اخبار داغ

همزمان با شکفتن هشتمین کوکب امامت و ولایت؛

مشهد الرضا(ع) غرق در سرور و شادی شد/ حال و هوای حرم رضوی در سالروز ولادت امام مهربانی‌ها

مشهد الرضا(ع) غرق در سرور و شادی شد/ حال و هوای حرم رضوی در سالروز ولادت امام مهربانی‌ها
امسال با کم شدن شر ویروس منحوس کرونا بار دیگر مشهد در سالروز میلاد با سعادت شمس الشموس حضرت رضا(ع) پذیرای میلیون‌ها عاشق امامت و ولایت است و در این روز خجسته مشهدالرضا بیش از پیش می درخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، مشهدالرضا در سالروز میلاد شمس الشموس حضرت رضا(ع) همانند پناهگاهی برای عاشقان بی‌پناه امام مهربانی‌ها است که تمامی دلدادگانش را در آغوش می گیرد تا دل‌هایشان از بند متعلقات دنیوی رها شود و در دل تمامی آن‌ها زیر سایه حریم حرمش غنچه امیدی شکفته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امسال با کم شدن شر ویروس منحوس کرونا بار دیگر مشهد در سالروز میلاد با سعادت شمس الشموس حضرت رضا(ع) پذیرای میلیون‌ها عاشق امامت و ولایت است. در این روز خجسته مشهدالرضا بیش از پیش می درخشد، کوچه و خیابان‌ها مزین به حضور زائران و مجاوران نفیس النفوس می شود، با آذین بندی ها شهر رنگ دیگری به خود می گیرد.

,

, ,

امروز سرور و شادی همراه با عطر اسپند در فضای متبرک حریم شمس الشموس طنین انداز شده و همه ثناگوی میلاد امام مهربانان هستند. در این روز عزیز هزاران هزار زائر و مجاور دلداده خود را به میعادگاه عاشقان رسانده اند تا میلاد امام رئوف، حضرت رضا(ع) را به محضر این امام رئوف تبریک گویند و این در حالی است که نقاره‌های حرم مطهر رضوی از شب گذشته هلهله‌کنان میلاد پر سرور مهربان‌ترین را بشارت می‌دهند و در گوشه گوشه حرم رضوی خادمان آقا در خدمت گذاری به عاشقان امامت و ولایت بر هم پیشی می‌گیرند و بسته‌های متبرک همراه با گل و شیرینی در حال توزیع است.

,

به سراغ پیرزنی می روم که از لباس هایش معلوم است از راه دوری به مشهد آمده، زینب سلطانی پیرزن خمیده کرمانی چندصد کیلومتر راه را به عشق امام رضا طی کرده است در خصوص عشق و علاقش به امام رضا(ع) گفت: یکی از شرایط ازدواجم با شوهرم این بود که هرسال در سالروز میلاد امام رضا(ع) مرا به مشهد بیاورد و این رسم سی سال هر سال انجام شد اما سال گذشته شوهرم در سن 82 سالگی به دلیل کرونا فوت کرد.

,

, ,

وی افزود: این تقاضای من در واقع نذری بود که برای رسیدن به او پیش امام رضا(ع) کرده بودم و خود امام رضا(ع) علی رغم مخالفت خانواده من برای این ازدواج، دل پدر و مادر را نرم کرد و در انتها راضی به وصلت ما شدند و امسال هم با اینکه شرایط سفر برایم بسیار دشوار بود با فرزندم و به نیابت شوهرم که اتفاقا اسم او هم رضا بود به پا بوس آقا آمده تا علاوه بر طلب آمرزش برای شوهرم، دل و جان خود را در این روز مبارک صفا دهیم.

,

خادمان حرم حضرت رضا به مناسبت چنین روز خجسته ای برنامه های مختلفی را تدارک دیده اند تا میزبانی شایسته ای از زائران حضرت به عمل آورند، این برنامه ها از عصر دیروز، ۱۰ ذی القعده و قبل از اذان مغرب در صحن پیامبر اعظم(ص) با مولودی خوانی، سخنرانی، اجرای سرود و مدیحه سرایی آغاز شده است و بعد از نماز مغرب و عشا نیز با قرائت زیارت امین الله، پویش سراسری سلام بر امام رضا(ع) و قرائت صلوات خاصه، مداحی، شعرخوانی، اجرای سرود و سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی ادامه یافته است.

, .,

, , ,

امروز در صحن و سرای این بارگاه منور برنامه‌هایی همچون سخنرانی، مدیحه سرایی، شعرخوانی و اجرای سرود تدارک دیده شده و در شام میلاد ثامن الحجج (ع) هم تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) سخنرانی خواهد کرد.در دهه پرکرامت مقام رضوان، خادمین حرم امام رضا(ع) پرچم سبز مزین به نام و آستان پرسرصلابتش را پیشکش بی پناهان و بیماران و نیازمندان گوشه و کنار این سرزمین می کنند که رنج و بیماری شان توانی برای زیارت مرقد امام رئوف باقی نگذاشته است، پرچم که به دستشان می رسد، با چشمانی اشکبار آن را بوسه باران کرده و شفاعتش را نزد خداوند متعال برای خود طلب می کنند.

, ., .,

آیین تعویض پرچم و پوشش ضریح حرم مطهر ثامن الحجج(ع) همزمان با سالروز ولادت آن حضرت با حضور تولیت اعتاب مقدسه ایران و عراق و جمعی از خادمان بارگاه منور رضوی برگزار و نقاره‌های حرم مطهر نواخته شد.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه