اخبار داغ

نجواهای عاشقانه در سرزمین خورشید/ دل‌های زائران شمس‌الشموس به پنجره فولاد رضا دخیل بست

نجواهای عاشقانه در سرزمین خورشید/ دل‌های زائران شمس‌الشموس به پنجره فولاد رضا دخیل بست
نجواهای عاشقانه در سرزمین خورشید امروز به اوج خود می رسد و دلهای زائران شمس الشموس به پنجره فولاد دخیل بسته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، شهر را آذین بسته اند، صدای مولودی و بوی اسپند و گلاب از دور به مشام می رسد، شربت و شیرینی در گوشه گوشه شهر پخش می شود و ارادتمندان میلاد خورشید هشتم آسمان امامت و ولایت را جشن گرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

امروز همه جا بوی زیارت می دهد، همان زیارتی که انسان را از همه مشغله ها دور می کند و در صحن و سرایی آرام مهمان می کند تا ساعت‌ها مهمان امامی باشی که در مهمان نوازی شهرت خاصی دارد، همان امامی که عاشقان و ارادتمندانش دسته دسته از شهرهای دور خود را به حرم می رسانند و با احترام و دست بر سینه به امام رئوف و مهربانی سلام می دهند.

,

امروز کبوتران حرم در آسمان حرمت زیباتر از همیشه پرواز می کنند و در میان حرم، حاجتمندانی به رسم همیشگی کبوتران را مهمان دانه های گندم می کنند، کمی آن طرف تر زائران خود را به سقاخانه می رسانند تا جرعه ای آب به نیت تبرک بنوشند و به امام حسین(ع) و یارانش سلام دهند.

,

ایران زیر سایه خورشید

, ایران زیر سایه خورشید, ایران زیر سایه خورشید,

در میان آرامش حرم رضوی و صدای صلوات زائران، صدای نقاره خانه بلند می شود و خادمان چه زیبا بهترین موسیقی معنوی دنیا را می نوازند و اینجاست که بغض های گلو شکسته می شود و اشک ارادت و حاجت سرازیر می شود.

,

در صحن دیگری که از دور پنجره فولاد، دلهای شکسته را مهمان می کند، دیده می شود و چه بسیارند دلها و دست هایی که به این پنجره گره زده می شود تا قفلی از مشکلات باز شود و امروز مصادف با ولادت امام رضا(ع) دلهای زیادی از زائران که از راه دور سلام می دهند به این پنجره گره زده شده است.

,

در دهه کرامت خادمان حرم رضوی حامل پرچم متبرک شهر به شهر رفته اند تا دلهای زائرانی که نمی توانند راهی این سفر شوند را امام رضایی نمایند، خادمانی که با همین پرچم متبرک به بیمارستانها و زندان رفته و زائران زیادی از دور به آقا سلام دادند.

,

حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: امام رضا(ع) در طول تاریخ نمونه ای از یک انسان والا و بی نظیر بود که روایت شده از پیامبر(ص) که در مورد امام رضا(ع) فرمودند: یکی از فرزندان من در ایران و در شهر مشهد به شهادت می رسد و برای امام رضا(ع) یک موقعیت اجتماعی و معنوی را بیان نمودند.

,

وی افزود: امام رضا(ع) با تاسی به علم بیکرانی که خداوند در قلب ایشان قرار داده بود و با منش و تقوایی که داشتند توانستند افراد زیادی را جذب دین نمایند و از همین رو جایگاه درخشان و وسیعی داشتند.

,

تاثیرات علمی، تقوایی و الهی امام رضا(ع)

, تاثیرات علمی، تقوایی و الهی امام رضا(ع), تاثیرات علمی، تقوایی و الهی امام رضا(ع),

کارشناس دینی تصریح کرد: اخلاق امام هشتم به گونه ای بود که همه مردم جذب او می شدند و می فرمودند من حجت خدا هستم به طوری که روش و منش امام رضا(ع) مانند پیامبر(ص)، اخلاق مدارانه بود و در واقع در برخورد با مردم اخلاق کریمانه و مهربانانه ای داشت.

,

حجت الاسلام پیریایی با اشاره به حرکت امام رضا(ع) در تبلیغ تشیع در ایران، خاطرنشان کرد: این اقدام امام سبب شد تا شیعه در مسیر خاصی حرکت کند و نهادینه شود، همچنین مردم در این برهه از علم، تقوا و منش شاه خراسان بهره گرفتند.

,

وی بیان کرد: حضور امام رضا(ع) در ایران تاثیر علمی، تقوایی و الهی گذاشت و بالندگی جهان تشیع نیز برگرفته از همین امر است و ایشان پاسخگوی تمام سوالات دینی و مذهبی بودند و همین سبب شد تا ولایت امام رضا(ع) از حاکمیت مامون مضاعف شود و زمانی که مامون متوجه شد مرجعیت دینی و اخلاقی امام هشتم سرعت گرفته دست به شهادت ایشان زد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه