اخبار داغ

به بهانه روز جهانی صنایع دستی؛

کوتاه‌شدن پای دلالان با ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در گلستان

کوتاه‌شدن پای دلالان با ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در گلستان
مدیرکل میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان می‌گوید: براساس اعتبارات سفر رئیس جمهور هفت بازارچه صنایع دستی در استان گلستان راه‌اندازی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ عدم وجود سرمایه کافی ونداشتن بازار مناسب برای فروش مهمترین مشکلات صنایع دستی استان گلستان به شمار می‌رود که در سفر رئیس جمهور به استان گلستان نیز مورد عنایت قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

کمبود مواد اولیه موردنیاز ودردسترس نبودن وگران بودن مواداولیه وتجهیزات، عدم وجود سرمایه کافی برای خرید مواداولیه و تجهیزات موردنیاز و نداشتن بازارفروش مناسب برای فروش تولیدات وکسب درآمد از دیگر مشکلاتی است که فعالان این عرصه بار‌ها در جلسات مختلف با مسئولان آن را مطرح کردند.

,

همچنین موضوع بیمه تأمین اجتماعی و امنیت شغلی فعالان صنایع دستی مورد انتظار فعالان این بخش است و تقریباً بسیاری از فعالان این عرصه برای اینکه بتوانند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند باشند راه پر پیچ و خمی را پیشروی دارند.

,

فقدان زنجیره تولید صنایع دستی در گلستان

, فقدان زنجیره تولید صنایع دستی در گلستان,

از سویی دیگر با وجود آنکه گلستان مهد صنایع دستی به شمار می‌رود اما هنوز نتوانستیم زنجیره‌ای از تولیدات صنایع دستی به وجود بیاوریم و بتوانیم پازل‌های صنایع دستی استان را در کنار هم قرار دهیم و آن را به یک شبکه بزرگ تبدیل کنیم که بتواند در حوزه صادرات حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد به این دلیل است که بیشتر صادرات صنایع دستی استان به صورت چمدانی انجام می‌شود.

,

از سویی دیگر بنا به گزارش میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان تقاضا برای دریافت تسهیلات با بیش از ۱. ۵ میلیارد تومان نیز در استان وجود نداشته است و علت آن این است که از یک سو بیش از این اعتبار باید در تهران به تصویب برسد و از سویی دیگر از آنجا که بخش عمده صنایع دستی استان خرد محسوب می‌شود بیش از این اعتبارات نیاز به تسهیلات نداشتند.

,

رحمان فرمانی، مدیرکل میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در این باره می‌گوید: پرداخت تسهیلات بیش از ۱. ۵ میلیارد تومانی در اختیار ما نبوده و لذا برای تسهیل در دریافت این تسهیلات از سوی کمیته‌های استانی هنرمندان صنایع دستی بیش از این اعتبار نیز درخواست نداشتند.

,

فرمانی یادآور شد: حدود ۲۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان داریم که از این میزان ۲۴ هزار نفر فعال هستند و ۱۵۰ نفر از این هنرمندان در استان شاخص هستند که کار تجاری انجام می‌دهند و مابقی هنرمند صنایع دستی را اکثرا خانم‌های خانه دار تشکیل می‌دهند که از طریق نرم‌افزار محصولات یا بازارچه‌های صنایع دستی محصول خود را به فروش می‌رسانند.

,

سهمیه محدود بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی گلستان

, سهمیه محدود بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی گلستان,

وی در خصوص دغدغه بیمه هنرمندان صنایع دستی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که تهران سهمیه محدودی برای بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی استان در نظر می‌گیرد و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این مسأله را پیگیری می‌کند، با بیمه هنرمندان صنایع دستی موافقیم ولی مشکلاتی برای بیمه این هنرمندان در سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد.

,

این مقام مسئول جشنواره اقوام را فرصت مغتنمی برای عرضه محصولات صنایع دستی دانست و گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا جشنواره اقوام را در استان برگزار خواهیم کرد و برای مقدمات آن جلساتی را نیز برگزار کردیم.

,

فرمانی بیان کرد: معمولاً نمایشگاه‌ها بهترین مکان‌ها برای عرضه محصولات صنایع دستی به شمار می‌رود و در حوزه محل فروش و عرضه در سال قبل بازارچه صنایع دستی علی آبادکتول افتتاح شد.

,

وی بابیان اینکه در هفته صنایع دستی بازارچه صنایع دستی مینودشت نیز انجام می‌شود، گفت: بازارچه صنایع دستی آق قلا و کردکوی نیز تا پایان سال با توجه به اعتبارات سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان گالیکش و ازادشهر نیز زمین برای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی تحویل گرفتیم و از محل اعتبارت سفر قطعاً نسبت به راه‌اندازی آن اقدام می‌کنیم در مراوه تپه نیز فاز یک بازارچه صنایع دستی ساخته شده و تاکنون ۳. ۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص دادیم.

,

راه اندازی هفت بازارچه صنایع دستی در گلستان با اعتبارات سفر رئیسی

, راه اندازی هفت بازارچه صنایع دستی در گلستان با اعتبارات سفر رئیسی ,

فرمانی بیان کرد: جز گرگان در دیگر شهرستان‌های استان مشکلی در تهیه زمین و بنا نداریم، در گرگان نتوانستیم از شهرداری زمینی را به این منظور بگیریم و براساس اعتبار سفر رئیس جمهور ساخت هفت بازارچه صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

,

وی ابراز‌امیدواری کرد که در هر شهرستانی یک بازرچه صنایع دستی راه‌اندازی شود، گفتک فروشگاه از طریق خانه‌های خلاق، آموزش، اعطای مهر اصالت یونسکو، پرداخت تسهیلات، برگزاری نمایشگاه فصلی از دیگر حمایت‌های میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از فعالان عرصه صنایع دستی به شمار می‌رود.

,

مدیرکل میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان متذکر شد: به صورت هفتگی جلسه شورای مشورتی برگزار می‌شد و به دغدغه‌های اصلی هنرمندان صنایع دستی در این شورا توجه شده است و همچنین برای تشریک مساعی از ظرفیت اساتید دانشگاه و کارشناسان نیز در این شورا استفاده می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه