره به کم آبی در سال جاری؛ گفت: از مردم استان تقاضا دارم در مصرف برق، گاز و آب صرفه جویی کنند و البته لازم است جهت مقابله با کم آبی اقداماتی از قبیل مدیریت بهینه آب وجلوگیری از اسراف و هدر رفتن آب، و همچنین باز چرخانی پساب و تصفیه آن برای استفاده در آبیاری فضای سبز انجام دهیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن انتقاد از عدم تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان سمنان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها در شهرستان مهدیشهر بازچرخانی پساب انجام می شود و متأسفانه چندیت سال است طرح بازچرخانی پساب در مرکز استان بر زمین مانده است.

,

وی افزود: مردم استان هدر رفتن منابعشان را بر نمی تابند و از مسئولین می خواهیم مسئله را حل کنند. امیدواریم موضوع با تدبیر مسئولین مربوطه حل شود.

,

مطیعی در ادامه به اهمیت حفظ حیات وحش در استان اشاره کرد و اظهارکرد: همه آحاد جامعه باید در بحث انفال الهی و حیات وحش و همچنین جنگل ها همراهی کنند و بکوشند.

,

امام جمعه سمنان ضمن اشاره به کارهای خوب انجام شده در حوزه حجاب و عفاف توسط دستگاه های مختلف، گفت: امیدواریم مسائل مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی ابتدا در ادارات و سپس در صحنه جامعه اجرا شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به فرارسیدن ایام حج، بیان کرد: باید برای خدا حرکت کنیم و بنا بر این است که فرد در حج طوری عمل کند که هنگام برگشت مانند روز اول به دنیا آمدن آمرزیده شده باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه