اخبار داغ

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع):

بازسازی و سازندگی با یکپارچگی توأم با ایمان عمیق و تدبیر امکان‌پذیر است

بازسازی و سازندگی با یکپارچگی توأم با ایمان عمیق و تدبیر امکان‌پذیر است
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) دو واژه دانشجو و جهاد را مکمل همدیگر دانست و گفت: بازسازی و سازندگی فقط با تعامل، اخوت و یکپارچگی توأم با یک ایمان عمیق و تدابیر امکان‌پذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ، سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) ظهر امروز در آیین تجلیل از جهادگران دانشجویی استان اردبیل که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به تبیین کارهای جهادی از دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امروز پرداخت و گفت: جهادگران رهروان واقعی شهدا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما, سبلان ما,
وی به احادیثی از امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: حقیقت ایمان در یک انسان مؤمن در سه خصلت است که آن سه ویژگی فهم دین، تدبیر و اندازه‌گیری درست در زندگی و شکیبایی و بردباری در مصیبت‌ها و سختی‌ها است.
,
 
,
سردار محمدی‌اصل دو واژه دانشجو و جهاد را مکمل همدیگر دانست و گفت: بازسازی و سازندگی فقط با تعامل، اخوت و یکپارچگی توأم با یک ایمان عمیق و تدابیر امکان‌پذیر است.
,
 
,
وی با بیان اینکه جهاد به معنای اوج تلاش مؤمنانه در راه خدا است  گفت: جهادگر باید از خودسازی و ایمان عمیق برخوردار باشد تا به بصیرت و آگاهی دست پیدا کند.
,
 
,
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: دانشجویان آینده این انقلاب هستند و باید پایه و ریشه آنها محکم باشد تا بتوانند پرچم این نظام و انقلاب را نگه دارند.
,
 
,
وی با بیان اینکه دانشگاه ها در همه امور دخیل هستند، گفت: بنابراین دانشگاهیان باید در همه امور نیز پیشتاز باشند.
,
 
,
سردار محمدی اصل به تشریح اهمیت کار جهادی در جامعه پرداخت و گفت: جهادگران انسان های مخلصی هستند که با الگوبرداری از شهدا خالصانه در راه کسب رضای الهی پا به میدان عمل و محرومیت زدایی در راستای خدمت به عموم مردم گذاشته اند.
,
 
,
وی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جوانان اشاره کرد و گفت: همانگونه که جوانان دوران دفاع مقدس همانند جوانان صدر اسلام در راه خدا تلاش کردند، جوانان امروز نیز همچون جوانان دفاع مقدس با حضور در میادین خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند و این برگرفته از ایمان قوی آنها است.
,
 
,
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به شهدای دانشجو اشاره کرد و گفت: شهدای مدافع حرم هاشم دهقانی نیا و علی آقایی در روزهای نه چندان دور همسنگر شما در کسب علم و دانش بودند که با الگوبرداری از شهدای دفاع مقدس به دفاع از حرم پرداخته  و به شهادت رسیدند و به الگوهای جاودانه دانشجویان تبدیل شدند.
,
 
,
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تعریف جهاد پرداخت و گفت: اوج تلاش مومنانه در راه خدا جهاد است و هدف از جهاد نیز در ابتدا خودسازی است چراکه اگر  یک انسان خودسازی نکند نمی تواند در راه خدا جهاد کند.
,
 
,
وی ایمان عمیق به خداوند متعال را شرط اساسی برای یک جهادگر عنوان کرد و گفت: جهادگران انسان های شجاع، با بصیرت و هوشیاری هستند که در سخت ترین میدان ها خالصانه در راه کسب رضای الهی جانفشانی می کنند.
,
 
,
سردار محمدی اصل در ادامه سخنان خود به جنگ نرم دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: جنگ نرم در زمان صدر اسلام نیز وجود داشته و در جنگ صفین توسط عمر و عاص به اوج خود رسید و بعد از آن نیز در عصرها و دوره های دیگر به شکلهای متفاوت تکرار شده است.
,
 
,
وی به خانه نشینی حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: اگر در آن زمان یاران حضرت همچون مالک اشتر بصیرت و شجاعت داشتند حضرت علی(ع) ۲۵ سال خانه نشین نمی شد.
,
 
,
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه جنگ نرم در عصر حاضر، بسیار سخت تر از هر زمان دیگری است، گفت: تنها راه موفقیت در این جنگ، کسب بصیرت و هوشیاری است چراکه اگر انسان اهل بصیرت باشد روح جهادی نیز در درون وی ایجاد خواهد شد.
,
 
,
وی از مبارزه با نفس به عنوان بزرگترین جهادها نام برد و گفت: امروز جنگ نرم یکی از عرصه هایی است که جهادگران باید در آن حضور فعال داشته و با اثرگذاری خود به مقابله با دشمنان در این عرصه بپردازند.
,
 
,
سردار محمدی اصل به نعمت های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همانگونه که دست یابی به فناوری موشکی برای ما عزت و اقتدار به ارمغان آورد باید در جنگ نرم نیز با دستیابی به قله های علم و دانش در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی  برای کشور عزت آفرینی کنیم.
,
 
,
دانشگاه ها، مهمترین مکان برای پرورش انسان های با بصیرت هستند
, دانشگاه ها، مهمترین مکان برای پرورش انسان های با بصیرت هستند, دانشگاه ها، مهمترین مکان برای پرورش انسان های با بصیرت هستند,
 
,
وی به ابعاد مختلف جنگ نرم اشاره کرد و گفت: جنگ نرم امروز ، جنگ ادراکی و شناختی در عرصه های مختلف سایبری، فرهنگی و اخلاقی است و تنها با کسب بصیرت می توان با تجذیه و تحلیل رویدادها در این جنگ نابرابر به پیروزی دست یافت.
,
 
,
وی از دانشگاه ها به عنوان یکی از مهمترین مکان های پرورش انسان های با بصیرت نام برد و گفت: علم بدون تفکر عین سلاح کشتار جمعی است بنابراین در کنار علم آموزی و دست یافتن به دانش و فناوری های روز باید روحیه تفکر و اخلاق مداری را نیز به دانشجویان انتقال داد.
,
 
,
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به نقش خواهران در جنگ نرم نیز اشاره کرد و گفت: خواهران نقش مهمی در جنگ نرم برعهده دارند و همانند برادران در این جنگ اثرگذار هستند.
,
 
,
وی افزایش سطح معرفتی جهادگران را از لوازم کارهای جهادی نام برد و گفت: انس با قران کریم، نهج البلاغه، احادیث ائمه معصومین(ع) بهترین راه برای ارتقای معنویت جهادگران است.
,
 
,
وی با بیان اینکه ارتقای معنویت با تفکر حاصل می شود، گفت: خودسازی نیز یقینا با تفکر در انسان حاصل می شود.
,
 
,
سردار محمدی اصل به لزوم تقویت روحیه بسیجی در دانشجویان پرداخت و گفت: دانشجویان نقش بسزایی در خنثی کردن تهدیدهای دشمنان در عرصه های مختلف ایفا کرده اند چراکه آنها با کسب بصیرت های لازم توانسته اند در مواقع حساس با حضور پرنشاط خود اثرگذار باشند.
,
 
,
 سرود سلام فرمانده،نمونه بارز کار جهادی متفکرانه در جنگ نرم است
,  سرود سلام فرمانده،نمونه بارز کار جهادی متفکرانه در جنگ نرم است,  سرود سلام فرمانده،نمونه بارز کار جهادی متفکرانه در جنگ نرم است,
 
,
وی یکی از عوامل مهم خنثی سازی بیش از ۴۳ هزار توطئه، طرح و برنامه دشمنان علیه ملت ایران در ۴۳ سال گذشته را حضور پرشور و نشاط دانشجویان در متن جامعه عنوان کرد و گفت: بصیرت افزایی و روشنگری دانشجویان در جامعه از عوامل مهم موفقیت ما در جنگ نرم دشمنان است.
,
 
,
این یادگار دوران دفاع مقدس به حوادث کوی دانشگاه و فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: روشنگری های دانشجویان با برگزاری نشست های بصیرت افزایی، کرسی های آزاد اندیشی و تریبون ازاد در واقع خنثی کننده توطئه های دشمنان بوده و است.
,
 
,
وی به سرود سلام فرمانده نیز اشاره کرد و گفت:  اثرگذاری سرود سلام فرمانده در فضای حقیقی و مجازی امروز فراتر از مرزهای کشور در دل غرب  نیز موج آفرینی کرده و برنامه های دشمنان را برهم زده است و این نمونه بازی از کار جهادی متفکرانه در جنگ نرم  و ترکیبی دشمنان است.
,
 
,
ایمان و تقوا، پرقدرت ترین سلاح رزمندگان در میادین جنگ است
, ایمان و تقوا، پرقدرت ترین سلاح رزمندگان در میادین جنگ است, ایمان و تقوا، پرقدرت ترین سلاح رزمندگان در میادین جنگ است,
 
,
سردار محمدی اصل از تقوا و ایمان به عنوان مهمترین سلاح جهادگران در جنگ نرم دشمنان نام برد و گفت: ایمان و تقوا ، تنهاترین و پرقدرت ترین سلاح رزمندگان اسلام در میادین جنگ سخت و نرم است.
,
 
,
وی به دوران کرونا نیز اشاره کرد و گفت: در بحران کرونا نیز متخصصان ما در اوج تحریم های ظالمانه دشمنان با بهرمندی از روح ایمان و توکل بر خداوند متعال به دانش و فناوری بومی مقابله با کرونا دست یافته و برای کشور اقتدار آفرینی کردند و  مردم نیز همانند دوران دفاع مقدس با اتحاد و همدلی این دوران پر تنش و اضطراب را نیز پشت سرگذاشتند.
,
 
,
سردار محمدی اصل به فعالیت های جهادی الکفیل در مشگین شهر و گرمی نیز اشاره کرد و گفت: این گروه جهادی با همراهی بیش از ۳۰۰ پزشک متخصص خدمات میلیادی را بصورت رایگان در اختیار خانواده های کم برخوردار در شهرستان های مشگین شهر و گرمی گذاشت و این برگرفته از روح معنوی متخصصان ما است.
,
 
,
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های جهادی بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: دانشجویان آینده نظام هستند و مدیران و مسئولان آینده کشور از دل همین دانشجویان برخواهند آمد بنابراین عرصه های جهادی و اردوهای جهادی بهترین راه و مکان برای پرورش مدیران اینده نظام است تا آنها دلسوزانه تر به وظایف خود عمل کنند.
,
 
,
وی از دانشجویان جهادگر خواست تا با عمق نگری و بهرمندی از فناوری و تکنولوژی روز  علمداران توسعه و آبادانی کشور در آینده نزدیک شوند.
,
 
,
سردار محمدی اصل در پایان سخنان خود به جنگ پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: بحران آب، جنگی است که جهان در آینده نزدیک گرفتار آن می شود بنابراین ما باید از هم اکنون برای تامین تجهیزات لازم برای عبور از این بحران خود را آماده کنیم و در این راستا دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری همچون گذشته مهمترین منابع ما برای دست یابی به تجهیزات لازم هستند که از هم اکنون باید خود را اماده کنند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه