اخبار داغ

اولین دوره مسابقات آزاد کشوری ملیله‌سازی با حضور ۸ استان به میزبانی زنجان، صبح امروز آغاز شد

اولین دوره مسابقات آزاد کشوری ملیله‌سازی با حضور ۸ استان به میزبانی زنجان، صبح امروز آغاز شد
اولین دوره مسابقات آزاد کشوری ملیله‌سازی به میزبانی استان زنجان و با حضور شرکت‌کنندگانی از ۸ استان در زنجان برگزار می‌شود. این مسابقات امروز (شنبه ۲۱ خرداد) در محل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان (کارخانه کبریت سابق) برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز فردا (یک‌شنبه ۲۲ خرداد) خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا انصاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان امروز در مراسم افتتحایه اولین دوره مسابقات آزاد کشوری ملیله‌سازی گفت: افتخار می‌کنیم که اولین دوره این مسابقات به میزبانی زنجان، شهر جهانی ملیله برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی اظهار داشت: مسابقات آزاد ملیله‌سازی، رویدادی با رویکرد مهارت بوده و محلی برای ترویج مهارت و اشتغال است که پایه‌گذار این شغل، اساتیدی هستند که ریشه چند هزار ساله دارد.

,

انصاری با بیان اینکه ملیله‌سازان، صنعتگرانی هستند که با هنر خود آثار ماندگار خلق می‌کنند، خاطرنشان کرد: صنایع دستی ملیله در چند استان کشور وجود دارد و به همین دلیل این مسابقات با حضور 9 شرکت‌کننده از 8 استان کشور برگزار می‌شود.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ضمن ترویج مهارت و اشتغال، صیانت و حفظ حرمت صنعت و آثاری است که در دست بزرگان بوده است.

,

وی ابراز کرد: صنایع دستی که شاید در چند سال گذشته به فرمواشی سپرده می‌شد با حضور شرکت‌کنندگان در این مسابقات احیا می‌شود که حضور شرکت‌کنندگان، نماری از خلاقیت، نوآوری و کشف استعدادهای ناب صنایع دستی است.

,

*‌ زنجان در بهمن 1398 به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسید

, *‌ زنجان در بهمن 1398 به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسید, *‌ زنجان در بهمن 1398 به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسید,

امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان زنجان گفت: شهر زنجان در بهمن 1398 در بین 16 کشور جهان با ارزیابی سازمان جهانی صنایع دستی، موفق به ثبت به عنوان شهر جهانی ملیله شد.

,

وی ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این مسابقات و دستگاه‌های که مشارکت کرده‌اند، اظهار داشت: سوالی مطرح می‌شود که ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله چه عوایدی برای این شهر دارد.

,

ارجمند خاطرنشان کرد: عواید ثبت جهانی ملیله این است که زمانی که زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسید، بخش قابل توجهی از استادکاران در سطح 16 کشوری که با زنجان رقابت داشتند به سمت زنجان متمرکز شد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: همین امر باعث شد تا تولید و فروش صنایع دستی استان زنجان به‌ویژه ملیله، افزایش قابل توجهی در سال‌های 1399 و 1400 داشته باشد.

,

وی ابراز کرد: برگزاری این مسابقات، اولین اقدام است که امیدواریم ادامه داشته باشد تا به کشف استعدادهای برتر کمک کند.

,

*‌ امیدواریم زنجان به شهر جشنواره‌ها تبدیل شود

, *‌ امیدواریم زنجان به شهر جشنواره‌ها تبدیل شود, *‌ امیدواریم زنجان به شهر جشنواره‌ها تبدیل شود,

مهدی کریمی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان نیز گفت: برگزاری اولین دوره مسابقات آزاد کشوری ملیله‌سازی، اتفاق خوبی است که رقم زده شده و امیدواریم تداوم داشته و به سمت برگزاری جشنواره‌ای صنایع دستی در رشته‌های مختلف برویم و زنجان را تبدیل به شهر جشنواره‌ها کنیم.

,

وی ابراز کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف در حوزه صنایع دستی تویط یک دستگاه امکان ندارد و همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط باید دست به دست هم دهیم.

,

کریمی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا زنجان را به قله‌ای برسانیم که در سطح کشور در صنایع دستی و سایر هنرها مطرح شود.

,

به گزارش موج رسا؛ اولین دوره مسابقات کشوری ملیله‌سازی با حضور 9 شرکت‌کننده از استان‌های زنجان، همدان، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کرمان و قزوین برگزار می‌شود و مراسم افتتاحیه با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان و جمعی از مسئولان و مدعوین برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه